• Anonym (Änklingen)

    Flytta ihop med ny kvinna innan sorgeåret är över

    Hej.

    Jag förlorade min fru i cancer för 11 månader sedan.

    För 9 månader sedan träffade jag en ny kvinna som har blivit min trygghet och stöttepelare i livet.

    Min frus och mina barn 6, 9 och 12 tycker om henne och vi hittar på saker ihop.

    Är det rätt mot barnen att flytta 5 mil bort för en omstart så tidigt?

  • Svar på tråden Flytta ihop med ny kvinna innan sorgeåret är över
  • Anonym (Va?)

    Du träffade henne för 9 mån sen, alltså två månader efter fruns död? Magstarkt tycker jag, gentemot barnen.

  • Anonym (f)

    Barnen har förlorat sin mamma. Det kommer förmodligen vara deras livs största trauma. Att landa på fötterna efter detta tar åratal. Du funderar på att i denna process även ta ifrån dem deras hemort, deras hem, deras eget rum, deras skola, deras kamrater, deras lärare. Det vill säga den trygghet som de har kvar i livet.
    Nej, om du tänker på barnens bästa så är det inte något bra val.

  • Lilyje
    Anonym (f) skrev 2019-03-20 14:16:25 följande:

    Barnen har förlorat sin mamma. Det kommer förmodligen vara deras livs största trauma. Att landa på fötterna efter detta tar åratal. Du funderar på att i denna process även ta ifrån dem deras hemort, deras hem, deras eget rum, deras skola, deras kamrater, deras lärare. Det vill säga den trygghet som de har kvar i livet.

    Nej, om du tänker på barnens bästa så är det inte något bra val.


    Håller med!

    TS, Backa ett par steg och tänk på barnen i första hand, och om det blir aktuellt med att flytta ihop senare så kanske det är bättre att din nya flyttar till er. Men det ligger år fram i tiden!
    M 2010 | B 2017 | A 2019
  • Fiona M

    Jättebra att du träffat ngn och att barnen gillar henne, men skynda långsamt.

    Är det rätt så är det ju lika rätt när förälskelsefasen lagt sig.

  • Egon den stora

    Vad tycker barnen om att först förlora sin mamma och sedan flytta så att dom förlorar sina kompisar också? Ni förlorar ju inget på att vara särbo lite mer? Ni kan väl ändå träffas varje helg och när barnen är I skolåldern är det ju mest få man hittar på saker?

  • Egon den stora

    Vad tycker barnen om att först förlora sin mamma och sedan flytta så att dom förlorar sina kompisar också? Ni förlorar ju inget på att vara särbo lite mer? Ni kan väl ändå träffas varje helg och när barnen är I skolåldern är det ju mest få man hittar på saker?

  • Anonym (Hej)

    Har hon barn? Eller varför måste ni flytta? Vore det inte enklare om hon kom till er så kan barnen ha kvar både sin skola och umgänge?

  • Anonym (Nina)

    Nej, jag tycker inte att det är rätt att flytta för att du vill bo ihop med din nya flamma. Varför har ni så oerhört bråttom? Självklart är det bra att du hittat någon som du trivs med, men det känns smartare att ta det lilla lugna här.

Svar på tråden Flytta ihop med ny kvinna innan sorgeåret är över