• Anonym (Anony­m882)
    Äldre 21 Mar 11:57
    4282 visningar
    17 svar
    17
    4282

    Dejta när man är singelpappa med 2 barn

    Jag har upptäckt genom diverse dejting sidor och genom att träffa tjejer att jag inte har särskilt svårt att träffa någon som jag finner attraktiv och som finner mig attraktiv. Tvärtom är jag positivt förvånad att jag har lättare nu när jag är 30 plus jämfört med när jag var 20+ år att få uppmärksamhet från tjejer.

    Detta TILLS jag berättar att jag har 2 barn...
    Det är ingen överraskning att man blir bortfiltrerad ganska fort när man berättar att man inte bara har 1 utan 2 barn. Det är inget konstigt tycker jag utan jag förstår helt varför man som tjej inte vill involvera sig med en man som har redan har 2 barn (speciellt om man inte har själv och vill ha i framtiden).
     
    Jag själv i ombytta roll skulle 9 av 10 ggr filtrera bort någon som har barn om jag själv inte hade barn så jag förstår varför.
    Det känns lite hopplöst ibland, när man ser hur många som jag klickat med som jag hade potentiellt hade kunnat leda till en relation OM det inte vore för att jag hade barn.
    Och när ska man berätta för någon att man har barn? Jag träffade en tjej häromdan som jag verkligen gillade men jag berättade inte. Om vi nu ska träffas en andra gång så kommer jag berätta innan vi träffas att jag har barn och då räknar jag med ett "tack och hej" från henne. Väldigt tråkigt, men igen, inget konstigt. 
    Det känns lite hopplöst och sorglig att vara i denna situation.
    Någon som dela med sig av erfarenheter och ge feedback så skulle jag uppskatta detta.
  • Svar på tråden Dejta när man är singelpappa med 2 barn
  • Äldre 21 Mar 12:04
    #1

    På dejtingsidorna kan du ju lätt skriva i din presentation att du har 2 barn?

  • Anonym (Själv­klart)
    Äldre 21 Mar 12:09
    #2

    Självklart skriver du det i din presentation. Då sållar du direkt bort de som inte vill ha en pappa. Det måste väl vara skönt att slippa lägga ner tid o energi på någon som inte vill bli bonusmamma?!

    Jag har inga barn och vill inte ha, min första fråga vid en kontakt är om personen har barn (för jag vill inte vara bonusmamma).

    Förr dejtade jag pappor, men valde bort dem som inte nämnde barnen i presentationen. Det känns bara så väldigt konstigt och suspekt.

    Det finns ju massor av ensamstående mammor som söker man som har barn, så jag ser inte alls problemet? Finns även barnfria som inte bryr sig

    Tror inte det spelar roll om du har 1 eller 2 barn.

    Vad tror du att du tjänar på att undanhålla saker? Om en kvinna frågar dig rätt ut om du har barn, ljuger du då?

  • Anonym (Peppo­)
    Äldre 21 Mar 12:16
    #3
    Anonym (Anonym882) skrev 2019-03-21 11:57:42 följande:
    Jag har upptäckt genom diverse dejting sidor och genom att träffa tjejer att jag inte har särskilt svårt att träffa någon som jag finner attraktiv och som finner mig attraktiv. Tvärtom är jag positivt förvånad att jag har lättare nu när jag är 30 plus jämfört med när jag var 20+ år att få uppmärksamhet från tjejer.

    Detta TILLS jag berättar att jag har 2 barn...
    Det är ingen överraskning att man blir bortfiltrerad ganska fort när man berättar att man inte bara har 1 utan 2 barn. Det är inget konstigt tycker jag utan jag förstår helt varför man som tjej inte vill involvera sig med en man som har redan har 2 barn (speciellt om man inte har själv och vill ha i framtiden).
     
    Jag själv i ombytta roll skulle 9 av 10 ggr filtrera bort någon som har barn om jag själv inte hade barn så jag förstår varför.
    Det känns lite hopplöst ibland, när man ser hur många som jag klickat med som jag hade potentiellt hade kunnat leda till en relation OM det inte vore för att jag hade barn.
    Och när ska man berätta för någon att man har barn? Jag träffade en tjej häromdan som jag verkligen gillade men jag berättade inte. Om vi nu ska träffas en andra gång så kommer jag berätta innan vi träffas att jag har barn och då räknar jag med ett "tack och hej" från henne. Väldigt tråkigt, men igen, inget konstigt. 
    Det känns lite hopplöst och sorglig att vara i denna situation.
    Någon som dela med sig av erfarenheter och ge feedback så skulle jag uppskatta detta.
    Yep. Sållade alltid bort killarna med barn. Sedan träffade jag en kille på annat sätt, blev kär... och han hade barn. Men då fanns liksom inga filtermöjligheter. Hade jag stött på hans profil på en dejtingsite istället hade vi aldrig ens träffats.

    ...och det HAR varit jobbigt med hans barn, men kärleken har ändå överlevt.
  • Anonym (Reali­st)
    Äldre 21 Mar 12:21
    #4

    Självklart ska du skriva det i din profil. Jag är kvinna med barn och letar efter en man med barn. Barnlösa män sorterar jag bort direkt.

  • Anonym (Anony­m882) Trådstartaren
    Äldre 21 Mar 13:51
    #5

    Så, har uppdaterat min Tinder med denna information. Känns som man bara kan lägga ned nu, haha! =\

  • Anonym (Reali­st)
    Äldre 21 Mar 15:12
    #6
    Anonym (Anonym882) skrev 2019-03-21 13:51:50 följande:

    Så, har uppdaterat min Tinder med denna information. Känns som man bara kan lägga ned nu, haha! =\


    Det tror jag inte. Om man själv har barn så är det en fördel att den man träffar har barn, då förstår man vad det handlar om. Så tror jag i alla fall.
  • Anonym (Själv­klart)
    Äldre 21 Mar 15:30
    #7

    Vet du vad jag tror?

    Eftersom du inte tidigare nämnt dina barn i presentationen så har du antagligen dragit till dig kvinnor som inte vill ha en pappa. Därför har du haft dålig framgång.

    Om du istället framställer dem som nåt fint i ditt liv är jag säker på att du kommer få gå på dejter med kvinnor som kan tänka sig vara med dig oavsett om du har barn eller inte.

    Och tänk på inställningen! En negativ inställning märks jättetydligt och kan även smitta av sig.

  • Anonym (Själv­klart)
    Äldre 21 Mar 15:34
    #8

    Missade några menigar i mitten av detta stycke ... "Eftersom du inte tidigare nämnt dina barn i presentationen så har du antagligen dragit till dig kvinnor som inte vill ha en pappa. När de då får veta att du har barn kan de säkert känna sig besvikna eller i värsta fall lurade. Därför har du haft dålig framgång."

  • Anonym (H)
    Äldre 21 Mar 15:37
    #9

    Vad trist! Själv föll jag pladask för en man i 30årsåldern när jag själv var i 20årsåldern. Han var skild och hade två små pojkar. Gjorde mig inget! Tyvärr funkade det inte för oss på andra plan, så vi avslutade det efter 6 månader, men det hade inget med hans familjesituation att göra.

  • Anonym (eee)
    Äldre 21 Mar 21:20
    #10

    Jag som mamma sökte helst en man som hade barn, när jag dejtade, så vi finns också. Därför toppen om folk är ärliga i sin presentation så man slipper undra hur det är. 

    Är nu gift med en fantastisk man jag mötte via nätet Flört

  • Anonym (Utöka sökand­et...)
    Äldre 21 Mar 21:34
    #11

    Jag var i samma sits som dig, ingen ville ha mig. Singelmammor vill ha barnlösa killar. Så då tänkte jag att kan de så kan jag. Då när jag utökade min målgrupp träffade jag någon. Betydligt yngre än mig, inga barn, jättesöt och jättetrevlig. Sen så stör kanske ålderskillnaden ibland, det skall jag inte förneka. Vissa saker hade vart lite lättare om vi var jämnåriga och på samma plats i livet. Men saker kan ju vara fantastiskt bra även om de inte är idealiska? Det tycker jag iaf.

    Nu funkade detta för mig, jag hade väl tur, men om du söker i andra grupper av kvinnor än de som kanske "passar på pappret" (I ditt fall som mitt, jämngamla singelmammor) se bortifrån det så får du ett större utbud och större chans att träffa någon.

  • Äldre 21 Mar 21:54
    #12

    Vad har du själv för "målgrupp", TS?

  • Anonym (Jk)
    Äldre 21 Mar 23:12
    #13
    +1

    Skriv i presentationen att du har 2 barn och inte vill ha fler och att du söker en kvinna som också har barn.

  • Anonym (Direk­t)
    Äldre 22 Mar 09:26
    #14

    Om du träffar ngn via nätet måste du ju skriva i din profil att du har 2 barn, ochgärna ålder på dem. Beskriv dina förväntningar: öppen för dig kvinna som även du har barn...,vill gärna bli sambo inom ngt år....vill inte flytta ihop....önskar ej fler barn etc etc

    Min man och jag träffades så, han har 2 barn sen innan och var öppen med det. Finns många som inte vill träffa en partner som redan har barn så du måste få fram det på en gång. Finns även de som tycker det är positivt att mannen redan har barn av olika anledningar.

  • Äldre 23 Mar 07:37
    #15

    För mig personligen så är barn inget hinder, jag har själv barn.

    Däremot så har jag problem med män som inte berättar att dom har barn direkt. Orsaken är att barnen är något man ska vara stolt över, högsta prioritet i livet. Och när en man inte berättar om att dom finns så sänder det mig signalen att han ser dom som ett hinder, belastning..Och jag har svårt med det.

    Finns inte mycket som är så attraktivt som en man som är en bra pappa som är stolt över barnen och tar hand om dem på alla plan. En attraktiv egenskap.

    En man som inte tar hand om sina barn är inget att ha enligt mig.

  • Anonym (Louis­e)
    Äldre 23 Mar 23:01
    #16

    Otroligt osexigt med någon som döljer sina barn, falsk marknadsföring. Är själv förälder och söker en kille som skulle välja bort mig på en sekund för sitt barn alla dagar i veckan, för då vet jag att vi är på samma nivå.

  • Anonym (Begag­nad man)
    Äldre 24 Mar 21:43
    #17

    Jag träffade min fru på nätet och hymlade inte om att jag har barn. Det i sig kan vara ett säljargument. En "begagnad" man är ofta mognare och van att hantera känslor.

    Hon jag träffade hade inga barn, nu har vi fått två. Skönt att ha lite övertag erfarenhetsmässigt ????

Svar på tråden Dejta när man är singelpappa med 2 barn