• Äldre 23 Mar 07:56
    2202 visningar
    35 svar
    35
    2202

    Klappa sina barn i rumpan

    Hej! Skulle behöva råd kring en sak jag funderar på. Min man och jag har 3 barni åldrarna 9-14 år. Mannen har svårt att kontrollera sin sexdrift och har utsatt mig för ofredanden under lång tid. Jag har idag blivit ?fri? från detta. Han brukade klappamig mycket i rumpan. Jag tyckte inte om det och påtalade det flera gånger innan han slutade. Han menade att det var av kärlek. Nu har jag på sistone tänkt på att han klappar våra barn i rumpan istället. Det sker varje dag och även när de är nakna kan han ge dem en klapp. Jag är rädd för att han inte förstår var gränserna går och att han är inne och tar för sig av deras kroppar utan att be om lov för egen (?) vinning. Jag vill inte fråga barnen vad de tycker om det, då jag lite hänger ut mannen och skapar ett problem som kanske inte finns (om de inte har tänkt över det). Samtidigt vill jag inte att de ska utsättas för något som jag tyckt var obehagligt och att de inte vågar säga till. Ett av barnen har dessutom börjat slå mig i rumpan, vilket inte är ok.

    Hur hantera detta?

  • Svar på tråden Klappa sina barn i rumpan
  • Anonym (Sara)
    Äldre 23 Mar 08:21
    #1
    +1

    Hur hantera detta? Enkelt. Skilj dig och ta med barnen! Det borde du gjort första gången han ofredade dig. Varför är du fortfarande gift med honom?

  • Anonym (SF)
    Äldre 23 Mar 08:33
    #2
    +1

    Att klappa ett litet barn eller en bäbis PÅ rumpan är inget att höja ögonbrynen för men när barnen är så stora som era så skulle jag reagera, helt klart.

    Det är ett långt steg att ta att tänka att han får nåt ut av det sexuellt men att han inte har någon känsla för andras kroppsliga integritet verkar ju vara uppenbart. Plus att det dåliga beteendet verkar sprida sig bland barnen vilket är allvarligt. Du måste prata med honom, kanske få honom att prata med någon psykolog eller liknande. Eller att ni går båda två.

  • Anonym (Äckel­)
    Äldre 23 Mar 10:49
    #3

    Han är ett äckel. Gör dig själv och barnen en tjänst och lämna honom.

  • Anonym (Ok hos småbar­n)
    Äldre 23 Mar 11:01
    #4
    +1

    Att klappa barn på rumpan av kärlek är ok känns nästan naturligt tills barnet är liten (nyfödd till 4-5 år) men där går väl gränsen någonstans mellan 4-5 år.. Att klappa en äldre barn på rumpan är märkligt och inte alls något som känns ok

    Frågan är också när började han klappa era barn på rumpan? Håller han på med det sedan de var bebisar eller började han när barnen var äldre?

    Det kan hända att man släpper inte en vana för tiden går så fort att man hinner inte reagera på att ens barn är inte små längre och därmed en gammal vana hänger kvar ( prata bebisspråk med sina barn, smeka dem på huvudet , klappa dem på rumpan osv)

    Men är det något som han började med när barnen var lite större skulle jag bli orolig - det påminner på intimitet/sexualitet hellre än ren kärlek ...

  • Anonym (Ok hos småbar­n)
    Äldre 23 Mar 11:17
    #5

    du skriver att "mina barn" ..

    är de gemensamma barn ?

  • Äldre 23 Mar 11:21
    #6
    Anonym (Sara) skrev 2019-03-23 08:21:44 följande:

    Hur hantera detta? Enkelt. Skilj dig och ta med barnen! Det borde du gjort första gången han ofredade dig. Varför är du fortfarande gift med honom?


    Vi ligger i skilsmässa, vilket ju gör mig orolig, då jag inte vet om detta beteende fortsätter när vi flyttar isär.
  • Äldre 23 Mar 11:22
    #7
    Anonym (Ok hos småbarn) skrev 2019-03-23 11:17:49 följande:

    du skriver att "mina barn" ..

    är de gemensamma barn ?


    Ja, det är gemensamma barn.
  • Äldre 23 Mar 11:25
    #8
    Anonym (Ok hos småbarn) skrev 2019-03-23 11:01:18 följande:

    Att klappa barn på rumpan av kärlek är ok känns nästan naturligt tills barnet är liten (nyfödd till 4-5 år) men där går väl gränsen någonstans mellan 4-5 år.. Att klappa en äldre barn på rumpan är märkligt och inte alls något som känns ok

    Frågan är också när började han klappa era barn på rumpan? Håller han på med det sedan de var bebisar eller började han när barnen var äldre?

    Det kan hända att man släpper inte en vana för tiden går så fort att man hinner inte reagera på att ens barn är inte små längre och därmed en gammal vana hänger kvar ( prata bebisspråk med sina barn, smeka dem på huvudet , klappa dem på rumpan osv)

    Men är det något som han började med när barnen var lite större skulle jag bli orolig - det påminner på intimitet/sexualitet hellre än ren kärlek ...


    Osäker på om han gjort det när de varit yngre, men tänker på det nu, vilket kanske är för att jag tycker det ser fel ut nu. En pappa som slår till sin nakna son på rumpan liksom. Känner kanske att när jag sa till att jag inte uppskattade det, att han då börjat göra det på barnen istället.
  • Anonym (Oj)
    Äldre 23 Mar 11:25
    #9
    +1

    Han menar att han klappat dig i rumpan för att visa sin kärlek och nu när han förstått att du inte uppskattar det så får han ett behov att visa kärlek för sina barn genom att klappa dom i rumpan, fattar jag ditt inlägg rätt då?

    Om det är så och han nyligen börjat klappa barnen så är det lite märkligt, han har alltså ett behov av att visa sin kärlek genom att klappa människor i rumpan! Jag fattar inte men du måste prata med honom, få honom att förstå att han måste upphöra med sitt beteende. Lär han barnen att detta är ok och sen när dom är äldre och ev blir utsatta för något liknande av en främmande person så kommer dom kanske inte kunna säga ifrån utan ser beteendet som normalt.

    Jag skulle inte anklaga din man för att vara pedofil eller ett äcklel men det är ett märkligt beteende som han måste sluta med. Troligen fattar han bara inte hur hans beteende påverkar andra utan ser sig själv som lite gullig och uppskattande man och far. Så prata med honom och säg ifrån varje gång du ser att barnen får en klapp

  • Anonym (mimmi­)
    Äldre 23 Mar 11:40
    #10
    +1
    Imgoingsolo skrev 2019-03-23 07:56:32 följande:

    Hej! Skulle behöva råd kring en sak jag funderar på. Min man och jag har 3 barni åldrarna 9-14 år. Mannen har svårt att kontrollera sin sexdrift och har utsatt mig för ofredanden under lång tid. Jag har idag blivit ?fri? från detta. Han brukade klappamig mycket i rumpan. Jag tyckte inte om det och påtalade det flera gånger innan han slutade. Han menade att det var av kärlek. Nu har jag på sistone tänkt på att han klappar våra barn i rumpan istället. Det sker varje dag och även när de är nakna kan han ge dem en klapp. Jag är rädd för att han inte förstår var gränserna går och att han är inne och tar för sig av deras kroppar utan att be om lov för egen (?) vinning. Jag vill inte fråga barnen vad de tycker om det, då jag lite hänger ut mannen och skapar ett problem som kanske inte finns (om de inte har tänkt över det). Samtidigt vill jag inte att de ska utsättas för något som jag tyckt var obehagligt och att de inte vågar säga till. Ett av barnen har dessutom börjat slå mig i rumpan, vilket inte är ok.

    Hur hantera detta?


    Vilken 10-åring uppskattar att bli klappad på baken av sin pappa, och dessutom naken?? Övergrepp för fan!!

    Bor ni fortfarande ihop? En orosanmälan till Socialtjänsten känns som det enda vettiga. Ser inte något annat sätt att angripa problemet så länge mannen saknar insikt.
Svar på tråden Klappa sina barn i rumpan