• Anonym (Sofias)

    Kassör som beter sig udda

    Har en kassör i min lokala butik som ena dagen är helt normal, söt och trevlig, för att sen andra dagen se helt död ut, som om han vore utbränd och suttit i kassan hela livet, utan en minuts rast eller vattenpaus.

    Vad kan vara felet med honom tro? Han o övriga personal verkar ha bra sammanhållning, så förstår inte felet. Han brukar även säga att läget är bra, med ett underbart lènde när andra kunder frågar om läget

    så... Vad tror ni problemet/ diagnosen är? Var rädd för att han blev rädd/nervös av mig först, men inte.

  • Svar på tråden Kassör som beter sig udda
  • Anonym (Sara)

    Vad spelar det för roll? Han är i affären för att ge service till kunderna. Du behöver väl inte prata med honom eller bli bästa vän med honom? Eller bor du i en liten byhåla där man ?måste? lära känna alla?

  • Anonym (lll)
    Anonym (Sofias) skrev 2019-03-20 21:00:21 följande:

    Har en kassör i min lokala butik som ena dagen är helt normal, söt och trevlig, för att sen andra dagen se helt död ut, som om han vore utbränd och suttit i kassan hela livet, utan en minuts rast eller vattenpaus.

    Vad kan vara felet med honom tro? Han o övriga personal verkar ha bra sammanhållning, så förstår inte felet. Han brukar även säga att läget är bra, med ett underbart lènde när andra kunder frågar om läget

    så... Vad tror ni problemet/ diagnosen är? Var rädd för att han blev rädd/nervös av mig först, men inte.


    han kanske precis har druckit kaffe när han verkar pigg och trevlig. 

    Du verkar knepig som grubblar över det här? 
  • Meriall

    Han har problem i det privata, kanske med förhållande eller familj. Jag kan se ut sådär olika när jag har det. Det är förmodligen inte relaterat till hans jobb.

    Eller så har han sömnproblem.

  • uhsumkat

    Jag undrar mer över vilka problem och vilka diagnoser en människa har som letar "fel" hos andra människor och prompt ska sätta diagnoser på dem...

    Vad kan det vara för bakomliggande problematik på ett sådant beteende?

  • Meriall
    uhsumkat skrev 2019-03-21 07:35:27 följande:

    Jag undrar mer över vilka problem och vilka diagnoser en människa har som letar "fel" hos andra människor och prompt ska sätta diagnoser på dem...

    Vad kan det vara för bakomliggande problematik på ett sådant beteende?


    Vanligt bland psykolog och läkarstudenter :) Är en del av att hitta en yrkesidentitet.

    Iofs i TS fall verkar hon kanske lite intresserad av honom och bryr sig därför om hans mående.
  • Anonym (Jh)

    Men du kan väl inte vara allvarlig? Alla människor har sämre och bättre dagar och det handlar INTE om dig och det behöver absolut inte vara en "diagnos"....

  • uhsumkat
    Meriall skrev 2019-03-21 07:38:33 följande:
    Vanligt bland psykolog och läkarstudenter :) Är en del av att hitta en yrkesidentitet.

    Iofs i TS fall verkar hon kanske lite intresserad av honom och bryr sig därför om hans mående.
    Nja, det kanske stämmer men iom att det beteendet är extremt vanligt på familjeliv och alla lär knappast vara psykolog- eller läkarstudenter måste det vara något helt annat som ligger bakom. :)
  • Meriall
    uhsumkat skrev 2019-03-21 07:46:05 följande:

    Nja, det kanske stämmer men iom att det beteendet är extremt vanligt på familjeliv och alla lär knappast vara psykolog- eller läkarstudenter måste det vara något helt annat som ligger bakom. :)


    Nyfikenhet då ;)
  • uhsumkat
    Meriall skrev 2019-03-21 07:52:39 följande:
    Nyfikenhet då ;)
    JA att man är nyfiken fattar jag, det är väl alla :-P
    Men jag menar detta nästan tvångsmässiga diagnosticerande av andra. 
  • fjanten

    Vad är det som är så udda? Mår du alltid likadant varje dag och har exakt samma humör varje dag? Inte han heller.

Svar på tråden Kassör som beter sig udda