• Anonym (Hm)
    Äldre 22 Mar 08:50
    1225 visningar
    10 svar
    10
    1225

    Ta bort "förhållande" på Facebook?

    Om ni gör slut eller blir dumpad hade ni tagit bort er förhållandestatus på Facebook på en gång?

  • Svar på tråden Ta bort "förhållande" på Facebook?
  • Äldre 22 Mar 09:02
    #1

    Ja självklart. Varför skulle man inte göra det?

  • Äldre 22 Mar 09:03
    #2

    Jag har dolt den infon.

  • Anonym (Direk­t)
    Äldre 22 Mar 09:49
    #3

    Ja självklart..

  • Äldre 22 Mar 17:50
    #4

    Om jag gör slut ja, om jag blir dumpad är det hans ansvar att göra det. När han gjort det så gör jag det. Är förmodligen så ledsen att jag inte vill tänka på sånt då.

  • Anonym (Annap­anna)
    Äldre 22 Mar 17:53
    #5

    Japp, omedelbart för att få ett tydligt avslut. Oavsett om jag eller han gjort slut.
    Men nu har jag valt att överhuvudtaget inte ange relationsstatus just för att slippa mecka med sådana saker.

  • Äldre 22 Mar 18:09
    #6

    Jag hade satt mig som singel. Min sambo har inte Facebook så han är inte taggad men det står ju att jag är förlovad.

  • Anonym (Gry)
    Äldre 22 Mar 18:28
    #7

    Förhållandestatus på Facebook är idag samma sak som dåtidens fjortisförlovningar...

    Civilstånd är för mig något privat och inget som nån har med att göra. I alla fall inte på nån anslagstavla som Facebook ändå är.

    Så sånt är följdaktligen dolt hos mig. Att en relation tagit slut kommer fram ändå utan att behöva annonsera saken.

  • Äldre 22 Mar 19:00
    #8

    Ja det hade jag.

  • Anonym (...)
    Äldre 23 Mar 02:56
    #9

    Ja det hade jag väl kanske gjort inom sin tid men knappast det första jag hade tänkt på vad jag har för relationsstatus på fb

  • Anonym (Föräl­skad)
    Äldre 23 Mar 03:17
    #10
    Anonym (Hm) skrev 2019-03-22 08:50:34 följande:

    Om ni gör slut eller blir dumpad hade ni tagit bort er förhållandestatus på Facebook på en gång?


    Inte på en gång. Älskar min kille så enormt mycket att det skulle göra ont att ta bort det direkt om det skulle ta slut. Tänker mig då om han skulle lämna mig, för jag kommer definitivt inte lämna honom.

    När jag lämnade mitt ex ändrade jag relationsstatus när han hade tagit bort sitt "gift med xx" (mig då). Då dolde jag min relationsstatus och den förblev dold i flera år fram tills jag ändrade till "i ett förhållande med" och min nya killes namn.

    Facebook är knappast det första man tänker på mitt i en separation..
Svar på tråden Ta bort "förhållande" på Facebook?