• Anonym (C)

    Dysfunktionell familj- undvika eller vad?

    Hej!

    Jag har haft en dysfunktionell uppväxt. Pappa har använt fysisk och psykisk våld och mamma har försvarat honom.

    De låtsas som om det regnar. Förut var det enkelt att undvika dom men nu har min bror fått en dotter som jag vill träffa.

    Vill såklart ha en bra relation till min brorsdotter. Det är enklare sagt än gjort att säga att jag ska träffa henne utan att hela familjen är med. Det väcker massa obehagliga känslor och tankar.

    Hur skulle ni resonerat/gjort?

  • Svar på tråden Dysfunktionell familj- undvika eller vad?
  • Anonym (Sara)

    Du får väl umgås med henne och brorsan när inte era föräldrar är med.

  • Anonym (A)
    Anonym (Sara) skrev 2019-03-23 08:11:51 följande:
    Du får väl umgås med henne och brorsan när inte era föräldrar är med.
    Det skulle jag göra, enklast så.
  • Anonym (mmm)
    Anonym (A) skrev 2019-03-23 18:41:46 följande:
    Det skulle jag göra, enklast så.
    Du är så fånig med dina inlägg. Vi fattar att det är du överallt, även om du slutat med att enbart skriva "håller med" överallt så tillför du nada. Förstår du tycker det är komiskt att admin inte gör något åt dig. 
  • Physalis
    Anonym (mmm) skrev 2019-03-23 18:44:57 följande:

    Du är så fånig med dina inlägg. Vi fattar att det är du överallt, även om du slutat med att enbart skriva "håller med" överallt så tillför du nada. Förstår du tycker det är komiskt att admin inte gör något åt dig. 


    Vad är ditt problem? Många håller med varandra på forumet.

    Till ts. Jag håller också med övriga. Ha en dialog med din bror, han måste ju känna till omständigheterna.
    Korrekturläser som en kratta
  • Anonym (Nix)
    Physalis skrev 2019-03-24 12:12:55 följande:

    Vad är ditt problem? Många håller med varandra på forumet.

    Till ts. Jag håller också med övriga. Ha en dialog med din bror, han måste ju känna till omständigheterna.


    Det är för att det alltid är samma person som håller med...

    har man hängt på forumet ett tag så ser man samma jävla A överallt som bara håller med eller instämmer eller precis så..

    Svaret på din fråga ts är att bestämma tid med din bror utan övrig familj. Han måste haft samma uppväxt som dig och förstå mycket väl?!
  • Physalis
    Anonym (Nix) skrev 2019-03-24 12:16:58 följande:

    Det är för att det alltid är samma person som håller med...

    har man hängt på forumet ett tag så ser man samma jävla A överallt som bara håller med eller instämmer eller precis så..

    Svaret på din fråga ts är att bestämma tid med din bror utan övrig familj. Han måste haft samma uppväxt som dig och förstå mycket väl?!


    Det vet jag väl, har hängt här i 3 år om inte mer. Jag har sett flera gånger att anonym (A) får skit för hur denne håller med folk. Varför upprör det så mycket att skriva "håller med"? Vad spelar det för roll hur många tecken man använder för att hålla med? Själv brukar jag bara klicka i tumme upp när någon annan skrivit precis det jag tänkt säga, har sett andra göra så också och aldrig sett någon få skit för det.
    Korrekturläser som en kratta
Svar på tråden Dysfunktionell familj- undvika eller vad?