• Anonym (kreak)

    Köpa telefon på avbetalning, Tele2

    Jag snubblade över nått erbjudande på Tele 2 där de rear ut telefoner för typ 149 kr månaden, även utan abonnemang, så länge man är kund där.

    Med tanke på att vissa telefoner kostar typ det dubbla, känns det lite lurt.

    Vet inte om man kan bli kund hos Tele 2 utan att skaffa abonnemang, alltså typ kontantkort

    Är det något man bör passa sig för eller? Lär ju finnas nån hake bakom det här. Man kunde binda upp sig på 6 månader minst avbetalning...

    Tycker egentligen det låter för bra för att vara sant.

  • Svar på tråden Köpa telefon på avbetalning, Tele2
  • Mascaraklumpar
    Anonym (kreak) skrev 2019-03-22 21:53:21 följande:

    Jag snubblade över nått erbjudande på Tele 2 där de rear ut telefoner för typ 149 kr månaden, även utan abonnemang, så länge man är kund där.

    Med tanke på att vissa telefoner kostar typ det dubbla, känns det lite lurt.

    Vet inte om man kan bli kund hos Tele 2 utan att skaffa abonnemang, alltså typ kontantkort

    Är det något man bör passa sig för eller? Lär ju finnas nån hake bakom det här. Man kunde binda upp sig på 6 månader minst avbetalning...

    Tycker egentligen det låter för bra för att vara sant.


    Nej, det är nog inget lurt. Jag har tagit ett abonnemang där tidigare för att kunna köpa en telefon, och sedan sagt upp abonnemanget nästan på en gång. Med startavgift och ett par månaders abonnemang blev det någon hundralapp billigare än att köpa telefonen kontant från det billigaste stället enligt prisjakt. Anledningen till att de kan ha det så är väl antagligen att många som är eller blir kunder väljer att stanna kvar längre.

    Nej, jag tror inte att kontantkort räcker (har de ens sådana?) utan att man måste teckna ett abonnemang.
  • Anonym (Läs)

    Läs villkoren så ser du om det är något skumt.

  • Anonym (Fd tele2)

    När jag jobbade på tele2, (ca 4 år sedan) så kunde man sälja en telefon på avbetalning, med ett nytt abonnemang, men informera kunden om att abonnemanget kan ångras inom 30 dagar, och då betalar inte kunden något för abonnemanget. Ingenting alls. Bara avbetalning på telefonen. Ring kundtjänst och fråga...

  • Anonym (Ja)
    Anonym (Läs) skrev 2019-03-23 08:29:33 följande:
    Läs villkoren så ser du om det är något skumt.
    Ja, läs villkoren så ser du vad som gäller.
Svar på tråden Köpa telefon på avbetalning, Tele2