• Äldre 19 Mar 20:39
    107 visningar
    4 svar
    4
    107

    Levaxin

    Ni som äter levaxin har ni fått nån rek på hur ofta ni ska lämna prov? Jag är i v 6 och jag lämnade idag för första ggn....

    Hur vanligt är det att levaxinet måste ökas el sänkas under en graviditet?


    Planerarliten
  • Svar på tråden Levaxin
  • Äldre 19 Mar 20:53
    #1

    Om jag inte missminner mig så har jag tagit prover ungefär var 4-6:e vecka under mina graviditeter.

    Jag tror det inte är helt ovanligt att dosen kan behöva ökas. Personligen har jag fått öka dosen mina 2 tidigare graviditeter, dock inte denna.

  • Äldre 20 Mar 07:53
    #2

    Fick nog lämna en gång vid inskrivning runt vecka 8 eller något... Sen vid vecka 16 och sen runt vecka 20 något, minnet är bra men kort haha. Efter det har jag inte behövt kolla då mina värden legat jättebra varje gång, inte behövt höja dosen alls!

  • Äldre 21 Mar 17:27
    #3

    Pratade med bm och hon trodde var 4e vecka för att hålla koll... är så rädd att värdet ska skena ????


    Planerarliten
  • Äldre 22 Mar 08:13
    #4

    Jag började med levaxin i vecka 6, hade ett värde på 6,56 då.

    Åt 50 mikrogram om dagen.

    I vecka 12 tog jag prov igen, hade då 0,8 eller liknande. Har fortsatt med samma dos som innan.

    Jag kommer ta prover igen omkring vecka 25 enligt barnmorska.

    :) det är olika för alla, men jag tror cirka 6 veckor emellan är vanligast, så länge man äter medicinen så kommer inte värdet öka i alla fall. Det är ju en trygghet att veta.

Svar på tråden Levaxin