• Anonym (Dålig samvete)

    Råkade jag såra henne genom att ge någon annan komplimang?

    Hej!

    Jag är en allmänt känslig av mig och har varit det i princip hela mitt liv. Jag klarar helt enkelt inte se någon annan vara ledsen och ibland kan det nog vara så att det kanske är hjärnspöken som bara överdriver för mig. Denna gång kanske jag överreagerar men någonting i mig säger att jag inte gör det.

    En kvinna som jag faktiskt tror finner mig attraktiv, men exakt på vilket sätt vet jag inte. Jag tror bara hon tycker om mig. Men jag tror inte att det är något kärlek inblandad riktigt.

    I alla fall så satt jag i ett bord och våra gemensamma vän kom till oss och satte med oss. Jag tyckte någonting specifik makeup som hon hade pysslat med på sig själv som jag gav en komplimang för. Hon tyckte om komplimangen men min kompis kollade lite blandning av chockerade, neutral och icke förtjusning av komplimangen.

    Jag vet inte riktigt vad jag vill med denna tråden. Kanske för att skriva av mig men också för att frågar er om ni kanske skulle kunna känna igen er att ni på något vis känner er utanför när man givit en komplimang till någon i samma bord eller någonting sådant.

    Jag har försökt tänka lite på mig själv i något liknade situation och vis kan jag relatera till att jag skulle nog känna mig smått utanför eller åtminstone också vill få en komplimang. Speciellt om det är någon person som man känner en attraktion för. Men exakt hur mycket en sådan känsla skulle vara smärtsamt vet jag inte riktigt, det är väl också lite individuellt också.

    Bara efter några dagar senare, hade min kompis fixat sig ganska så mycket. Trots att hon faktiskt sa i bordet innan våra gemensamma vän kom. Att hon gillade sin naturliga-jaget.

    Jag har tänkt lite för mig själv om jag kanske borde ge henne komplimanger också. Hon har ju trots allt givit mig en trevlig komplimang för mitt utseende en gång.

    Hon har inte riktigt visat det, men ibland får jag en känsla av att hon mår dåligt och dessutom har en dålig självkänsla och självbild på sig själv.

    Jag tycker om henne, hon är en mycket trevlig kompis.

    Jag är en man.

    Det här är nog en liten knäpp tråd, jag vet. Men jag kan inte riktigt få ur mig detta.

  • Svar på tråden Råkade jag såra henne genom att ge någon annan komplimang?
  • Godisbuske

    En kvinna som ger en kille en komplimang brukar i regel vara intresserad/attraherad. Av din text så ja, hon ser dig mer ensom en vän. Och ja hon tog illa upp. Men det är inte ditt fel.

  • Tecum

    Men ge henne några komplimanger då, så har du neutraliserat det du sa till den andra.

  • Anonym (Kanske)
    Godisbuske skrev 2019-03-23 17:44:48 följande:

    En kvinna som ger en kille en komplimang brukar i regel vara intresserad/attraherad. Av din text så ja, hon ser dig mer ensom en vän. Och ja hon tog illa upp. Men det är inte ditt fel.


    Jasså är det så? Jag ger ofta mina manliga vänner komplimanger av olika slag, och jag är varken attraherad eller intresserad. Bara ärlig.
  • Anonym (A)
    Tecum skrev 2019-03-23 17:59:27 följande:
    Men ge henne några komplimanger då, så har du neutraliserat det du sa till den andra.
    Håller med
  • Anonym (mmm)

    TS förlåt men du skriver så märkligt. Punkter där det inte ska vara, felaktiga prepositioner och lite annat smått och gott. Märkliga meningar på det hela taget - hur kan man tex visa att man är chockerad och neutral samtidigt? 

    Nåja, jag förstår detta inte är vad du vill ha i svar men jag som arbetar med språk kan inte undgå att fascineras av udda skrivna inlägg Glad 

    Innehållsmässigt lyckas jag utläsa att du är oroad över vad den tredje personen vid bordet (inte i bordet) tyckte. Skulle tro du övertolkar faktiskt, men är du oroad, ge komplimanger till den andra också nästa gång. 

  • Anonym (...)
    Anonym (mmm) skrev 2019-03-23 18:37:10 följande:

    TS förlåt men du skriver så märkligt. Punkter där det inte ska vara, felaktiga prepositioner och lite annat smått och gott. Märkliga meningar på det hela taget - hur kan man tex visa att man är chockerad och neutral samtidigt? 

    Nåja, jag förstår detta inte är vad du vill ha i svar men jag som arbetar med språk kan inte undgå att fascineras av udda skrivna inlägg  

    Innehållsmässigt lyckas jag utläsa att du är oroad över vad den tredje personen vid bordet (inte i bordet) tyckte. Skulle tro du övertolkar faktiskt, men är du oroad, ge komplimanger till den andra också nästa gång. 


    Med tanke på TS sätt att uttrycka sig är det lätt att räkna ut vem TS är (dvs vilket nick han oftast har) och det är ett utländskt namn så tror det är därför TS uttrycker sig lite ovanligt. Men det är lite charmigt också det sättet som han skriver på.
  • Anonym (Dålig samvete)
    Anonym (mmm) skrev 2019-03-23 18:37:10 följande:

    TS förlåt men du skriver så märkligt. Punkter där det inte ska vara, felaktiga prepositioner och lite annat smått och gott. Märkliga meningar på det hela taget - hur kan man tex visa att man är chockerad och neutral samtidigt? 

    Nåja, jag förstår detta inte är vad du vill ha i svar men jag som arbetar med språk kan inte undgå att fascineras av udda skrivna inlägg Glad 

    Innehållsmässigt lyckas jag utläsa att du är oroad över vad den tredje personen vid bordet (inte i bordet) tyckte. Skulle tro du övertolkar faktiskt, men är du oroad, ge komplimanger till den andra också nästa gång. 


    Anonym (...) skrev 2019-03-23 19:27:23 följande:
    Med tanke på TS sätt att uttrycka sig är det lätt att räkna ut vem TS är (dvs vilket nick han oftast har) och det är ett utländskt namn så tror det är därför TS uttrycker sig lite ovanligt. Men det är lite charmigt också det sättet som han skriver på.
    Hoppsan!

    Jag är faktiskt född i Sverige. Dock är jag urkass i grammatik och stavningar vid text. jag vet att jag. Jag borde nog kanske inte ha skapat tråden :p

    Men den blev nyttigt ändå. Jag skall nog inte skriva så mycket SMS och annat till folk, blir nog mest att ringa då :p



Svar på tråden Råkade jag såra henne genom att ge någon annan komplimang?