• Emelie Ohlsson

    Kan inte sluta oroa mig!!

    Är gravid i v7 eller 8, och jag ska på ett tidigt vul om tre dagar. Men jag kan inte acceptera att jag är gravid, är super glad och vill att allt ska gå bra men tänker bara katastrof tankar. Har inte så mycket symptom, lite trött och illamående ibland men inte alls alla dagar.

    Jag är övertygad om att jag jag fått MA trots att inget indikerar på det, mår bra och inga blödningar alls.

    Undrar till och med om det visar positivt efter mitt utomkvedshavandeskap för ca 6 månader sedan.

    Någon som inte heller kan njuta utan bara är orolig?

  • Svar på tråden Kan inte sluta oroa mig!!
  • Ninjara

    Har haft 2 missfall och var jätte orolig inför mitt tidiga vul. Kunde inte heller njuta men kan sega att det har gått bra hitintills. Är i nu 28+5. Så det finns alltid hopp.

  • Kanelis

    Jag hade också jättesvårt att tro att jag var gravid. Gjorde inget ultraljud förrän KUB i vecka 12 och då inbillade jag mig att de skulle säga att det var ett dött foster eller att där aldrig ens funnits något. Hade inga symtom alls. Men där fanns ett perfekt litet foster och nu sitter jag här med min lilla bebis. Vet att det är lättare sagt än gjort men försök att njuta av din graviditet istället för att oroa dig för mycket, oron hjälper ingen. Grattis till graviditeten och lycka till!

  • lillagullefjun

    Känner igen mig. Är nu gravid i vecka 19 (18+2) och har oroat mig för allt mellan himmel och jord hela graviditeten hittills (mest att det inte ska gå vägen utan att jag ska få missfall..) Gjorde ett VUL i vecka 8 för att få se att det fanns ett hjärta som slog. Hade sedan funderingar på att göra fler VUL men fick till slut bestämma mig för att försöka lita på min kropp så gott jag kan då jag insåg att fler VUL antagligen inte skulle lugna mig ändå... Har tid för RUL på fredag. Har inte heller haft några tecken på missfall (inga blödningar eller liknande) och har haft extremt mycket gravidsymtom (mår illa fortfarande och fick svår foglossning väldigt tidigt, osv). Det är verkligen ingen tröst men jag tror de flesta känner som oss... Något jag försökt intala mig själv som kanske har hjälpt lite i alla fall är att om allt går vägen och jag har min friska bebis här i augusti vill jag ju inte se tillbaka på graviditeten som en enda lång oro utan jag vill ju kunna känna att jag åtminstone njutit lite grann.

  • Emelie Ohlsson

    Har nu varit på VUL och allt såg jätte fint ut!!! Hjärtat slog som de skulle och på fredag går vi in i v 9 (8+0) känner mig absolut lugnare men nu ska man väl gå runt och tänka på om hjärtat slutar slå istället! Haha aldrig kan man njuta.

    Har läst att missfallsrisken minskar om man sett hjärtat slå, eller är det bara en skröna?

    Skönt det är att få skriva av sig ibland!

  • Ninjara

    Läkaren som jag gick till för vul sa i princip samma sak men med andra ord. Är nu v 29+1. Riktigt roligt att allt ser bra ut. Grattis Skrattande

Svar på tråden Kan inte sluta oroa mig!!