• Anonym (Sia)

    Vilket badrum använder ni?

    Ska flytta till hus snart, med badrum/dusch på under- och ovanvåning. Ni som bor liknande, har ni era duschgrejer och tandborstar i båda badrummen eller är det ett av rummen som ni använder mer än det andra?

    Och denna frågeställning är bara gör skojs skull, så ingen behöver bli upprörd över ytligheten i frågan. ;)

  • Svar på tråden Vilket badrum använder ni?
  • Bunny on speed

    Tandborstar etc på markplan där sovrummen är. Där finns även badkar.

    Duschar i källaren.


    Bunnies, it must be bunnies!
  • Anonym (Jennie)

    När barnen var små användes badrummet närmast våra sovrum där det fanns badkar. Barnen badade ofta och vi hade inga problem med att duscha i badkaret. Då användes det andra duschrummet som gästdusch och av oss om någon redan duschade/badade i det vanliga.

    Idag är barnen tonåringar och vi har idag varsitt badrum. De har sina egna saker i duschrummet och vi vuxna är kvar med badkaret.

  • Ms H

    Det badrum som är närmast sovrummet. När jag bytte sovrum (bytte våning), bytte jag också badrum.

  • Potatisen01

    Vi har "bestämda" badrum, de barn som kommer bäst överens delar med varandra och ingen går in i varandras. Jag har eget för jag är kroniskt sjuk o infektionskänslig. Gäster använder gästtoalett eller lånar badrum av den i huset den besöker. (Vi är storfamilj m flera barn)

  • Anonym (j)

    Brukar gå in till grannen och duscha. Blir mindre slitage på vårt då.

  • sextiotalist

    Tandborstar och deo i båda badrummen, men.badrumet där vi har sovrummen är det primära

  • Anonym (Hanna)

    Duscar, badaf, tvättar, borstar tänderna och gör mig i ordning på nedre plan, använder övreplan för toalettbesök då jag oftast är på den våningen

  • Anonym (Mycket smidigt)

    Anvander primart badrummet vi har i foraldrasviten, duschar och har all kosmetika etc. dar, men behover jag bara ga pa toa gar det lika bra med nagon av barnens toaletter beroende pa vilket vaningsplan jag befinner mig pa.
     
    Jag har en uppsattning tandborste och tandkram pa nedervaningen ocksa, for att slippa springa upp for att borsta om jag bara tankt slumra till lite pa soffan med en god bok. Barnen har aven en uppsattning uppe hos oss. Mest praktiskt sa for att slippa onodigt spring i trappan (eller undanflykter) om godnattsagan rakar lasas i var sang. 

    Duschar inte pa nedervaningen da den duschen inte har ett munstycke att halla i, utan endast har vatten ovanifran (gillar inte det). Det ar dessutom mest "spring" pa nedervaningen ocksa (barnens kompisar) sa jag hade nog hursomhelst valt ovanvaningen anda for att undvika att ga omkring i morgonrock nar vi har folk har. Kanner jag for att bada har vi aven ett badrum med badkar pa ovanvaningen. 

    Varje badrum har ett eget litet lager av flytande tval, schampo, balsam, toapapper, tandkram, munskolj osv. som fylls pa efterhand. Det stora lagret har vi i skapen i foraldrasviten. Schampot eller tandkramen kan ju ta slut samtidigt i alla badrummen, sa det galler att ha minst 4-5 flaskor/tuber av allt i lager utifall att.

    TS, det ar jatteskont med flera badrum. Kommer hela familjen hem skitig efter en lang hiking gar var och en till sitt badrum utan att behova vanta pa att nagon ska "bli klar". Mycket smidigt. Med barn hander ofta att alla behover ga pa toaletten samtidigt (man ater ju samtidigt, sa magen gar igang samtidigt) och med manga toaletter slipper man panikko till toan (sma barn kan ha svart att halla sig). Enda nackdelen ar att man har mer att stada och att man maste se till att fylla pa lagren (toapapper och hygienartiklar) i tid. 

  • Fliselisan

    Vi har också så. På nedre planet har tonåringen sitt badrrumsskåp med tandborste och grejer. (Finns 2 skåp i det badrummet) I det andra skåpet samsas jag, maken och andra dottern. Det är alltså vi 4 som sover här nere. Dock flyter nog min och makens tandborste/borstar runt, ibland står dom i tvättstugan.

    Uppe är tredje dotterns tandborste + sonens. Så egentligen borstar väl barnen tänderna på samma ställen och maken och jag brer ut oss.

Svar på tråden Vilket badrum använder ni?