• Tjingtjing

    Är jag gravid ? ( skriver idag igen)

    Jag är på ca bim + 5

    Startade en tråd igår där jag la upp mitt gravtest för att jag behövde hjälp att tyda. Dem flesta svarade att testet var negativt men att jag skulle ta ett digitalt test för att vara säker. Jag tog detta test igår eftermiddag och fick negativt. ( tog testet en timma efter jag varit och kissat)

    Imorse hade jag ett vanligt test kvar och tog det bara för att och det visar såhär. Se bild

    Kan jag ha förhastat mig igår med det digitala (skulle Kanske väntar till morgonurin) eller är det ett spökstreck?

    Sk sjävklart ta ett nytt digitalt test imån men är å ivrig haha

  • Svar på tråden Är jag gravid ? ( skriver idag igen)
  • fjanten

    Det ser positivt ut. Däremot måste du nog ha haft ägglossning lite senare än du trott? Mina test ser ut sådär ca 10 dagar efter ägglossning (de gångerna jag blivit gravid på naturlig väg), och väldigt starkt positivt hela fem dagar efter mensen varit sen.

    Om du hade ägglossning senare än du trodde så ser testet definitivt positivt ut Vänta några dagar till och ta sedan ett nytt digitalt!

  • Tjingtjing

    Det är mycket möjligt. Har inte helt koll. Vet bara att mensen brukar dyka upp runt den 20de.

    Kan testet bli positivt av ägglossning ?

    Vad bra koll jag har haha


    fjanten skrev 2019-03-25 07:10:28 följande:

    Det ser positivt ut. Däremot måste du nog ha haft ägglossning lite senare än du trott? Mina test ser ut sådär ca 10 dagar efter ägglossning (de gångerna jag blivit gravid på naturlig väg), och väldigt starkt positivt hela fem dagar efter mensen varit sen.

    Om du hade ägglossning senare än du trodde så ser testet definitivt positivt ut Vänta några dagar till och ta sedan ett nytt digitalt!


  • fjanten
    Tjingtjing skrev 2019-03-25 07:15:36 följande:

    Det är mycket möjligt. Har inte helt koll. Vet bara att mensen brukar dyka upp runt den 20de.

    Kan testet bli positivt av ägglossning ?

    Vad bra koll jag har haha


    Nej, utan snarare att du haft ägglossning senare - för ditt test är väldigt svagt positivt för att vara så många dagar efter förväntad mens. Ser snarare ut som att du hade ägglossning för kanske 12 dagar sedan, om man tittar på teststrecket
  • FruW85
    Tjingtjing skrev 2019-03-25 07:15:36 följande:

    Det är mycket möjligt. Har inte helt koll. Vet bara att mensen brukar dyka upp runt den 20de.

    Kan testet bli positivt av ägglossning ?

    Vad bra koll jag har haha


    Testet är absolut positivt och det är bra att du är osäker på när äl var, för det är som sagt väldigt ljust för att vara bim+5. (Hos mig var teststrecket i princip lika starkt som kontrollstrecket då)
    Om du tar nya test med några dagars mellanrum och det inte ökar särskilt mycket så kan det vara läge att höra av sig till bm för att ta kontrollera så att hcg:t verkligen ökar som det ska.
    Men - just nu är du absolut gravid - grattis! :D
Svar på tråden Är jag gravid ? ( skriver idag igen)