• Anonym (oro)
    Äldre 21 Mar 07:25
    555 visningar
    4 svar
    4
    555

    sent missfall

    Jag går in i v 1 i morgon (v 15+0) och var på ett VUL v 8+1 samt nu KUB v 13+3. Allt såg bra ut vid dessa två tillfällen.


    Hur stor risk är det att det kommer hända barnet något nu? Att man förlorar barnet såhär "sent" efter att man sett att allt ser bra ut?


    Någon som vet?


    Vill inte ha massa skräckhistorier utan undrar mest alltså hur vanligt det är att man inte går hela graviditeten om det kommit såhär långt?

  • Svar på tråden sent missfall
  • Anonym (bm)
    Äldre 21 Mar 13:30
    #1

    Det är svårt att ge ngn statistik annat än att de flesta missfall sker före v 12. Det finns inte statistik vecka för vecka. Missfall beror ju i de flesta fall på kromosomavvikelser eller missbildningar, och det har man ju inte hittat hos dig. 

  • LFF
    Äldre 21 Mar 13:34
    #2
    Anonym (oro) skrev 2019-03-21 07:25:40 följande:

    Jag går in i v 1 i morgon (v 15+0) och var på ett VUL v 8+1 samt nu KUB v 13+3. Allt såg bra ut vid dessa två tillfällen.


    Hur stor risk är det att det kommer hända barnet något nu? Att man förlorar barnet såhär "sent" efter att man sett att allt ser bra ut?


    Någon som vet?


    Vill inte ha massa skräckhistorier utan undrar mest alltså hur vanligt det är att man inte går hela graviditeten om det kommit såhär långt?


    Om allt sett bra ut vid tidigare ultraljud så är risken att det går åt h-vete hyfsat liten när man gått så pass långt som du gjort nu. Sen finns det ju alltid "freak accidents" som med en fd arbetskamrat, vars bebis snurrade in sig i navelsträngen i v38 och ströps. 
  • Anonym (Jätte­låg)
    Äldre 21 Mar 21:43
    #3

    Risken för m.f när man sett hjärtat slå v.9 är 3%. När jag gjorde VUL v.13 var risken nere i 0,5%.

  • Äldre 2 Apr 21:05
    #4

    Ni som blivit gravida direkt efter MF och MA, hur visste ni att ni hade ägglossning om mensen inte hade kommit? Var de bara tur eller tog ni test eller liknande. Jag var på RUL och min bebis hade dött v 19+1 jag födde ut barnet 27 mars och skrapades ytterligare 31 mars. Har fortfarande lite blod. Vill föröska bli gravid direkt igen. När kan man räkna med ägglossning ( om den drar igång direkt)? Har innan detta alltid haft mens prick på dagen cykel 28 dagar.

Svar på tråden sent missfall