• Anonym (Hmm)
    Äldre 20 Mar 13:52
    822 visningar
    51 svar
    51
    822

    Jag har försatt mig i en väldigt konstig relation

    Jag ska försöka förklara min situation, det jag vill med texten är att någon utomstående skulle kunna ge mig lite insyn på vad det är som händer riktigt...

    Jag var ute en lördag kväll, gick till baren och där liksom föll jag in i en mans armar på något sätt, det var verkligen så. Det var som att det var meningen att vi skulle träffas. Hängde med honom mer eller mindre under resten av kvällen, jag gav honom mitt nummer också. Han pratade engelska.

    Nästa dag chattade vi på telefonen och nästa helg träffades vi igen. Det kom fram att han är här i landet några månader för att jobba, hemma i sitt land har han både barn och flickvän. MEN, de har ett öppet förhållande och har tillåtelse att ha sex med andra osv. Han t.o.m visade mig sms från hans flickvän där de pratat om att det är ok att vara med andra, bara för att jag skulle tro på honom och veta att det är okej. Det enda kravet flickvännen hade var att *bara du alltid kommer hem till mig*. Så skrev hon.

    Så härmed blev jag en så kallad *side chick*. Vilket jag inte hade något emot eftersom jag är nybliven singel och inte söker något kärleksförhållande iallafall.

    Nåja, träffarna fortsatte, vi har både ätit middag, kört runt och visat honom min stad, haft sex, sett på film, träffat hans kompisar som också är här för att jobba, vart hemma hos hans kompis osv, vi har umgåtts en del helt enkelt. Även chattat nästan varje dag. Han bjöd ofta hem mig till honom, han pratade även om att bjuda mig på dejt/middag, göra mat till mig, åka på bio, osv. Han betalade alltid för mig om vi var ute på en drink eller så. Vi skrattade tills vi grät ibland. Och en dag när han var lite full så berättade han att *min flickvän säger alltid *don?t u fall in love*, och varför skulle jag.... men sen är det denhär tjejen... och nu är jag rädd för mina känslor*.

    Träffarna fortsatte även i samma stil efter detta uttal, inget med det. Men jag noterade det han sa iallafall. Tyckte det lät skrämmande lik som att han kanske börjar få lite känslor för mig. När han var full kunde han också skriva saker som att han saknar mig och önskar jag vore där osv.

    Nu hoppar jag fram ett par veckor till nutid. Jag umgicks med honom i fredags, vi hade det trevligt, bra sex och han gjorde även mat till mig och vi såg på film och var ute på baren med hans vänner också, en trevlig kväll.

    Sen lördag, då var jag ute med mina egna vänner men bestämde träff med honom senare under kvällen, vi sågs bara ute på baren, inte hemma hos honom. Vi pratade mest o umgicks me hans vänner och så. Bara allmänt. Men han kändes annorlunda här, bara en dag efter att inget vart annorlunda, men under lördagen kände jag att han var kyligare, kände nästan att jag uttråkade honom... jag skulle jobba nästa dag så gick hem runt 00 tiden.

    Sedan skrev han inget och inte jag heller förrän igår tisdag. Det var ovanligt lång tid, 3 dagar, han brukade t.o.m skriva godmorgon om morgnarna i vanliga fall och så brukar vi skriva lite under dagarna så. Men jag tog kontakt i tisdags och frågade hur han har det, bra svarar han. Men eftersom jag kände att något var fel så fortsatte jag med att fråga vad som är fel?

    Då skriver han att känner att vi spenderar för mycket tid med att prata med varandra. Jag frågar hur han menar riktigt? Och han svarar *jag menar bara att jag inte vill prata så mycket, och om jag har regler så måste jag följa dem.* Jag frågar då om vi inte kan ses längre eller? Då svarar han *jo, de kan vi*. Och efter det har jag inte fått något mer från honom.

    Vad tror ni hände såhär plötsligt under dehär dagarna? Har han fått *kalla fötter* eller vad jag ska kalla det, eller tror ni han fått höra något från hans flickvän som gjort att något ändrat eller vad är detta? Någon som har några förklaringar? Det tog en sån helvändning

  • Svar på tråden Jag har försatt mig i en väldigt konstig relation
  • Anonym (Hmm) Trådstartaren
    Äldre 20 Mar 15:00
    #1

    Egentligen undrar jag också vad han menar med att *om jag har regler så måste jag följa dem*. Förstår att det är något med att han har en flickvän men vad liksom? Har han INTE följt dem tills nu eller?

    det sista jag skrev till honom var att *okej, jag vet inte längre hur jag ska vara nu. Så du kan höra av dig om du vill träffa mig nångång, okej?*

    Inget svar, ska ja lämna det såhär eller ta mer kontakt senare? Eller är det på honom nu?

  • Anonym (,,,,,­,,)
    Äldre 20 Mar 15:01
    #2
    +2

    Är väl som han sa i början, han har flickvän o barn hemma o vill undvika att bli alltför involverad med nån på bortaplan. O det känner han väl att han börjar bli nu om ni har alltför tät kontakt. Inte konstigare än så. Kanske också att du börjar bli kär i honom...?

  • Anonym (Hmm) Trådstartaren
    Äldre 20 Mar 15:08
    #3
    Anonym (,,,,,,,) skrev 2019-03-20 15:01:19 följande:

    Är väl som han sa i början, han har flickvän o barn hemma o vill undvika att bli alltför involverad med nån på bortaplan. O det känner han väl att han börjar bli nu om ni har alltför tät kontakt. Inte konstigare än så. Kanske också att du börjar bli kär i honom...?


    Tack för svar. Nä det skulle ja inte säga, jag söker verkligen ingen relation men såklart gillar jag honom, och han har sagt att han gillar mig. Tvärtom har jag känt vibbar att han gillar mig lite väl mycket, men man vet ju aldrig

    Hur ska man förhålla sig till honom nu? Har du några idéer?
  • Anonym (,,,,,­,,)
    Äldre 20 Mar 15:32
    #4
    +1
    Anonym (Hmm) skrev 2019-03-20 15:08:31 följande:
    Tack för svar. Nä det skulle ja inte säga, jag söker verkligen ingen relation men såklart gillar jag honom, och han har sagt att han gillar mig. Tvärtom har jag känt vibbar att han gillar mig lite väl mycket, men man vet ju aldrig

    Hur ska man förhålla sig till honom nu? Har du några idéer?
    Ja men då är det ju därför, att han själv vill bromsa för att undvika att få känslor. O han har ett löfte till tjejen hemma som sagt. Du verkar inte ha förstått det här med deras regler om öppet förhållande? Tycker ju han har varit väldigt tydlig med det. O ni pratar mer än man "bör" göra i en kk-relation, vill du prata en massa får du väl göra det med kompisar ist.

    Bara låt det vara, hör inte av dig mer till honom nu.
  • Anonym (Hmm) Trådstartaren
    Äldre 20 Mar 15:50
    #5
    Anonym (,,,,,,,) skrev 2019-03-20 15:32:04 följande:

    Ja men då är det ju därför, att han själv vill bromsa för att undvika att få känslor. O han har ett löfte till tjejen hemma som sagt. Du verkar inte ha förstått det här med deras regler om öppet förhållande? Tycker ju han har varit väldigt tydlig med det. O ni pratar mer än man "bör" göra i en kk-relation, vill du prata en massa får du väl göra det med kompisar ist.

    Bara låt det vara, hör inte av dig mer till honom nu.


    Ja så kan det vara, att han vill bromsa för att undvika få känslor. Men resten tycker jag att du lägger för mycket på mig, det är mera han som varit på mig än jag på honom. Han som velat pussas å kramas öppet och han som skickar puss och undrar om jag inte vågar skicka nån puss då jag undvikit det. Det är även han (som jag skrivit) som bjudit hem mig massor och jag har nekat många ggr. Så tycker verkligen inte det är jag som varit den som varit på här. :) Men kanske han har kommit på sig själv nu då, eller nåt?
  • Anonym (Hmm) Trådstartaren
    Äldre 20 Mar 15:53
    #6
    Anonym (,,,,,,,) skrev 2019-03-20 15:32:04 följande:

    O ni pratar mer än man "bör" göra i en kk-relation, vill du prata en massa får du väl göra det med kompisar ist.


    Detta är också något som han har drivit hårt med, skrivit godmorgon varje morgon å hållt på. En gång undvek han att skriva en hel dag, så då tog jag kontakt istället och då fick jag som svar. *shiit vad svårt det har varit att inte skriva till dig, jag undvek bara för att se om du skulle ta kontakt. * :P
  • Anonym (Dilem­ma)
    Äldre 20 Mar 16:21
    #7

    Han har fått ett ultimatum av sin flickvän såklart. Det är henne han kimmer hem till im några mpnader. Han har tagit sitt förnuft till fånga som man brukar säga.

    Vill du fortsätta ha sex med honom så ha det, men hör inte av dig om annat. Du säger att du inte är kär och inte vill vara med honom, alltså är det du som måste backa undan för att hjälpa honom (och dig själv tror jag. Du har säkert könslor som du försöker förtränga)

  • Anonym (loppa­n)
    Äldre 20 Mar 16:30
    #8
    +1

    Hans flickvän och mamman till hans barn är hans primärpartner vilket innebär att hans lojalitet ligger där. Gissningsvis har de en överenskommelse om att det är okej att vara tillsammans med andra men inte att bli kär eller för involverad. Låter som att han inte vill vara "otrogen".

  • Anonym (Hmm) Trådstartaren
    Äldre 20 Mar 17:00
    #9
    Anonym (Dilemma) skrev 2019-03-20 16:21:21 följande:

    Han har fått ett ultimatum av sin flickvän såklart. Det är henne han kimmer hem till im några mpnader. Han har tagit sitt förnuft till fånga som man brukar säga.

    Vill du fortsätta ha sex med honom så ha det, men hör inte av dig om annat. Du säger att du inte är kär och inte vill vara med honom, alltså är det du som måste backa undan för att hjälpa honom (och dig själv tror jag. Du har säkert könslor som du försöker förtränga)


    Menar du att han skulle fått ett ultimatum utöver det jag redan vet att han har?

    Okej, tack för svar. Vet dock inte hur jag ska förhålla mig nu, ska jag vara tyst bara och vänta tills han kontaktar mig? Jag menar eftersom han ändå sa att vi visst kan träffas, men inte prata så mycket... hmm?
  • Anonym (Hmm) Trådstartaren
    Äldre 20 Mar 17:02
    #10
    Anonym (loppan) skrev 2019-03-20 16:30:59 följande:

    Hans flickvän och mamman till hans barn är hans primärpartner vilket innebär att hans lojalitet ligger där. Gissningsvis har de en överenskommelse om att det är okej att vara tillsammans med andra men inte att bli kär eller för involverad. Låter som att han inte vill vara "otrogen".


    Ja så är det, det är deras ultimatum. Ändå började han hinta att han gillar mig, kan ju vara som ovan skriver att han bara kommit på sig själv nu och *tagit sitt förnuft till fånga*
Svar på tråden Jag har försatt mig i en väldigt konstig relation