• Anonym (Id-kort katastrof)

    Nationellt ID-kort Foto( inte nöjd)

    Jag var idag och förnyade mitt id kort då mitt gamla går ut strax och jag höll på att tuppa av när jag såg fotot.
    jag tycker att de kamerorna som används vid dessa instanser inte gör människors utseenden rättvisa.
    hur tusan kan jag med att visa den bilden till någon när den är färdig?! 
    jag blev såpass onöjd med id kortet att jag funderar på att " tappa bort" den och göra ett nytt längre fram.
    jag bad kvinnan som utfärdade mitt id kort ta om bilden 2  gånger, hade velat att hon tog om bilden en gång till men jag ville inte ta upp hennes tid eller gå över tiden och låta någon annan behöva vänta på att jag ska bli klar.
    hon bad mig även att spara mitt gamla id kort och uppvisa det när jag hämtar ut mitt nya id kort,och så sa hon något i form med " jag hoppas att de ser att det är du " så ta med dig id kortet för säkerhets skull(?)

    någon som känner igen sig i detta? :')

  • Svar på tråden Nationellt ID-kort Foto( inte nöjd)
  • Aniiee

    Äh, man ser ju alltid ut som en straffånge på id-kort. 


    I have a growing lack of disgust for you
  • Anonym (Hp)

    Tror ju att majoriteten INTE är nöjda med sina pass- eller id-foton. Men sånt ligger man ju inte sömnlös över om man nu inte är vansinnigt utseendefixerad eller planerar att ragga upp någon polis eller liknande.

  • Pierott

    Alla ser ut som seriemördare eller psyko på id/körkort/passfoto. Det går inte o få dom korten bra oavsett hur många försök man än gör

  • Anonym (lol)

    Men ändå godkände du bilden när de tog den?

    Håller med alla andra, På ID/pass/körkortsbilder ser ALLA ut som knarkare, seriemördare, psykon eller lågbegåvade. Jag har jobbat som flygplatskontrollant ett par år, så jag har sett en del pass...

  • Anonym (Id-kort katastrof)

    Hp, jag har Bdd ( body dysmorphic disorder) diagnos.

    Dock är den mild i dagsläget jämfört med vad den en gång har varit efter många år inom psykiatri och naturlig läkning

    Så ja det stämmer att jag är fixerad vid mitt yttre, jag tycker alla andra är vackra och perfekta individer men jag ser inte det hos mig själv, och värre blev det med id kortet.

    Katastrofalt. Värst var ju när hon sa ? man får hoppas att de ser att det är du?

    Jag skynda mig ut därifrån.

    Jag är väl medveten om min bdd nu för tiden men ibland blir det för starkt.

    och jag är sådan som hakar upp mig, speciellt över någonting som ska användas i flera år .

  • Anonym (Id-kort katastrof)

    [quote=79521008][quote-nick]Anonym (lol) skrev 2019-03-22 15:26:23 följande:[/quote-nick]

    Men ändå godkände du bilden när de tog den?

    Som jag nämnde ovan så ville jag inte vara till besvär, därav godkände jag fotot.

  • BuoBä

    Det är trots allt bättre nu än den där perioden när ena örat skulle synas men man ändå skulle se rakt in i kameran. Jag ser helt galen och skelögd ut i det passet. Men orka bry sig.

  • Aniiee
    Anonym (Id-kort katastrof) skrev 2019-03-22 15:30:09 följande:

    Hp, jag har Bdd ( body dysmorphic disorder) diagnos.

    Dock är den mild i dagsläget jämfört med vad den en gång har varit efter många år inom psykiatri och naturlig läkning

    Så ja det stämmer att jag är fixerad vid mitt yttre, jag tycker alla andra är vackra och perfekta individer men jag ser inte det hos mig själv, och värre blev det med id kortet.

    Katastrofalt. Värst var ju när hon sa ? man får hoppas att de ser att det är du?

    Jag skynda mig ut därifrån.

    Jag är väl medveten om min bdd nu för tiden men ibland blir det för starkt.

    och jag är sådan som hakar upp mig, speciellt över någonting som ska användas i flera år .


    Ok, gläd dig då i det att 1) hon försökte skämta med dig och 2) ALLA ser ut som straffångar på sina ID-kort varesig de lider av BDD eller inte.

    Btw, vet inte varför detta blev kursivt, jag måste ha tryckt på något.
    I have a growing lack of disgust for you
  • Anonym (Id-kort katastrof)

    Vad gulliga ni är allihop.

    Ja man får ta de id korten med en klackspark.

    Vet dock inte om hon skämtade. Men får utgå ifrån att hon gjorde det. :?)

    Sen att skriva sin signatur är så svårt så halva mitt namn var i luften och följde inte linjen*fniss*

  • Anonym (Id-kort katastrof)

    Skulle bli en smiley men blev ett frågetecken mitt i allt haha.

  • Meriall

    Jag ser ut som en groda på mitt ID :') Ännu värre är att jag var fin på det jag hade innan men nu... Tur man slipper visa det så ofta.

    Tips till TS: skaffa pass och visa det istället ;) så får du en chans till.

    Minns min kompis första IDkort. Hon var normalsöt men lite lite rund vilket hon avskydde. Och på IDkortet råkade hon av ngn anledning böja huvudet så ögonen såg döda ut och hon fick världens dubbelhaka. Alltså det var hemskt, inte alls som hon såg ut. Och det var i den åldern man visade ID på alla skolfester... stackaren!

  • Anonym (lol)
    Anonym (Id-kort katastrof) skrev 2019-03-22 15:30:09 följande:

    Hp, jag har Bdd ( body dysmorphic disorder) diagnos.

    Dock är den mild i dagsläget jämfört med vad den en gång har varit efter många år inom psykiatri och naturlig läkning

    Så ja det stämmer att jag är fixerad vid mitt yttre, jag tycker alla andra är vackra och perfekta individer men jag ser inte det hos mig själv, och värre blev det med id kortet.

    Katastrofalt. Värst var ju när hon sa ? man får hoppas att de ser att det är du?

    Jag skynda mig ut därifrån.

    Jag är väl medveten om min bdd nu för tiden men ibland blir det för starkt.

    och jag är sådan som hakar upp mig, speciellt över någonting som ska användas i flera år .


    Du (eller någon annan med BDD) har skrivit ett par trådar där du (ni) ett par inlägg senare avslöjar er BDD. För att få ut mer av dina (era) trådar, så nämn BDD i din (er) TS. En "normalstörd" individ som tycker att passfotot är fult ska bara rycka upp sig och gilla läget. En person med BDD kanske man skulle ge rådet "ta med dig en vän/familjemedlem/boendestöd (om du har), som kan hjälpa dig i dessa känsliga situationer".
  • Anonym (lol)
    Anonym (lol) skrev 2019-03-22 18:56:57 följande:
    Du (eller någon annan med BDD) har skrivit ett par trådar där du (ni) ett par inlägg senare avslöjar er BDD. För att få ut mer av dina (era) trådar, så nämn BDD i din (er) TS. En "normalstörd" individ som tycker att passfotot är fult ska bara rycka upp sig och gilla läget. En person med BDD kanske man skulle ge rådet "ta med dig en vän/familjemedlem/boendestöd (om du har), som kan hjälpa dig i dessa känsliga situationer".
    Det Det skulle vara citationstecken kring ska bara rycka upp sig och gilla läget.
Svar på tråden Nationellt ID-kort Foto( inte nöjd)