• Anonym (Hjälp)

    Oteknisk? Tinder fastnat vid röd cirkel?

    Tänkte för skojs skull testa tinder. Kör bara via dator (gillar inte mobiler). Fixade lägga upp konto och fick igång lite swipande. Sen tog det stopp. Nu ser jag bara min profilbild med en pulserande röd cirkel runt om. Går inte klicka vidare, se om någon gillat tillbaka eller starta någon chatt. Tror heller inte jag hann swipa igenom max 10 profiler? Är det någon form av max antal per dag?

    Vet att tinder är ytligt och säkert helt värdelöst, men tänkte ändå testa av det lite. Har inte hängt på någon annan site heller trots att jag varit singel i många år. Ibland är det ju skönt att bara vara själv också.

  • Svar på tråden Oteknisk? Tinder fastnat vid röd cirkel?
  • Anonym (Kanske)

    Kan ju kanske vara att du behöver verifiera din mailadress eller liknande?

  • Anonym (Hjälp)

    Det har jag redan gjort. Och skrev in koden man fick på mobilen (förstås). Har försökt avbocka på mina div anti-.popup program också.

    Vet ju inte alls hur det fungerar. Blir det pop-up chatt vid matchning eller vad? Varför fick jag bara swipa så få gånger. Och ingen av dem var närmare till än 6 mil bort (dvs annan ort). Sen är det antagligen lite skillnad på nätet och mobilen. Kryss, stjärna och hjärta. Antar hjärta är dubbel swipe?

  • Anonym (Kanske)

    Jag har bara kört genom appen, så jag har ingen aning. Visste inte ens att det funkade via datorn.

    De har säkert nån hjälpsida där du kan kolla.

  • Anonym (Hjälp)

    Hm tror det har att göra med att jag bara tecknat gratis-konto. Om man betalar så får man tydligen obegränsat antal högersvepningar.

  • Anonym (Kanske)

    Du får swipa hur mkt du vill även om du har gratiskonto (om de inte ändrat den senaste månaden).

  • Anonym (Kanske)

    Det kan ju vara så att det du har så snäv åldersgräns o geografisk radie att du swipat bort alla redan. Tinder har rätt så komplicerade algoritmer för vad som händer när man swipar. Är du en sån som swipar yes på alla så visas färre profiler exempelvis.

  • Anonym (Hjälp)

    Tror inte på för snävt heller. Har 15 mil och 7 år yngre och 8 år äldre. Täckningsområdet är ca 200 000 invånare. När jag för 10-15 år sen var med på norrlandskontakten så fick jag 10 000 besökare under ca 2-3 år. Men kanske tinder är gammalt och förlegat idag?

  • Anonym (Hjälp)

    Nu börjar jag tro det har något med positioneringsinställningar att göra. Den var tydligen avstängd på min laptop. Fast även om jag slagit på den igen funkar det fortfarande inte.. Är nog helt enkelt inte meningen detta.

Svar på tråden Oteknisk? Tinder fastnat vid röd cirkel?