• Anonym (Ts)

    Återkommande herpes - gravid

    Hej, som rubriken lyder så har jag fått återkommande herpes besvär. Alltså mycket mer än jag får i vanliga fall. Brukar gå minst 3-4 månader mellan utbrotten ofta längre än så.

    Först fick jag ett utbrott, två veckor efter att det läkt fick jag det igen, knappt en vecka efter att det läkt andra gången kom det tillbaka igen.. Det har fortfarande inte läkt.

    Jag är gravid i vecka 20 och har pratat med min bm lite om det och har tid om två veckor. Ska eventuellt träffa gynekolog också.

    Men på bm verkar det som att jag bara kan få en bedövnings salva? Och några tabletter men bara några dagar innan bf..

    Finns det inte något förebyggande jag kan ta? Mitt sexliv blir totalt förstört just nu.. Nu när man vill hinna sexa av sig lite innan bebis kommer :/ inte så att min pojkvän pressar mig till sex, han är väldigt förstående (han har också herpes).

    Snälla någon som har ett hjälpande tips?

  • Svar på tråden Återkommande herpes - gravid
  • Anonym (lo)

    Jag hade exakt likadant och jag fick tabletter utskrivet som jag åt resten av graviditeten.

  • Anonym (Ts)
    Anonym (lo) skrev 2019-03-21 19:08:29 följande:

    Jag hade exakt likadant och jag fick tabletter utskrivet som jag åt resten av graviditeten.


    Minns du vad dom hette?
  • Longlashes

    De heter Aciclovir och du bör definitivt ta dem inför förlossningen annars finns risken att du smittad barnet!

  • Anonym (Ts)
    Longlashes skrev 2019-03-21 23:14:43 följande:

    De heter Aciclovir och du bör definitivt ta dem inför förlossningen annars finns risken att du smittad barnet!


    Tack för tipset, jag ska kolla om jag kan få börja med dom snart. Antar att det var dom som min bm prata om att ge innan bf.
Svar på tråden Återkommande herpes - gravid