• Regina­88
    Äldre 25 Mar 11:57
    128 visningar
    7 svar
    7
    128

    Himnsvepning!

    Undrar om det gör ont? Ska få hinnsvepning på fredag. Är BF +1 i dag. Sen undrar jag också om det här funkat bra för er? Min slempropp gick för en vecka sedan och inget händer mer än massvis av smärtsamma sammandragningar men det har jag haft sedan v 30 dock är de lite intensivare nu än innan. Hoppas på bebis väldigt snart????

  • Svar på tråden Himnsvepning!
  • Äldre 25 Mar 12:59
    #1

    Jag fick göra hinnsvepning med andra barnet, och JA det gör väldigt ont. Sen var jag inte beredd på att det skulle göra ont så det förstärkte nog min känsla. Dessutom går det väldigt fort. Fungerade inte på mig, men hade inga känningar att bebisen ville ut heller. Ta med en binda för säkerhetsskull! Lycka till!!

  • Regina­88
    Äldre 25 Mar 13:16
    #2

    Tack för svaret. Då är jag lite förberedd nu. Håll tummarna för att det funkar!

  • Äldre 25 Mar 13:17
    #3

    Jag gjorde två hinnsvepningar med förra barnet. Tyvärr hade det ingen effekt men det gjorde heller inte särskilt ont. Visst var det obehagligt men inte mer.

  • Äldre 25 Mar 14:58
    #4

    Har gjort det 1 gång. Gjorde inte ont under tiden, men fick extremt onda SD och förvärkar i 3 dagar som sedan försvann. Vetitusan om ja skulle göra om det...

    Fick frågan om ja vill göra det denna graviditet då mina förlossningar går så väldigt fort och det är barn nr 4

  • Regina­88
    Äldre 25 Mar 15:07
    #5

    Tråkigt att höra att det inte funkar så bra. Är så trött på alla dessa sammandragningar som inte leder någon vart och skulle man då få ännu fler som inte leder någon vart så blir man helt förtvivlad. :(

  • Äldre 25 Mar 18:56
    #6
    Regina88 skrev 2019-03-25 15:07:01 följande:

    Tråkigt att höra att det inte funkar så bra. Är så trött på alla dessa sammandragningar som inte leder någon vart och skulle man då få ännu fler som inte leder någon vart så blir man helt förtvivlad. :(


    Ja precis.. Hade jättehöga förväntningar men så blev det ju inte. Hehe. Men de e ju så jätte olika för varje person. Kanske funkar jättebra för dig :)
  • Regina­88
    Äldre 25 Mar 19:14
    #7
    Linda2barnsmamma skrev 2019-03-25 18:56:29 följande:

    Ja precis.. Hade jättehöga förväntningar men så blev det ju inte. Hehe. Men de e ju så jätte olika för varje person. Kanske funkar jättebra för dig :)


    Vi får verkligen hoppas på det. Men det är bra att jag inte har så höga förväntningar på det nu. Då blir jag glatt överraskad om det funkar :)
Svar på tråden Himnsvepning!