• Anonym (Förvi­rring)
    Äldre 22 Mar 12:45
    94 visningar
    8 svar
    8
    94

    Jag blir flirtat men när jag visar intresse - Blir det inget av

    Mina erfarenhet är att kvinnor visar intresse och vissa av de har till och med flirtat med mig. När jag väl visar intresse tillbaks blir det ingenting av. Det blir som om att det är jag som har misstolkat signalerna, trots att vissa har sagt rakt ut ''Vi kan väl hänga hos dig någon dag?''.

    Eller om man har suttit alla tre tillsammans där man har pratat om att umgås mer och då har det även där visat upp intressen för mig. Som även har sagts ''Det vore skoj att se en film tillsammans med dig någon gång.''. Jag tolkar då att bollen ligger hos mig och det är min steg att säga om vi kanske ändå borde ta och hänga någon dag någonstans. Och då blir det förklaringar om varför det inte kan bli av.

    Jag blir väldigt förvirrad - Min omgivning har även givit mig komplimanger om min sociala förmåga och utseende.

    Även vissa av de kvinnor som har visat intresse har även givit mig komplimanger. Så det är inte jag som har misstolkat någonting. Inte heller har jag varit för på eller försökt få samlag så fort som möjligt. Jag gillar ändå att mysa och hänga i början. Så det handlar ingenting om det.

    Så jag fattar ingenting, jag blir bara förvirrad av alltihopa. Hur skall man egentligen göra?

    Nu finns det en kvinna som har uppenbart visat intresse att hon känner attraktion för mig. Jag vill inte ge några detaljer utifall att jag skulle råka outa mig. Detta är inte heller misstolkningar. Jag vill inte heller sabotera någonting genom att gjort som tidigare. Men jag vill hålla kvar kontakten, men jag vill att det skall hända någonting. Hon verkar så go och härlig, trevlig. Det är så trevligt att prata med henne. Men efter de tidigare felen, så vågar jag knappt göra någonting.

    Vad kan jag göra?

    Rent allmänt - Vad är det man bör göra när någon visar intresse?

    Tack för svar!

  • Svar på tråden Jag blir flirtat men när jag visar intresse - Blir det inget av
  • Anonym (E)
    Äldre 22 Mar 16:11
    #1

    Så du baserar deras intresse på att de vill umgås med dig?

    Jag umgås med många män, men är inte ett dugg intresserad av något annat än vänskap.

  • Anonym (Mini)
    Äldre 22 Mar 16:39
    #2

    Det kan ju vara av ren artighet som kvinnorna säger att de vill se en film med dig en dag. Jag får även en känsla av att svenska språket inte är ditt modersmål. Kan du missuppfatta vad de säger?

    Att dessutom träffas på nätet är inte samma sak som att de är redo för en dejt när de säger att det hade varit trevligt att ses.

    Låt denna kvinnan ta stegen och så gör du tvärtemot vad du brukar.

  • Anonym (Förvi­rring) Trådstartaren
    Äldre 22 Mar 17:33
    #3
    Anonym (E) skrev 2019-03-22 16:11:19 följande:

    Så du baserar deras intresse på att de vill umgås med dig?

    Jag umgås med många män, men är inte ett dugg intresserad av något annat än vänskap.


    Nja..Det finns nog någonting mer signaler. Jag är nog bara urkass på att formulera mig vid text. Jag skriver som en kratta.
    Anonym (Mini) skrev 2019-03-22 16:39:40 följande:

    Det kan ju vara av ren artighet som kvinnorna säger att de vill se en film med dig en dag. Jag får även en känsla av att svenska språket inte är ditt modersmål. Kan du missuppfatta vad de säger?

    Att dessutom träffas på nätet är inte samma sak som att de är redo för en dejt när de säger att det hade varit trevligt att ses.

    Låt denna kvinnan ta stegen och så gör du tvärtemot vad du brukar.


    Har nog mer att göra att jag har grammatik och stavfel problematik. Det är inga kvinnor på nätet jag pratar om.Tvärtom vad jag brukar göra?

    Idag så har jag slutat ta något steg, knappt. Jag är bara vänlig. Men jag vill bli mer framåt och ta steg igen. Men denna gång är jag lite halvt rädd. Jag vill inte att allt skall tolkas till dejt eller invit till samlag.

  • Gosedj­uret
    Äldre 22 Mar 17:58
    #4

    Ett tips - ta bort uttrycket "invit till samlag" ur din hjärna nu direkt. Ingen nytta har du av det däremot så låter det rent ut sagt inte bra. Det finns rätt många steg mellan att umgås och ha sex. Betyder inte att det behöver ta lång tid men det finns några nyanser här som du kanske inte helt har koll på.

  • Anonym (E)
    Äldre 22 Mar 18:28
    #5
    Anonym (Förvirring) skrev 2019-03-22 17:33:21 följande:

    Nja..Det finns nog någonting mer signaler. Jag är nog bara urkass på att formulera mig vid text. Jag skriver som en kratta.Har nog mer att göra att jag har grammatik och stavfel problematik. Det är inga kvinnor på nätet jag pratar om.Tvärtom vad jag brukar göra?

    Idag så har jag slutat ta något steg, knappt. Jag är bara vänlig. Men jag vill bli mer framåt och ta steg igen. Men denna gång är jag lite halvt rädd. Jag vill inte att allt skall tolkas till dejt eller invit till samlag.


    Ok, men vad är det för signaler? Av egen o andras erfarenhet vet jag att många män övertolkar o tror att de blir flörtade med, men i själva verket är kvinnan bara trevlig. Men enklare att säga om du berättar vad det är för signaler.
  • Anonym (A)
    Äldre 22 Mar 20:55
    #6
    Gosedjuret skrev 2019-03-22 17:58:49 följande:
    Ett tips - ta bort uttrycket "invit till samlag" ur din hjärna nu direkt. Ingen nytta har du av det däremot så låter det rent ut sagt inte bra. Det finns rätt många steg mellan att umgås och ha sex. Betyder inte att det behöver ta lång tid men det finns några nyanser här som du kanske inte helt har koll på.
    Håller med
  • Äldre 23 Mar 09:22
    #7

    Mitt ex trodde att alla flirtade med honom. Allt ifrån ett tonårsgäng som stod och fnittrade i en hörna till kassörskan på Ica. Det var så drygt att han blev så självgod.

    Du kanske kan prata med den här kvinnan om dina tankar. Säg att du har fått känslor för henne och vill veta var hon står innan du går vidare.

  • Anonym (Förvi­rring) Trådstartaren
    Äldre 23 Mar 18:20
    #8
    FreshLinen skrev 2019-03-23 09:22:11 följande:

    Mitt ex trodde att alla flirtade med honom. Allt ifrån ett tonårsgäng som stod och fnittrade i en hörna till kassörskan på Ica. Det var så drygt att han blev så självgod.

    Du kanske kan prata med den här kvinnan om dina tankar. Säg att du har fått känslor för henne och vill veta var hon står innan du går vidare.


    Anonym (E) skrev 2019-03-22 18:28:12 följande:
    Ok, men vad är det för signaler? Av egen o andras erfarenhet vet jag att många män övertolkar o tror att de blir flörtade med, men i själva verket är kvinnan bara trevlig. Men enklare att säga om du berättar vad det är för signaler.

    Jag kanske inte borde ha skrivit ordet ''Flirta''. Men jag har blivit kallad för olika positiva saker angående mitt utseende. Och andra saker som de har givit ut budskapet om att de tycker om mig. Jag kan inte riktigt formulera det i text.

    Denna senaste kvinnan vågar jag inte riktigt göra något specifik. Men hade gärna velat umgås med henne mer. Inte nödvändigtvis som dejt. Jag är orolig att det skall låta som dejt om jag frågar henne om att umgås någon gång.

    Min rädsla kommer helt enkelt ifrån de tidigare erfarenheten. Denna kvinna har just givit många positiva signaler och har även givit en komplimang angående mitt utseende. Hade varit väldigt skojigt om jag faktiskt fick umgås med henne, som kompisar!

    Ibland undrar jag om jag inte bara borde köra på och faktiskt fråga henne om att just umgås.

    När vi väl träffas dock och pratar så tycker jag att det mesta dels går väldigt smidigt.
Svar på tråden Jag blir flirtat men när jag visar intresse - Blir det inget av