• Anonym (Vad göra)
    Äldre 24 Mar 09:47
    520 visningar
    8 svar
    8
    520

    När gos tagit över sexlivet

    Hej

    Jag och min flickvän har varit ihop i ca 7år och har haft våra upp och nedgångar som alla andra. Vändingen blev när hon pluggade på annan ort i 2 år och baa kom hem om helgerna för att jobba. man hoppades på sex men det blev mer som en inre stress för henne att prestera när hon kom hem trött till helgen. För ca 1år sedan när hon hade 6mån kvar så fick det som inte fick hända att hon var otrogen mot mig. De gjorde allt annat förutom just penetration. Blev riktigt förbannad när hon berättade det efter att haft ångest i 1 veckan innan hon sade det och innan det även haft sex med mig då hon var så rädd för att bli lämnad

    Detta gjorde verkligen att jag körde ner mig själv i botten och började ifrågasätta och intala mig själv att jag förtjänar bättre. vi älskar verkligen varandra men sexlivet är svårt att hålla vid liv. hon älskar gos och givetvis vill jag ge det om det kan gynna det andra. vi har gått i terapi både prata om otroheten men även hur vi ska komma tillbaka. Psykologen nämnde att goset kan vara en del som förstör vårt sexliv då hon får tillräcklig tillfredställese igenom det. Flickvännen har börjat förstå detta och vill att jag ska begränsa detta när hon vill. Hon gillar att få massage och givetvis kan jag ställa upp på det men någonstans vill jag också ha beröring. Hon tycker 1ggn i veckan är fullt normalt och tillräckligt. Jag skulle gärna vilja ha 2ggn i veckan och i bästa fall 3ggn det skulle göra med mer än nöjd. Har börjat tänka mer att när jag är sugen så får jag gå och runka och inte tjata men det gör min flickvän ledsen. 

    Vi har inga barn än men har börjat planera det. 

  • Svar på tråden När gos tagit över sexlivet
  • Anonym (clara­)
    Äldre 24 Mar 10:51
    #1
    +5

    Ryck upp dig och sluta med sojapojks-fasonerna! Skaffa dig en riktig kvinna som faktiskt älskar dig, för är man otrogen älskar man inte och kan hon göra det en gång kan hon göra det igen. Med enkelhet. 
    Skaffa inga barn med henne, då sitter du fast på riktigt. 

  • Anonym (Pelle­)
    Äldre 24 Mar 11:19
    #2

    Det låter som att ni båda två över huvud taget inte är intresserad av att mötas på mitten. Det är absolut inte ett utgångsläge som funkar i längden. Det kommer sluta med katastrof.

    Det är inte sexet det handlar om över huvud taget. Det handlar om bristande tillit hos er och hur ni ska kunna lita på varandra igen och det har noll och intet att göra med sex.

    Sluta tänk sex både två och hitta lämpliga lösningar för tillit och respekt för varandra igen.

  • Anonym (FYI)
    Äldre 25 Mar 08:02
    #3
    Anonym (Vad göra) skrev 2019-03-24 09:47:05 följande:

    Hej

    Jag och min flickvän har varit ihop i ca 7år och har haft våra upp och nedgångar som alla andra. Vändingen blev när hon pluggade på annan ort i 2 år och baa kom hem om helgerna för att jobba. man hoppades på sex men det blev mer som en inre stress för henne att prestera när hon kom hem trött till helgen. För ca 1år sedan när hon hade 6mån kvar så fick det som inte fick hända att hon var otrogen mot mig. De gjorde allt annat förutom just penetration. Blev riktigt förbannad när hon berättade det efter att haft ångest i 1 veckan innan hon sade det och innan det även haft sex med mig då hon var så rädd för att bli lämnad

    Detta gjorde verkligen att jag körde ner mig själv i botten och började ifrågasätta och intala mig själv att jag förtjänar bättre. vi älskar verkligen varandra men sexlivet är svårt att hålla vid liv. hon älskar gos och givetvis vill jag ge det om det kan gynna det andra. vi har gått i terapi både prata om otroheten men även hur vi ska komma tillbaka. Psykologen nämnde att goset kan vara en del som förstör vårt sexliv då hon får tillräcklig tillfredställese igenom det. Flickvännen har börjat förstå detta och vill att jag ska begränsa detta när hon vill. Hon gillar att få massage och givetvis kan jag ställa upp på det men någonstans vill jag också ha beröring. Hon tycker 1ggn i veckan är fullt normalt och tillräckligt. Jag skulle gärna vilja ha 2ggn i veckan och i bästa fall 3ggn det skulle göra med mer än nöjd. Har börjat tänka mer att när jag är sugen så får jag gå och runka och inte tjata men det gör min flickvän ledsen. 

    Vi har inga barn än men har börjat planera det. 


    Skaffa inga barn när du inte kan släppa hennes otrohet. Jag skulle inte kunna fortsätta vara tillsammans med henne. Hon har gått över en gräns och det skulle för mig inte gå att lita på henne igen.
    Innebär "Gjorde allt utom penetration" även oralsex?
    I.s.f. är det ju lika illa som penetration. Var det även fler än en gång?
  • Anonym (Vad göra) Trådstartaren
    Äldre 26 Mar 06:11
    #4

    Otroheten har börjat försvinna och Ja det var bara en gång när båda mådde som sämst och hon fick den uppmuntran hon saknade. Tog kontakt med den killen och sade väl valda ord och han blev nog lite tagen och jag tog kontakt med honom. 

    Så själva otroheten har jag börjat lägga mig bakom då jag kan inte älta i det i evigheter och hon gör allt för att att vinna tillbaka förtroendet. Det är just den intima delen som avtagit och hon har aldrig varit i så här långt förhållande och vet inte vad man ska göra åt sexlivet efter så här många år. Har skaffat leksaker och det fungerar till viss del men inte tvunget från hennes sida.

  • Äldre 26 Mar 07:05
    #5
    Anonym (Vad göra) skrev 2019-03-26 06:11:00 följande:

    Otroheten har börjat försvinna och Ja det var bara en gång när båda mådde som sämst och hon fick den uppmuntran hon saknade. Tog kontakt med den killen och sade väl valda ord och han blev nog lite tagen och jag tog kontakt med honom. 

    Så själva otroheten har jag börjat lägga mig bakom då jag kan inte älta i det i evigheter och hon gör allt för att att vinna tillbaka förtroendet. Det är just den intima delen som avtagit och hon har aldrig varit i så här långt förhållande och vet inte vad man ska göra åt sexlivet efter så här många år. Har skaffat leksaker och det fungerar till viss del men inte tvunget från hennes sida.


    Så här brukar det se ut när sexlivet planar ut och man inte längre tänder på varandra. När man lever ihop med sin bästa vän helt enkelt. Man älskar varandra för att det är det bästa man har men ... Attraktionen försvinner sakta och försiktigt och det blir mer krav på att prestera bättre sex och attraktionen försvinner ännu mer.. det blir en ond cirkel.

    Det kanske inte är sexet som är problemet utan att ni vuxit isär och inte längre har kvar passion och attraktion. Känslorna som försvinner går tyvärr sällan att få tillbaka.
  • Anonym (Gos)
    Äldre 26 Mar 10:41
    #6

    Jag älskar min man men jag gosar hellre med honom än har sex. Varför? Jo jag har aldrig tyckt sex är skönt tyvärr.

  • Äldre 26 Mar 11:01
    #7

    Att hon blir ledsen av att du runkar ibland är ju redan det ett problem. Man måste kunna få ha sina stunder själv utan att den andra tar illa upp. Speciellt om sexlivet är lite sådär. Jag förstår ju att det hela, som det ser ut nu, mynnar ut i att hon känner sig otillräcklig, vilket ju är delvis sant.

    Problemet med sådana här situationer är att det lätt blir en press på den som är mindre sugen att ställa upp, vilket dödar sexlusten mer. En ond cirkel. Jag har haft två förhållanden där detta varit ett problem mer eller mindre, och båda tog slut. Inte bara pga. detta men det var en bidragande orsak och jag tror ärligt talat det är svårt att komma ur.

    Det enda som är säkert är att ni måste hitta en lösning annars kommer det här växa. Vad den är beror på vilka ni är och vad ni kan acceptera. Men lösas måste det!

  • Anonym (Ragat­a)
    Äldre 26 Mar 11:42
    #8

    Förslåt ts men vilken otacksam kärring din sambo är!

    Hon vill ha hela kakan och äta den.

    -Först flyr hon iväg från förhållandet för att plugga (helt ok om man är överens)

    -hon kommer hem på helgen men vill knappt ta i dig

    -hon får uppmärksamhet av en annan snubbe och har sex med honom

    -har ångest och berättar för dig, ni går i terapi osv

    -vill fortfarande inte möta dig ens halvvägs och skyller då på att hon aldrig haft ett förhållande så här länge

    -undviker sex till varje pris

    -blir ledsen om du blir kåt och vill göra nått åt det

    Hör du hur det låter ts?

    Jag slår vad om att hennes könslor har svalnat. Hon söker djupt i fickorna nu efter strån att klamra sig fast vid. Så länge du är en toffel som valsar efter hennes pipa så kommer det sluta med en ny otrohet. Och denna gången kommer hon att lämna dig och sedan skylla på något DU gjort.

    Hoppas du kommer till insikt! Ni kan alltid avsluta som vänner.

Svar på tråden När gos tagit över sexlivet