• Anonym (Trådstartaren)

    Vad var viktigt för er när ni valde ert barns förskola?

    Vilka faktorer tittade ni på (eller kommer ni titta på) när ni valde förskola till ert barn?

  • Svar på tråden Vad var viktigt för er när ni valde ert barns förskola?
  • Anonym (Sara)

    Närhet till hemmet

    Hur stor barngruppen är och antalet förskolelärare

    Tittar om det ser någorlunda rent och fräscht ut

    Hur stor är utegården och vad finns det att göra där?

    Hur många barn är ?svenska? och hur många kommer från andra länder?

  • Anonym (Språk)

    Vi sökte förskolor med flerspråkig profil svenska/engelska/franska eftersom vi har anknytning till USA och jag är fransklärare, och för att få internationella familjer omkring vårt barn. Vi bodde i USA när vi sökte plats så vi kunde inte gå på besök men vi kollade på gruppstorlek, utbildning hos personalen och personaltäthet, samt utlåtanden från granskningar av skolan. Det är alltså en friskola så vi prioriterade inte den närmsta förskolan från hemmet men nu har vi flyttat och det är bara tio minuter promenad. Andra barn på avdelningen bor dock utspridda över stan eller strax utanför så det kommer inte bli att de kan springa hem till varandra som små. Det är enda nackdelen jag kan se just nu med att bo i stan och ha barnet på friskola istället för närmsta skolan i ett villaområde.

  • Anonym (Linda)

    Nära hem, helst gångavstånd. 

    Hur det såg ut, både inne och ute. 

    Hur stor barngrupp, hur många pedagoger. 

    Hur mycket tid de spenderade utomhus. 

    Deras syn på iPads i "undervisningen". 

  • Anonym (Liv)

    Närhet nummer ett.

    Utemiljö, den vi valde hade absolut bäst och roligast.

    Hur stor och hur stora grupper (lite väl stor tyckte vi i början men barngrupperna är lika stora i hela kommunen)