• Anonym (Funde­rsam)
    Äldre 21 Mar 19:01
    42 visningar
    7 svar
    7
    42

    Ägglossningstest

    Hej jag undrar hur pålitliga ägglossninstest är ?

    Ni som använt er av dom, har det funkat?

    Har använt clearblue i 10 dagar nu samma tid på em, inte kissat på 4 timmar minst. Den visar 0 hela tiden och min ägglossning räknar på tidigare mens skulle i alla fall ha i fallit någonstans på dom här tio dagarna , i dag har jag nästan som mensvärk till och från och tänker det måste vara ägglossning för det är påtagligt ingen inbillning värker liksom. Tog ett test till nu men visar ingenting..

    Någon med erfarenhet?

    / M

  • Svar på tråden Ägglossningstest
  • Äldre 21 Mar 19:10
    #1

    Man har inte ÄL varje månad, man har ca 10 ÄL per år.

  • Anonym (Funde­rsam) Trådstartaren
    Äldre 21 Mar 19:17
    #2
    Långbenopluto skrev 2019-03-21 19:10:01 följande:

    Man har inte ÄL varje månad, man har ca 10 ÄL per år.


    Aha , med risk för att låta dum men jag kan inte mycket om dwr här - men kan man få symtom på ägglossning trots om det hoppar över ?
  • Äldre 21 Mar 19:31
    #3
    Anonym (Fundersam) skrev 2019-03-21 19:17:49 följande:
    Aha , med risk för att låta dum men jag kan inte mycket om dwr här - men kan man få symtom på ägglossning trots om det hoppar över ?
    Ja, det kan man. 

    Får du neg även nästa månad ska du ringa och rådfråga på kvinnokliniken.
  • Anonym (Funde­rsam) Trådstartaren
    Äldre 21 Mar 20:02
    #4
    Långbenopluto skrev 2019-03-21 19:31:20 följande:

    Ja, det kan man. 

    Får du neg även nästa månad ska du ringa och rådfråga på kvinnokliniken.


    Har haft det tidigare, har två barn - en abort och ett missfall . Men får avvakta och se vart det tar sig .
  • Äldre 22 Mar 07:16
    #5
    Anonym (Fundersam) skrev 2019-03-21 20:02:20 följande:
    Har haft det tidigare, har två barn - en abort och ett missfall . Men får avvakta och se vart det tar sig .
    Man kan tappa sin ÄL av många olika orsaker. Det var därför jag gav dig tipset att ringa gyn om du får neg många månader.
  • Anonym (-)
    Äldre 22 Mar 07:18
    #6
    Långbenopluto skrev 2019-03-21 19:10:01 följande:

    Man har inte ÄL varje månad, man har ca 10 ÄL per år.


    Nja. Det är absolut inte ovanligt att inte ha varje månad, men det är inte så att "man har inte äl varje månad. punkt.". Vissa har varje, andra har färre.
  • Anonym (Funde­rsam) Trådstartaren
    Äldre 22 Mar 13:36
    #7
    Långbenopluto skrev 2019-03-22 07:16:00 följande:

    Man kan tappa sin ÄL av många olika orsaker. Det var därför jag gav dig tipset att ringa gyn om du får neg många månader.


    Tack det var snällt, men gjorde ett test i dag igen apotekets det visade att jag har ägglossning nu ????
Svar på tråden Ägglossningstest