• Anonym (Mamma till  fem)

    Tid med familjen

    Hur umgås ni i familjen? Äter ni frukost och middag i hop? Vad gör ni på er fritid tillsammans? Ni med utflugna barn, hur ses och umgås ni?

    Jag äter frukost tillsammans med barnen 9 dagar av 10. Det trötta och mumlar mest, men det är ändå en mysig start innan jobb och skola. Vi äter också middag i hop och lagar inte sällan middag tillsammans. I synnerhet ena barnet 10 år brukar vilja vara med.

    Pappan jobbar mer oregelbundet men deltar i måltider så ofta de går. Vi äter nog nästan aldrig middag framför en skärm, även om undantag finns.

    Vi har utflugna barn som så Klart har fullt upp med egna liv, plugg, jobb och respektive. Men vi ses och hörs ofta. Brunch på stan, middag här hemma och vila hos dem osv. Någon gång reser jag med bara dem utomlands eller på en weekend typ sparesa. Önskar vi gjorde mer dock !

    Barnen som bor hemma är i mellanstadieålder, det är deras sport på många helger, bio, museum, teater, badhus ( eller strand) minigolf eller bara hänga hemma .

    Jag måste säga att jag trivs med vårt upplägg, det är lite som jag själv önskat ha det när jag var barn och växte upp.

  • Svar på tråden Tid med familjen
Svar på tråden Tid med familjen