• Jullebull3

    Jobba på Coop utan kassaarbete?

    Hej! Jag har kollat runt lite bland liknande trådar men hittar inte det svar jag söker efter.

    Jag har tidigare jobbat på en mindre Willys butik i staden jag bor i och det var hur kul som helst. Det enda problemet som uppstod var när jag skulle sitta i kassan. Jag lider av socialfobi som jag får hjälp för, men att behöva sitta i kassan blev för mycket. Jag började kallsvettas, fick hjärtklappningar och sedan blev jag yr och fylldes med en panik känsla som gjorde att jag var tvungen att gå därifrån. Detta är ju ingen positiv egenskap att ha samt var det orsaken till varför min chef inte ville ha kvar mig där längre. I och med att jag trivdes så pass bra med det jobbet så är jag nu sugen på att söka till Coop i en större stad i hopp om att ju mer medarbetare det är ju större är chansen för mig att kunna slippa kassa arbetet.

    Är det någon som har info/egen erfarenhet om detta? Vill verkligen jobba i en livsmedelsbutik men är samtidigt jätte rädd att ingen kommer ta emot mig pga min socialafobi. Jobbar liksom hur bra som helst i butiken så det är bara kassaarbetet som inte fungerar.

  • Svar på tråden Jobba på Coop utan kassaarbete?
  • Anonym (Loy)

    Alla vi människor har brister fast på olika saker.
    Det finns bra chefer som har förståelse för detta.
    Berätta sanning och du kommer få jobb kan jag lova dig.

  • Anonym (klen)

    Jag vill jobba som lokalvårdare, men städning och sån skit vill jag inte hålla på med.

  • Glinda från Oz

    Min och vänners erfarenhet är att det alltid ingår att sitta i kassan. Det kan vara ett bra sätt för dig att öva. Vill du inte det kan du gå via Arbetsförmedlingen och få arbete med lönebidrag på så vis kan du slippa sitta i kassan.

  • Anonym (M)

    Jag har jobbat en del inom handel och det har funnit kassapersonal samt golvpersonal. Samt de som kan både och. Jag har blivit erbjuden tjänst som bara innebar varuplock i en större butik. Så det är verkligen möjligt!

  • Anonym (M)

    Jag har jobbat en del inom handel och det har funnit kassapersonal samt golvpersonal. Samt de som kan både och. Jag har blivit erbjuden tjänst som bara innebar varuplock i en större butik. Så det är verkligen möjligt!

Svar på tråden Jobba på Coop utan kassaarbete?