• bubbi123

    Positiva och negativa gravtest + symtom = gravid?

    Hoppas någon orkar läsa! Jag och sambon började det nya året med att försöka bli gravida. Jag har inte använt något annat preventivmedel än kondom sedan 2015 och jag är 23 år gammal.

    Min mens är väldigt regelbunden och har genom alla år sett ut på samma sätt. Den kommer alltid när den ska och varar i 7 dagar. Dag 1-5 blöder jag extremt mycket. Dag 6 avstannar det lite. Dag 7 kommer en mindre blödning. 

    Förra månaden ÄL+5 började jag få en molande värk i magen som också följdes av en ljusrosa blödning. Därefter så kom det någon ljusbrun flytning till och från i ungefär en veckas tid. Jag testade mig med gravtest från Testlagret på bim-6 och bim-5 men det var negativt. Mensen kom sedan fyra dagar för tidigt (alltså egentligen bim-4). Dag 1-2 blödde jag en del, dag 3 var den helt borta och dag 4 kom det en till blödning. Därefter kom det inget mer. Jag testade mig då igen för att se om jag fick något utslag - trots tidigt missfall kan som jag förstått det hormonet finnas kvar och ge utslag - men det var negativt.

    Jag tänkte inte mer på det, förutom att jag inte kunde förklara den fortsatt molande värken i magen. Jag började få ont i ländryggen. Jag hade då inte några ömma bröst - endast torra bröstvårtor - men jag hade väldigt lätt till gråt (ex: sambon pillade mig i mitt ansikte en morgon och jag började störtlipa) och jag blev arg och upprörd på minsta lilla grej. Dessutom kissnödig konstant, extrem aptit. Illamående till och från (inte jättefarligt så utan oftast när jag inte ätit på ett tag).

    Eftersom att symtomen fortsatte så testade jag mig fem dagar efter att min konstiga mens försvunnit, alltså (ÄL-7) och jag fick ett svagt positivt test. Det var väldigt väldigt svagt men tillräckligt starkt för att fångas på bild. Det var dock svårt att se om det fanns rosa pigment i, så jag antog att det var ett spökstreck. 

    Därefter fortsätter ovannämnda symtom + svullen och gasig mage, spända bröst. Så, på ÄL-3 testar jag mig igen mitt på dagen runt 13-snåret och får ett positivt resultat efter utgången tid. Jag litar inte på resultatet och testar mig sedan på kvällen vid 18:00 igen och får ett positivt resultat inom tidsramen. Strecket är svagt men starkare än veckan innan och dessutom tydligt ljusrosa. Bekräftat av två vänner, sambo och så jag då.

    Jag testar morgonen efter för att se om strecket blir starkare men är då till min förvåning negativt och blankt och sedan dess har jag inte testat mig. Jag har beställt hem ett gäng andra test som kommer imorgon/tisdag.

    Men nu sitter jag här med även ömma bröstvårtor och en jäkla förvirring kring vad man ska tro. Har någon varit med om liknande och det har visat sig vara en graviditet trots allt? Jag vet att det inte lönar sig att spekulera, men samtidigt kan man ju inte låta bli!
  • Svar på tråden Positiva och negativa gravtest + symtom = gravid?
  • Alfonsmamma

    Man blir ju tyvärr lite dum i huvet när man vill bli gravid. Jag tappar förståndet helt och har också fått både positivt och negativ, har BIM på tisdag/onsdag och håller på att bli galen. Men här där jag bor kan man ringa till gyn och få tidigt ul för att undersöka i ditt fall tänker jag. Ring imorrn och prata lite med dom! Lycka till

Svar på tråden Positiva och negativa gravtest + symtom = gravid?