• vanligkille

    Relationsproblem

    Hej FamiljeLiv!

    Det är så att jag och min sambo väntar barn och en framtid ihop som vi båda tycker är väldigt spännande och roligt(då vi verkligen vill det här)

    Och vi väntar vårat barn nu under sommar halvåret.

    Men det är en sak som stör oss(mig?) och det är....

    Att h*ns kompis (vi kallar henne Lina) Lina inte verkar ha så värst mycket tycke för mig, hon vill att jag och min sambo ska göra slut pågrund av att hon tycker jag förstör min partner(bråk, diskutioner m.m) hela tiden. Jag tänker inte rabbla upp exakt vad det här handlar om (om ni inte skriver privat så jag kan berätta mer utförligt exakt)

    Hon ringer verkligen och terrar och frågar om min partner har tänkt över allt med mig och om h*n ska lämna mig eller inte. Typ som att Lina är stressad och tycker jag snor hennes kompis ifrån hon? Hon är riktigt galen och jag börjar ledsna mer och mer på Lina..

    Det jag egentligen vill få svar på i det här inlägget är följande:

    Vad ska jag göra? Kan jag ge min partner ett val( väldigt omoget och barnsligt) om att antingen är det jag och vårat gemensamma barn, eller så får du välja Lina och jag försvinner ur bilden.

    Jag är verkligen så trött på den hät Lina och jag vill bara kräkas när jag tänker på hon och hennes sätt att försöka ?manipulera? min sambo.

    Vem gör ens såhär mot sin ?bästavän?? Jag skulle aldrig tillåta min vän att säga så om min partner, då skulle jag klippa banden direkt ovh inte veta av den personen mer.

    Hoppas på något vettigt och bra svar från er här inne, så jag vet hur jag ska ta itu med vårat(mitt?) problem.

    Ursäktar eventuella luddiga/dålig förklaringar.

    Trevlig kväll på er FL

  • Svar på tråden Relationsproblem
  • hellothere87

    Vad är det för ynkrygg till "man" du är tillsammans med? Han borde skämmas.

  • vanligkille

    @hellothere87

    Kan säga såhär så det slipper bli onödiga svar.

    Att jag som skriver detta är en man, och det handlar om min flickväns kvinnliga kompis.

  • erikaABC

    När ni har tid och har en lugn stund kan du prata med din partner:
    Du beskriver vad du sett och hört. Sedan talar du om vad du känner inför detta och hur det påverkar dig. Var noga med att vara lugn. När ni pratat lite om det så ställer du fråga till din partner: Vad tycker du vi ska göra för att det ska bli bättre?
    Låt henne sedan få betänketid. Hon kanske inte alls har fattat hur dåligt du mår av det och då behöver hon tid att fatta.

  • hellothere87
    vanligkille skrev 2019-03-23 16:10:17 följande:

    @hellothere87

    Kan säga såhär så det slipper bli onödiga svar.

    Att jag som skriver detta är en man, och det handlar om min flickväns kvinnliga kompis.


    My bad, men så gäller det omvända. Stå på dig för det där ska du inte behöva stå ut med.
  • Tecum

    Vad är det för ynkrygg till kvinna du är ihop med som inte vågar stå upp för sin partner och familj? Hur försvarar hon att hon tillåter "vännen" att hålla på så?
    Ta ett allvarligt snack, tala om hur du känner och att du mår dåligt över vännens mobbning och att det kommer att gå ut över din föräldraroll. Om hon ändå inte fattar och agerar måste du överväga att lämna.

  • Elviram

    Har du frågat din partner vad hen tycker om vad kompisen säger? Håller hen med sin kompis?

    Tycker det är dåligt att hon inte verkar stå upp för dig men vissa personer kan vara rätt dominanta och svåra att säga emot. Jag har haft en sån som kunde bli skitsur om jag inte höll med ellee gjorde vissa saker hon bad om. Hon gillade heller inte mitt ex och ifrågasatte. Förklarade vad jag såg i honom men hon påpekade alltid något som va konstigt. Dock berättade jag aldrig för mitt ex att hon inte gillade honom.

    Har hon några andra vänner? Kan bara svårt att klippa kontakten om detta är hennes enda vän. Min kompis jag hade var typ den enda jag umgicks med utanför jobbet. När vi väl hade roligt ihop hade vi skitkul och kunde ibland snacka timmar i telefon. Men det mesta va drama med henne. Bröt kontakten med henne när jag gjorde slut med mitt ex.

Svar på tråden Relationsproblem