• Anonym (Nyfik­en)
    Äldre 25 Mar 11:49
    82 visningar
    10 svar
    10
    82

    Vad skulle DU gjort?

    Du är:

    30 år, gift sen 2 år och hållt ihop i 9 år, 3 barn varav 1 på 12 år sen tidigare förhållande som finns med i bilden på lov, bor sen 6 år i ett hus på min födelseort och startat upp en verksamhet för 2 år sen som blomstrar nu och ger bra med inkomst. Lider till och från sen 11 år av panikångest/ångest och medicinerar för 3:e omgången.

    Han är:

    34 år, bor 60 mil hemifrån, välbetalt jobb och är omtyckt i arbetet. Längtar ?hem? sen 4 år och börjar nu må dåligt psykiskt. Försöker övertala frun att flytta. Det knakar i äktenskapet pga detta. Frun vill skaffa semesterhus och bo in sig på orten innan permanent flytt, men du vill flytta direkt.

    Skulle ni lämna din familj, vänner, trygghet och allt du byggt upp och brinner för för att flytta med mannen?

  • Svar på tråden Vad skulle DU gjort?
  • sextio­talist
    Äldre 25 Mar 12:04
    #1

    Nej, jag är inte impulsstyrd

  • Anonym (Nyfik­en) Trådstartaren
    Äldre 25 Mar 12:10
    #2

    Tillägg: Pappan till 12-åringen finns med på lov. Barnet bor hos mamman på heltid.

  • Äldre 25 Mar 12:37
    #3

    Hänger inte med. Vem är jag? Finns det både en man och en fru och en biomamma till 12åringen med i bilden utöver mig?

  • Anonym (Nyfik­en) Trådstartaren
    Äldre 25 Mar 12:41
    #4

    Du är frun som är gift med mannen (han är). Det blev fel i texten så därför blev det ett luddigt tillägg om att 12-åringen inte bor hos biopappan mer än på lov.


    Meriall skrev 2019-03-25 12:37:38 följande:

    Hänger inte med. Vem är jag? Finns det både en man och en fru och en biomamma till 12åringen med i bilden utöver mig?


  • Anonym (M)
    Äldre 25 Mar 16:10
    #5

    Är de gemensamma barnen i skolåldern? I så fall känns det olämpligt att flytta då de är socialt etablerade med vänner och sin skolklass.

    Är barnen små kan en flytt möjligen övervägas. I så fall får man tänka långsiktigt, hur stor är staden, arbetsmöjligheter, socialt umgänge för både vuxna och barn osv osv.

    Så det är lite för lite information för att svara. Hur gamla är barnen och hur ser din möjlighet till arbete och socialt umgänge ut i den nya staden?

  • Anonym (A)
    Äldre 25 Mar 16:14
    #6
    Meriall skrev 2019-03-25 12:37:38 följande:
    Hänger inte med. Vem är jag? Finns det både en man och en fru och en biomamma till 12åringen med i bilden utöver mig?
    Samma här, det är lite rörigt.
  • Anonym (Nej)
    Äldre 25 Mar 23:41
    #7

    Hade jag startat något eget och lyckats med det samt brunnit för det hade det känts som att jag gav upp mig själv om jag flyttade.

    Barnen är äldre och har kompisar och skola, som någon redan sagt, här, också en anledning till att jag inte skulle flytta, plus att 12-åringen har sin pappa nära (gissar jag).

    Mannen har ett välbetalt jobb men längtar hem. Låt han då åka hem. Trevligt med välbetalt jobb, men jag (om jag var mannen) hade hellre flyttat hem igen till min familj än att försöka få min familj att flytta till mig om det inte var något dom ville. Hur mycket jag än trivs på jobbet vill jag hellre vara med min familj.

    Jag skulle inte vilja flytta ifrån mina eller mina barns vänner. :) men jag hade nog varit mer flexibel om det inte var barn med i bilden. Om jag hittade ett jobb som var bättre än det jag hade.

    Förlåt om texten är otydligt skriven, jag har inte läst igenom den men mitt korta svar är nej, jag hade inte flyttat.

  • Anonym (Jill)
    Äldre 26 Mar 19:36
    #8

    Aldrig i livet att jag flyttat!

  • Anonym (...)
    Äldre 26 Mar 20:36
    #9

    Nej, hade inte flyttat.

    Kompromiss i form av sommarstuga känns väl lämpligt.

  • Anonym (Nä)
    Äldre 26 Mar 20:58
    #10

    Nej. Jag är över huvud taget inte flyttbar längre, inte ens om jag skulle bli arbetslös. Inom samma stad eller möjligen närliggande orter, ja, men inte långt. Är dock alltid tydlig med det.

Svar på tråden Vad skulle DU gjort?