• Anonym (Osäker)

    Vet inte om jag är kär

    Jag älskar en kille, men vet inte om jag är kär i honom. Han får mig att känna mig trygg och respekterad. Han är otroligt omtänksam och kärleksfull. Sexet är grymt. Vi hittar ofta på roliga saker tillsammans, har många gemensamma intressen osv. Dessutom är han sjukt snygg. Han är rena drömkillen för mig helt enkelt.

    Men jag vet inte om jag borde bli tillsammans med honom, vilket han vill. Ena delen av mig vill det just pga alla dessa anledningar. Men å andra sidan vet jag inte om jag är med honom bara för att det är bekvämt och enkelt. Jag älskar ju honom men vet inte om jag är kär.

    Hur var det i eran relation när det nykära gick över? Hur visste ni att ni fortfarande var kära? Skulle man kunna ha en bra relation trots att man inte känner sig kär men älskar personen?

  • Svar på tråden Vet inte om jag är kär
  • Moder1

    Älskar du personen och är attraherad är det starkare än kär/förälskad, det kommer och går genom åren, tänker jag.

  • Anonym (Osäker)
    Moder1 skrev 2019-03-20 15:15:21 följande:

    Älskar du personen och är attraherad är det starkare än kär/förälskad, det kommer och går genom åren, tänker jag.


    Ja jag äslar honom och är attraherad av honom, så då är det inget konstigt att jag inte känner att jag är kär?
  • Moder1
    Anonym (Osäker) skrev 2019-03-20 15:53:33 följande:

    Ja jag äslar honom och är attraherad av honom, så då är det inget konstigt att jag inte känner att jag är kär?


    Oftast går man inte på rosa moln konstant i en etablerad relation , brukar gå i vågor.

    Det är det som är tryggt och stabilt
  • Anonym (kesella)

    Man väger det positiva mot det negativa, låter som det finns mycket positivt i förhållandet

  • Anonym (C)

    Du säger att du älskar honom och att ni redan har varit i stadiet då ni var nykära om jag inte missförstår? Och nu vill han bli ihop med dig? Har ni varit vänner och inofficiellt ihop eller vadå? Men älskar du honom och han älskar dig så ser jag inga problem om ni även i övrigt har en bra relation. Hur gammal är du/ni? Ser du en framtid ihop med den här personen?

  • Anonym (suuuuuck!)

    "Åh nej, jag får inte längre kickar och då måste något vara feeeeeel".....  SUCK!

  • Anonym (Realist)

    Man behöver inte vara kär för att älska och ha ett lyckligt förhållande. Kärlek är ett val man gör varje dag.

  • Anonym (A)
    Anonym (kesella) skrev 2019-03-21 16:31:45 följande:
    Man väger det positiva mot det negativa, låter som det finns mycket positivt i förhållandet
    Håller med
Svar på tråden Vet inte om jag är kär