• caerr

    Hjälp, jag flyttar snart...?!

    Hej.

    Jag känner mig helt förstörd. Lever ihop med en man och hans barn. Jag har en egen sedan innan med. Hans äldsta har bestämt sig för att göra livet surt för min son (som ser upp till honom och gör alltid för att få hans bekräftelse, t.om när de andra är elaka mot honom).. nedvärderar honom, pratar skit och förstör. När den äldsta sedan hittar på elakheter här, inte får som han vill eller får en tillsägelse, så flyr han hem till mamman som sen skäller ut oss och gör allt för att skydda sonen från ?oss som är så hemska?, ungefär. Givetvis förstår jag att det troligtvis handlar om avundsjuka eller liknande. Därför får han egentid med sin pappa och jag håller mig undan. Har försökt få föräldrarna att ta kontakt med någon han kan prata med men mamman menar på att det inte behövs....Men det är som alla tippar på tå för honom. De få gånger jag sagt till har jag fått fula lappar eller ord som ?vem är du, du kan flytta?... Nu har den lilla börjat likadant.... ledsen, trött och uppgiven. Hur ska jag orka mer? Överreagerar jag?

  • Svar på tråden Hjälp, jag flyttar snart...?!
  • Lilyje

    Nej jag tycker inte du överdriver, ditt jobb som förälder är att skydda ditt barn.

    Vad säger din sambo/man om hur hans unge beter sig?


    M 2010 | B 2017 | A 2019
  • caerr

    Han förstår mig och blir arg på sonen. Försöker ge honom någon slags konsekvens eller samtal vilket han inte lyssnar på då han inte behöver- eftersom han rymmer till mamman. Ibland ?hjälper? mamman till genom att be honom be om ursäkt men det brukar vara om han skriker fula ord såsom h*ra osv, eftersom hon då framstår som en dålig mamma om hennes son säger sånt (min egen tes). Om sambon ger konsekvenser så menar hon att vi straffar honom. Om vi ber honom följa våra regler så tycker hon att han är så stor och ska behandlas annorlunda. Osv osv. Han får det han pekar på och han får det snabbt, av henne. Så oavsett vad sambon gör så ?förlorar? vi. Jag sa senast till den äldsta att om han stör sig på något eller har önskemål så kan han säga till nån av oss. Men det skiter han i. Idag gömde han en sladd han skulle iväg så att min son inte skulle kunna använda tv-spelet (hemma sjuk). Han har vägrat säga vart den är varpå min sambo menar att ingen ju kan spela mer tv-spel. Den äldsta åker då iväg efter skolan (med sladden troligtvis) och spelar hos sin mamma med en kompis.

Svar på tråden Hjälp, jag flyttar snart...?!