• Äldre 21 Mar 21:06
    249 visningar
    11 svar
    11
    249

    hur länge använder du din mobil varje dag

    skriv vad du använder den till 

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden hur länge använder du din mobil varje dag
  • Äldre 21 Mar 21:32
    #1

    Ca fem. Youtube när maken jobbar eller jag inte kan sova. Ca 3 timmar. 1 timma vardera på insta och fb

  • Äldre 21 Mar 21:34
    #2

    I genomsnitt en halvtimme. Längre när mellandottern ringer, för hon pratar länge. En vanlig dag skickar jag något SMS, får 1-2 telefonsamtal och googlar någon grej.

  • Äldre 21 Mar 21:46
    #3

    Oj, det är såååååå olika. Ena dagen kan den ligga och skräpa någonstans och andra dagen använder jag den aktivt i kanske 3-4 timmar och dagen efter det använder jag den passivt hela min vakna tid, ca 18 timmar.

    Jag gör allt mellan himmel och jord med min mobil.


    I have a growing lack of disgust for you
  • Äldre 21 Mar 21:54
    #4

    Minst 2 timmar.
    När jag går till och från jobbet lyssnar jag på musik eller ljudböcker och det är 1 timme. Sen brukar dottern ringa ett par gånger under dagen, också googlar och slösurfar jag lite. Och sköter lite allmän kommunikation med mail och messenger och sånt. 

  • Anonym (ace)
    Äldre 22 Mar 01:44
    #5

    I snitt 30min skulle jag tro.

    Ringa, SMSa, kalendern/larm/påminnelser, kolla datum/tid(/veckodag).

  • Äldre 22 Mar 01:58
    #6
    +1

    Kanske fem minuter en vanlig arbetsdag. Larmet går på morgonen och sedan håller jag koll på klockan.


    Telefonen har varken internetmöjligheter eller kamera.


    Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.
  • Anonym (Kompi­s)
    Äldre 22 Mar 04:36
    #7

    Lyssnar på podcasts en hel del, säg upp till 3-4 timmar om dagen. Sen blir det lite Twitter och smått och gott, så kanske 5-6 timmar totalt. 

  • Anonym (Annik­a)
    Äldre 22 Mar 05:09
    #8

    Från halv sex på morgonen till halv fyra på eftermiddagen lyssnar jag på radio, kanske med en paus under lunch.
    Sen när jag går i säng kollar jag min favoritserie innan jag somnar.. och två veckoavsnitt av andra serier på ca en timme vardera.
    Och så lite surf, messenger osv.

    Det blir många timmar en vardag.

  • Anonym (Linn)
    Äldre 13 Apr 14:54
    #9

    Jag förstår bara inte de som använder mobilen istället för datorn när man är hemma?

    Kan någon ge mej en fördel att titta på en liten skärm när man har möjligheten att sitta vid en ordentlig dator?

    Vad jag använder luren till (på resande fot eller på jobbet). Samtal. Sms. Sudoku. Nyheter. Youtube. Fl. Flashback. Google play music. Poddar. 

    Är jag hemma flyttas alla aktiviteter till datorn förutom samtal och sms.

  • Äldre 13 Apr 14:57
    #10

    Några timmar när jag lyssnar på böcker, andra dagar inget alls. Surfar så gott som aldrig på telefonen använder den bara som telefon, GPS och för att lyssna på böcker.


  • Äldre 13 Apr 15:12
    #11
    Anonym (Linn) skrev 2019-04-13 14:54:07 följande:

    Jag förstår bara inte de som använder mobilen istället för datorn när man är hemma?

    Kan någon ge mej en fördel att titta på en liten skärm när man har möjligheten att sitta vid en ordentlig dator?

    Vad jag använder luren till (på resande fot eller på jobbet). Samtal. Sms. Sudoku. Nyheter. Youtube. Fl. Flashback. Google play music. Poddar. 

    Är jag hemma flyttas alla aktiviteter till datorn förutom samtal och sms.


    Tro det eller ej, men det finns folk som inte har en dator, för att mobilen är en liten dator.
    I have a growing lack of disgust for you
Svar på tråden hur länge använder du din mobil varje dag