• Anonym (Vecka­nsfynd­)
    Äldre 23 Mar 12:44
    340 visningar
    29 svar
    29
    340

    Ska killar ta första steget

    om han alltid varit singel, eller är det bättre att tjejer tar första steget?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-03-23 12:59
    Jag har svårt att avgöra vilka tjejer jag har chans på och som är intresserade, det är därför jag frågar.

  • Svar på tråden Ska killar ta första steget
  • Anonym (fru O)
    Äldre 23 Mar 13:41
    #1
    +1

    Ja. Eftersom att jag är kvinna och vill ha en man.

  • Äldre 23 Mar 13:49
    #2

    Alltid bättre att killar tar första steget då tjejer förväntar sig det, medvetet eller omedvetet.

  • Anonym (Jenni­e)
    Äldre 23 Mar 14:03
    #3

    Nej det är inget måste. Är jag intresserad kan jag definitivt ta första steget utan problem.

  • Anonym (Gambi­t)
    Äldre 23 Mar 17:27
    #4

    Majoriteten av kvinnorna förväntar sig det och det är ju skönt för dem eftersom de då slipper risken att dissas. Nackdelen för dessa inledningsvis passiva kvinnor är förstås att deras urval därför kommer begränsas till de killar som visar intresse för dem (ingen annan kan ju vara intresserad eller?) De kvinnor som däremot vågar ta första steget får däremot potentiellt fler män att välja mellan.... Tror dock inte kvinnor är så intresserade av jämlikhet inom det området så männen får nog fortsätta vara de som först lägger nacken på schavotten samtidigt som kvinnan håller i snöret till giljotinen

  • Anonym (fru O)
    Äldre 23 Mar 20:53
    #5
    Anonym (Gambit) skrev 2019-03-23 17:27:26 följande:

    Majoriteten av kvinnorna förväntar sig det och det är ju skönt för dem eftersom de då slipper risken att dissas. Nackdelen för dessa inledningsvis passiva kvinnor är förstås att deras urval därför kommer begränsas till de killar som visar intresse för dem (ingen annan kan ju vara intresserad eller?) De kvinnor som däremot vågar ta första steget får däremot potentiellt fler män att välja mellan.... Tror dock inte kvinnor är så intresserade av jämlikhet inom det området så männen får nog fortsätta vara de som först lägger nacken på schavotten samtidigt som kvinnan håller i snöret till giljotinen


    Har du tänkt på att det finns kvinnor som inte önskar ett stort urval eller att byta hit och dit?
  • Anonym (Gambi­t)
    Äldre 23 Mar 21:12
    #6
    Anonym (fru O) skrev 2019-03-23 20:53:09 följande:

    Har du tänkt på att det finns kvinnor som inte önskar ett stort urval eller att byta hit och dit?


    Absolut.. Tänkte samtidigt att kvinnorna kanske skulle ha något litet intresse av att påverka hur urvalet de väljer från ser ut, istället för att bara välja bland det som enkelt erbjuds på marknaden. Det är givetvis extremt bekvämt för dessa kvinnor så har ju en förståelse för att det säkert finns många som söker logiska förklaringar till varför man själv är passiv/feg/blyg/konservativ/har låg självkänsla eller vad nu än orsaken må vara

    Hur du fick till "byta hit och dit" från mitt inlägg förstår jag inte alls men men....
  • Anonym (fru O)
    Äldre 24 Mar 09:25
    #7
    -1 +1
    Anonym (Gambit) skrev 2019-03-23 21:12:29 följande:

    Absolut.. Tänkte samtidigt att kvinnorna kanske skulle ha något litet intresse av att påverka hur urvalet de väljer från ser ut, istället för att bara välja bland det som enkelt erbjuds på marknaden. Det är givetvis extremt bekvämt för dessa kvinnor så har ju en förståelse för att det säkert finns många som söker logiska förklaringar till varför man själv är passiv/feg/blyg/konservativ/har låg självkänsla eller vad nu än orsaken må vara

    Hur du fick till "byta hit och dit" från mitt inlägg förstår jag inte alls men men....


    Om man söker MANLIGHET är man ju med och väljer, ett av kraven är att han tar mannens roll. Fint att du kände digtvungen att lägga till att det ju absolut måååste handla om lathet/låg självkänsla
  • Anonym (Vecka­nsfynd­) Trådstartaren
    Äldre 24 Mar 10:48
    #8
    Anonym (Jennie) skrev 2019-03-23 14:03:40 följande:

    Nej det är inget måste. Är jag intresserad kan jag definitivt ta första steget utan problem.


    Det är bra. Måste vara frustrerande för många tjejer som gillar en kille och inte vågar göra nåt. Och sen vågar inte han heller. Och så blir det inget.
  • Anonym (go for it)
    Äldre 24 Mar 10:55
    #9
    Anonym (Veckansfynd) skrev 2019-03-23 12:44:46 följande:

    om han alltid varit singel, eller är det bättre att tjejer tar första steget?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-03-23 12:59
    Jag har svårt att avgöra vilka tjejer jag har chans på och som är intresserade, det är därför jag frågar.


    Vem som helst kan ta första steget. Det är bara mossigt att tänka att det bara är mannen som har lov att göra det. 
  • Anonym (go for it)
    Äldre 24 Mar 10:56
    #10
    Tecum skrev 2019-03-23 13:49:50 följande:

    Alltid bättre att killar tar första steget då tjejer förväntar sig det, medvetet eller omedvetet.


    du måste tillhöra den äldre generationen 
Svar på tråden Ska killar ta första steget