• Anonym (Galen?)

    Separerat från tjejen, fria?

    Hej

    Tjejen flyttade från mig sen januari och vi båda är fortfarande kära i varandra. Jag samlade på mig massa saker i slutet utan att dela med mig, och sen sprack det och jag gjorde slut. Vi var sambo i nästan 2 år. Efteråt har vi haft lite kontakt och båda kan inte släppa varandra. Jag älskar henne. En del vänner tycker jag borde glömma och gå vidare men kan inte. Vi var vänner innan, jag såg till så hon hade det bra när hon kom till min stad. Hon betyder allt och tanken på att glömma henne gör att jag gråter.

    Nu har hon sagt att hon behöver vara utan kontakt, även fast vi pratade länge igår i telefon såsom vi gjorde förr när vi var vänner. Vi har gått till en parterapaut en gång efter det tog slut och vi vet vilka saker vi behöver jobba på, dock sa jag att jag behöver jobba på det själv för att kunna återförenas sen. Den tiden vill hon inte ge, jag sa att jag inte kräver att du ska sitta och vänta, men jag behöver den tiden. Nu är jag rädd att förlora henne för alltid och funderar nästan på att åka till henne och fria. Känner så mycket för henne och vi har haft det bra när jag tänker tillbaka, men tar också emot när en del vänner säger gå vidare.

    Hur tänker ni?

    Tacksam för svar.

  • Svar på tråden Separerat från tjejen, fria?
  • Pope Joan II
    Anonym (Galen?) skrev 2019-03-20 19:49:54 följande:

    Hej

    Tjejen flyttade från mig sen januari och vi båda är fortfarande kära i varandra. Jag samlade på mig massa saker i slutet utan att dela med mig, och sen sprack det och jag gjorde slut. Vi var sambo i nästan 2 år. Efteråt har vi haft lite kontakt och båda kan inte släppa varandra. Jag älskar henne. En del vänner tycker jag borde glömma och gå vidare men kan inte. Vi var vänner innan, jag såg till så hon hade det bra när hon kom till min stad. Hon betyder allt och tanken på att glömma henne gör att jag gråter.

    Nu har hon sagt att hon behöver vara utan kontakt, även fast vi pratade länge igår i telefon såsom vi gjorde förr när vi var vänner. Vi har gått till en parterapaut en gång efter det tog slut och vi vet vilka saker vi behöver jobba på, dock sa jag att jag behöver jobba på det själv för att kunna återförenas sen. Den tiden vill hon inte ge, jag sa att jag inte kräver att du ska sitta och vänta, men jag behöver den tiden. Nu är jag rädd att förlora henne för alltid och funderar nästan på att åka till henne och fria. Känner så mycket för henne och vi har haft det bra när jag tänker tillbaka, men tar också emot när en del vänner säger gå vidare.

    Hur tänker ni?

    Tacksam för svar.


    Om ingen av er är beredd att släppa den andra så förstår jag inte varför hon säger sig behöva vara utan kontakt med dig? Det är ju att släppa taget om dig?

    Fria ska du väl verkligen avstå från att göra i det här läget. Hur kom du ens på tanken?
  • Fiona M

    Du behandlade henne illa och gjorde sen slut. Nu, när hon vill bryta kontakten, så panikar du och din första reaktion är att fria?

  • Anonym (Galen?)
    Pope Joan II skrev 2019-03-20 19:54:40 följande:

    Om ingen av er är beredd att släppa den andra så förstår jag inte varför hon säger sig behöva vara utan kontakt med dig? Det är ju att släppa taget om dig?

    Fria ska du väl verkligen avstå från att göra i det här läget. Hur kom du ens på tanken?


    Hon inser att det är det enda rätta för att släppa tanken om oss. Jag tycker inte det. Jag känner så starkt för henne och hennes dröm är att gifta sig, så därför.
  • Anonym (Galen?)
    Fiona M skrev 2019-03-20 19:56:15 följande:

    Du behandlade henne illa och gjorde sen slut. Nu, när hon vill bryta kontakten, så panikar du och din första reaktion är att fria?


    Jag behandlade henne inte illa utan vi hade båda våra saker att jobba på. Dock blev det ett slut och vill bara vara med henne. Orkar inte vänta på bättre tider.
  • Pope Joan II
    Anonym (Galen?) skrev 2019-03-20 20:32:45 följande:
    Hon inser att det är det enda rätta för att släppa tanken om oss. Jag tycker inte det. Jag känner så starkt för henne och hennes dröm är att gifta sig, så därför.
    Då skulle jag säga att hon visst är beredd att släppa dig och då tycker jag att du ska respektera det, så gifter hon sig så småningom med någon annan och förverkligar den drömmen med den mannen i stället. 
  • Fiona M
    Anonym (Galen?) skrev 2019-03-20 20:32:45 följande:
    Hon inser att det är det enda rätta för att släppa tanken om oss.
    Då så. Respektera det, oavsett vad du tycker.
  • Anonym (Galen?)
    Pope Joan II skrev 2019-03-20 20:37:15 följande:

    Då skulle jag säga att hon visst är beredd att släppa dig och då tycker jag att du ska respektera det, så gifter hon sig så småningom med någon annan och förverkligar den drömmen med den mannen i stället. 


    Kanske men det är för att jag behöver tid. Därför hon gör det, inte för avsaknad av känslor. Jag hatar att vara i det här mellanläget. Älskar ju henne. Men lyssnar en del på andra också som säger sitt.
  • Anonym (Galen?)
    Fiona M skrev 2019-03-20 20:39:12 följande:

    Då så. Respektera det, oavsett vad du tycker.


    Kan inte. Känns som det hänger på mig. Att det är jag som har bollen. Inte för att hon slutat älska mig.
  • Anonym (nej)

    Fria är verkligen det sista du ska göra! Jag hoppas verkligen du kan släppa den idén , du kommer förolämpa henne om du gör det 

  • Fiona M
    Anonym (Galen?) skrev 2019-03-20 19:49:54 följande:

    Jag samlade på mig massa saker i slutet utan att dela med mig, och sen sprack det och jag gjorde slut.


    Vad betyder det här?
    Anonym (Galen?) skrev 2019-03-20 19:49:54 följande:

    Vi har gått till en parterapaut en gång efter det tog slut och vi vet vilka saker vi behöver jobba på, dock sa jag att jag behöver jobba på det själv för att kunna återförenas sen. Den tiden vill hon inte ge, jag sa att jag inte kräver att du ska sitta och vänta, men jag behöver den tiden.


    Vad pratar vi för tidsperspektiv här?

Svar på tråden Separerat från tjejen, fria?