• Maariaaa

    Hjälp! Massa prickar????

    Hej! Är de någon som kanske vet vad detta är? Började som små upphöjningar som nu är röda och stackarn kliar sönder sig ????

    Har självklart ringt 1177 och ska ringa till vårdcentralen imorgon direkt dom öppnar????

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-03-24 19:58
    Och han har de över hela kroppen och vi har inte bytt varken tvätt eller sköljmedel

  • Svar på tråden Hjälp! Massa prickar????
  • prematur mor

    Varit förkyld?

    Ätit pencilin?

    Feber?

    Allergisk?

    Fått spruta nyligen?

    Går vattkoppor?

    Svårt att ge rätt diagnos utifrån bilden och ingen bakgrundsfakta. Potatismjöl kan hjälpa som klådstillande om de inte vätskar, hoppas ni får sova några timmar och liten får hjälp i morgon.

  • Maariaaa

    Han va förkyld för ett bra tag sedan men annars ingenting ????

    Ingen feber, ingen spruta, ingen allergi eller något sånt :(

    De gick skabb på hans förskola för några veckor sedan men så ser de väl inte ut? :(

    Men de bara ploppade upp för några dagar sedan som små små upphöjningar som jag knappt tänkte på tills igår när min sambo märkte att dom hade blivit röda och spridit sig överallt och när jag kom hem från jobbet kliade han helt galet :(

    Tack så mycket :)

  • Maariaaa

    Kan de kanske vara höstblåsor? Han kliar ju sig helt galet och nu imorse började han klia i handflatorna :(

    Ska kolla bilder på höstblåsor :D

    Tack :)

  • sof t

    Tror tyvärr det är skabb när det gått på förskolan nyss. Kan ta ett par veckor från man blir smittad till att det syns, ser nästan ut som exem eller små prickar. Kliar helt galet mkt också. Min kompis fick det en gång när vi var yngre. Såg precis ut som på din bild. Man kan även se som små gångar på huden där dom krupit o lagt ägg. Syntes tydligt på henne där huden var tunn på händerna.

Svar på tråden Hjälp! Massa prickar????