• Anonym (Evve)
    Äldre 23 Mar 09:05
    438 visningar
    11 svar
    11
    438

    Mina fula bröst hindrar mig från att dejta!

    Har varit singel i snart 3 år och längtar efter kärlek, Har fastnat för några killar över nätet under den här tiden. Men så fort det börjar talas om att ses så drar jag mig ur eftersom jag inte vill att han ska se mina bröst.

    Fick barn för 12 år sen och brösten var stora som kojuver under amningen, de töjdes ut så jag har massa lös hud plus att de hänger. Är för övrigt smal o ganska vältränad.

    Kan endast ha sport bhar eftersom det inte är någon stadga i brösten. Går aldrig i bikini, eftersom bristningar o lösa huden syns eftersom brösten trycks ihop då.

    Vill mest bara gnälla av mig, eftersom detta hindrar mig så mycket. Vill operera men har inte ekonomi just nu.

    Kanske kan lägga upp bild..

  • Svar på tråden Mina fula bröst hindrar mig från att dejta!
  • Äldre 23 Mar 09:59
    #1

    Du ska absolut inte låta det hindra dig från att dejta. De flesta män, inklusive mig själv, gillar bröst, oavsett form. Om en man inte vill träffa dig för att brösten har en annorlunda form eller om du har lite bristningar så är han inte direkt en förlust för dig. Ge dig in i dejtandet så ska du se att du kommer hitta en man som tycker om dig precis som du är :)

  • Anonym (Nej)
    Äldre 23 Mar 10:02
    #2

    Tänk inte så och lägg inte upp en bild. Framhäv det du är nöjd med som din figur, gör håret fint och tänk på att det är personligheten man faller för. Gå inte så långt fram som sex i tankarna. Se om DU ens gillar nån och lär känna varandra. Dina bröst kommer inte hindra dig då. Man kan ju spara till operation också.

  • Anonym (Evve) Trådstartaren
    Äldre 23 Mar 10:04
    #3
    Eldiablo1991 skrev 2019-03-23 09:59:37 följande:

    Du ska absolut inte låta det hindra dig från att dejta. De flesta män, inklusive mig själv, gillar bröst, oavsett form. Om en man inte vill träffa dig för att brösten har en annorlunda form eller om du har lite bristningar så är han inte direkt en förlust för dig. Ge dig in i dejtandet så ska du se att du kommer hitta en man som tycker om dig precis som du är :)


    Så du skulle inte dissa en tjej på grund av att du tycker att hennes bröst är fula?
  • Anonym (Frida­)
    Äldre 23 Mar 10:07
    #4

    Det är bara att bita ihop och våga!
    Jag har också komplex för mina bröst, fyller inte ens en A-kupa...
    Det är superläskigt, men jag har vågat vara intim med en man, och han klagade inte utan viftade bara bort vad jag berättade och sa att det inte spelade någon roll. Jag tyckte att det kändes bra att beklaga mig över mina komplex innan det blev aktuellt att ta av några kläder. Då kändes det som om han redan var beredd och hade accepterat det när det väl hände. Hade han tyckt att byststorlek var viktigt hade han kunnat backa från att träffas igen, med valfri ursäkt.

  • Anonym (Evve) Trådstartaren
    Äldre 23 Mar 10:13
    #5
    Anonym (Frida) skrev 2019-03-23 10:07:54 följande:

    Det är bara att bita ihop och våga!

    Jag har också komplex för mina bröst, fyller inte ens en A-kupa...

    Det är superläskigt, men jag har vågat vara intim med en man, och han klagade inte utan viftade bara bort vad jag berättade och sa att det inte spelade någon roll. Jag tyckte att det kändes bra att beklaga mig över mina komplex innan det blev aktuellt att ta av några kläder. Då kändes det som om han redan var beredd och hade accepterat det när det väl hände. Hade han tyckt att byststorlek var viktigt hade han kunnat backa från att träffas igen, med valfri ursäkt.


    Jag har c kupa så de är ganska fylliga, men de hänger ändå, vilket jag skäms över. Jag tycker de är alldeles för stora. Ja altså, jag kommer berätta om hur jag känner med brösten om det blir aktuellt med sex, att jag inte gillar att visa dom. För minsta negativa kommentar kan knäcka mig. Träffade en kille för nåt år sen, som sa att han tyckte jag hade för mjuka bröst. Han gillade hårda. Han frågade om jag hade tänkt operera nångång. Han var bara ute efter sex, men blev ändå knäckt av den kommentaren.
  • Äldre 23 Mar 11:24
    #6
    Anonym (Evve) skrev 2019-03-23 10:04:56 följande:

    Så du skulle inte dissa en tjej på grund av att du tycker att hennes bröst är fula?


    Absolut inte! Alla har brister någonstans, och en brist i personlighet är nog den enda bristen jag skulle dissa.

    Jag skulle inte dissa en tjej för att hennes bröst är "fula", att hon är lite mullig, kort, lång, mörkhårig eller blond, det är liksom bara ytliga saker. Hur du är som person är viktigare. Självklart spelar utseende roll, men inte så långt så att brösten skulle vara en dealbreaker.
  • Anonym (Lycka till)
    Äldre 23 Mar 11:35
    #7
    Anonym (Evve) skrev 2019-03-23 09:05:04 följande:

    Har varit singel i snart 3 år och längtar efter kärlek, Har fastnat för några killar över nätet under den här tiden. Men så fort det börjar talas om att ses så drar jag mig ur eftersom jag inte vill att han ska se mina bröst.


    Lycka till du hittar säkert en kille. Men är det här väldigt jobbigt för dig tänker du på hur andra tjejers bröst ser ut. Förresten hur fungerar kupstorleken är D Stort 
    det måste väl vara sällsynt att ha den storleken.  
  • Anonym (Kk)
    Äldre 23 Mar 12:53
    #8

    Det är inte dina bröst som hindrar dig. Det är DU som hindrar dig.

  • Anonym (Dissa­...)
    Äldre 23 Mar 13:08
    #9
    Anonym (Evve) skrev 2019-03-23 10:04:56 följande:

    Så du skulle inte dissa en tjej på grund av att du tycker att hennes bröst är fula?


    Vänd på det... Hade du dissat en fin kille för att han är tunnhårig eller har slapp hud på magen, eller en rynkig pung? Det låter som du skulle spara pengar till att samtala med någon kring ditt egenvärde å din självbild istället för att lägga pengar på brösten. Ditt världe ligger inte i om dina bröst är uttänjda eller ej, andra människor väljer inte bort en pga det. Å om de gör har de själva gör stora issues så få vill man ändå inte dejta dem... Människokroppen förändras över tid. Speciellt kvinnors som fått barn. Vi kan inte förvänta oss att se ut som 20 i kroppen ett helt eller halvt liv (ens)... lyckligtvis utvecklas våra sinnen å vora hjärnor samtidigt som kroppen ändras, man får en annan syn på rikedom, värde, medmänsklighet, föränserlughet, kroppsuppfattning, livserfarenhet osv... det är det du ska fokusera på inte huruvida dina bröst är rynkiga eller hänger!
  • Anonym (Var stolt)
    Äldre 23 Mar 13:14
    #10

    Dejta på och var stolt över hela dig och dina bröst. Brösten har ju gett näring till ditt fina barn. 

  • Äldre 23 Mar 13:45
    #11
    Anonym (Evve) skrev 2019-03-23 10:13:09 följande:
    Jag har c kupa så de är ganska fylliga, men de hänger ändå, vilket jag skäms över. Jag tycker de är alldeles för stora. Ja altså, jag kommer berätta om hur jag känner med brösten om det blir aktuellt med sex, att jag inte gillar att visa dom. För minsta negativa kommentar kan knäcka mig. Träffade en kille för nåt år sen, som sa att han tyckte jag hade för mjuka bröst. Han gillade hårda. Han frågade om jag hade tänkt operera nångång. Han var bara ute efter sex, men blev ändå knäckt av den kommentaren.
    Han gillar hårda bröst!? Vilket stolpskott, poängen med bröst är ju att de är mjuka och goa att ta på. Var glad att du slapp honom.
    Dina bröst är inget som avskräcker killar, låt inte det hindra dig!
Svar på tråden Mina fula bröst hindrar mig från att dejta!