• Anonym (Kaffedraken)

    Förslag till utställningar - vilka skulle ni gå på?

    Inspirerad av Museum of Failure, Titanic The Exhibition, Legendary Louis Vuitton Bags och liknande utställningar, så är jag sugen på att skapa en egen utställning. Jag har tänkt på några olika koncept som jag presenterar nedan. 


    Jack the Ripper - En utställning som tar besökaren genom hela händelseförloppet illdåd för illdåd. Läskig känsla och mystik utlovas. Ta del av ledtrådarna och bilda dig en egen uppfattning om vem mördaren faktiskt var.


    Nordkorea - En inblick in i den slutna staten. Vad döljer sig bakom de ståtliga paraderna och den fina fasaden? Hur ter sig livet för en vanlig medborgare och vad sker i de beryktade fånglägren?

    Pompeji - Låt dig transporteras till den vackra hamnstaden Pompeji och upplev vardagslivet för en romersk familj sommaren år 79 e.kr. Men varför sinar plötsligt brunnarna? Och gör inte Vesuvius lite mer ljud av sig än vanligt?


    Nazismens uppkomst - Följ med till 20- och 30-talets Tyskland. Ta del av samhällssituationen och mekanismerna som fick den inhumana världsåskådningen att bli statsideologi.


    Seriemördare - Lär känna zodiacmördaren och andra ännu ej identifierade seriemördare. Ta del av ledtrådarna och bilda dig en egen uppfattning om vem mördaren är.


     


    Vilka av dessa utställningar skulle du kunna tänka dig att gå på?
    Tror du att dina barn eller din partner skulle vilja gå på utställningen?
    Hur mycket tror du att du skulle vara beredd att betala?
    Har du förslag på hur mina idéer skulle kunna förbättras?
    Har du någon egen idé på en utställning du tror skulle funka som du vill dela med dig av?


     

Svar på tråden Förslag till utställningar - vilka skulle ni gå på?