• Abakus

    Hitta kärleken \ö/

    Hej

    Känner att jag bara vill skriva av mig lite. Så detta blir mitt första inlägg på FL.

    Kan nog upplevas som lite rörigt.

    Lite bakgrund

    Är en kille på 35, som är singel, lever ett ?bekvämt liv? (arbetar för det), är ambitiös, välutbildad och vill alla väl och ve. Allt vore med andra ord perfekt, om det inte vore för den borttappade sista ?lilla? pusselbiten i mitt liv. Vill ha någon att få älska, ni vet när man bli sådär fånigt förälskad i någon, så att inget annat existerar.

    Till saken hör att jag mer eller mindre accepterat att jag nog är gay, men velar lite mellan bi och gay. Lite ambivalent där. Har haft sex med båda könen men upplever större tillfredställelse och närhet med en kille. Jag är inte öppen med min läggning. Jag vill helst först träffa en seriös kille och sen komma ut, är nog lite egoistisk där. Anledningen till det är för att jag då har någon som kan stötta mig, om jag nu skulle bli ensam. Är rädd för att bli ensam. Nu tror jag iofs inte att min bror eller föräldrar har problem med min läggning - men det känns ändå jobbigt.

    Att inte ha någon partner ställer frågor, från både kompisar och arbetskamrater jag får hela tiden propåer om att jag måste hitta någon. Men du som är så snäll och omtänksam, du måste hitta nån och dela din kärlek med...liksom nähä säger du det. :() Så det börjar bli lite jobbigt att inte ha någon partner att presentera, min yngre bror har redan barn och här sitter jag och fortfarande söker. Vill inte gaykillar ha ett seriöst förhållande? Känns ibland som att gayvärlden temaord är - gräset är alltid grönare på andra sidan.

    Att träffa killar kan vara knepigt, kan ibland förstå när tjejer säger att killar kan vara konstiga. Hehehe. För jag kan ibland hålla med om det. :P

    Jag har apparna, och skriver med killar, ibland blir det t om en träff, men ingen är intresserad av ett förhållande. Oftast blir den OnS eller KK, lite trött på det. Vill ha någon jag kan ha djupa känslor för. Jag är en person som går in för killen jag träffar, bryr mig om honom, vill att han helt enkelt ska trivas, är inte klängig för 5 öre- men när det kommer till det omvända så är jag typ bara ett ligg för honom. Har därför blivit mer avvaktande med mina känslor eftersom man orkar inte få fler smällar.

    Ett annat problem som drabbar mig är att jag blir kontaktad av killar som dels är yngre <25 eller äldre 50+, och de killar som nu är runt min ålder är gifta. - Nu när jag tänker efter så blir jag ofta kontaktad av gifta killar. Lits svårt att ha ett seriöst förhållande med en gift kille. :/ Vad ger jag för signal som gör att gifta kontaktar mig?

    I övrigt så är jag är en lugn, snäll och intellektuell person. Kan ibland sakna självförtroende när det kommer till min person, vilket är något jag också tränar på för att få bättre självkänsla. Jag är ingen Chris Diamond, men heller inte någon Shrek. Vill bara hitta någon som jag kan älska och någon som kan älska mig, för den jag är.

    Tar tacksamt emot tips från er. Har du hittat kärleken och hur och var gjorde du det?

    Om du tagit dig genom texten, så tack för att du tog dig tiden. :)

    Kram


    Love is Love
  • Svar på tråden Hitta kärleken \ö/
  • Anonym (Maria)

    Är förvisso hetero men två saker fångade mig i det du skriver. Självförtroendet och att komma ut hänger ihop med varandra och är två oerhört viktiga egenskaper som måste prioriteras. När du letar efter kärlek måste du veta VAD du söker och du måste vara säker på det och på VEM du söker.

    Detta är nog något som lyser igenom i din kontakt med killarna som då kan ana din ambivalens och kanske då drar öronen åt sig och du blir reducerad till ett ons.

    Jag fattar att det är läskigt att komma ut men du måste också tänka på vad du ber om hos en partner, det är skitjobbigt även för en partner att stå mitt i en storm av att komma ut. Han kanske själv har haft det tufft med sin egen läggning och det kan bli en utmaning att begära stöd från honom.. alla står inte pall för ännu en resa ut ur garderoben. Hur kär man än är kan det bli mycket slitsamt för en partner. Så ta det inte för givet att det är något som man ställer upp på.

    Gifta män finns för övrigt överallt och jag som singel tjej får massa förslag som älskarinna etc så det är inget specifikt för gay-världen. Här måste du vara beredd på att ha vassa armbågar och stå för att du inte vill ha en sådan man.

  • Anonym (..)

    Jag tror att du inte uppfattas som seriös i och med att du inte kommit ut, och därmed dras det många oseriösa till dig.

    Men visst kan det vara säker i din dejtingprofil som hör att oseriösa dras till dig. Har du ansiktsbild på dejtingsidan och bara träffar andra som har ansiktsbild? Oseriösa och upptagna personer har ofta ingen öppen ansiktsbild har jag märkt...

    Det finns en hel del oseriösa killar som bara söker sex, vilket du märkt. Man får sålla friskt.

    Sen om du är bi eller gay spelar egentligen mindre roll. Etiketten kan man slippa egentligen. Jag är bisexuell, men velade i många år innan jag landade i den etiketten. Men jag är samma person oavsett min läggning, förstår inte själv varför jag lagt ner så mycket tid på att grubbla över det. Bättre att bara göra det som känns rätt, med rätt person.

  • Abakus

    Tack båda för era insikter (Maria och ..). :)

    Jo, någonstans innerst inne vet jag att jag inte kan förvänta mig att min kommande partner ska genomgå ytterligare en Kom-ut-ur-garderoben resa. Men jag har inte ens varit i en sådan situation/diskussion med en kille - för jag har inte kommit till det stadiet än med en kille.

    Sen angående självförtroende så är det ett konstant pågående projekt, kan säga att det blivit mycket bättre sen jag träffat killar. Men det finns fortfarande arbete kvar att göra. Men det blir lite paradoxalt för mig, eftersom jag på arbetet har ett starkt självförtroende, men privat, det som är kopplat till mig som person inte lika starkt.

    Att komma ut är en resa för många och något jag dagligen berbetar sen en lång tid tillbaka och jag har gjort framsteg, accepterar den jag är mer och mer för var dag som går. Men har ännu inte tagit klivet - till den andra halvan.

    Jag har ?seriösa? bild/bilder på mig i appen, ett av framstegen jag gjort, och skriver vad jag söker efter. Har också fått träffar, men så fort man nämner att man vill ses ute på fika eller lunch, så backar killarna. Men det kan vara för att dem söker OnS. Så jag sållar friskt, eller det blir en auto sållning. :)

    Apropå grubblandet så bryr jag mig inte så mycket så mycket om etiketten, :) men det jag känner är jobbigt är att behöva komma ut. Jag vet att jag som person inte kommer att förändras, ja, jag kanske får lite bättre självförtroende och kan vara mig själv till 100%. Men min omvärld kommer att se mig som förändrad, eller är det bara hjärnspöken?

    Har läst mycket och sett på youtube om folks komma ut historier bara för att veta vad som kan väntar mig, allt för att våga ta det sista steget. :)

    Tack igen för att ni tog er tiden att läsa, :)


    Love is love
Svar på tråden Hitta kärleken \ö/