• Anonym (Kluven)

    Partnern ljög för dig

    Om er partner under en konversation om gamla fling nämner att den inte heller är vän med några ex på facebook efter att du nämner att du själv inte har exen kvar på fb. Några månader efter så kommer personen upp som vänförslag på din facebooksida, du går in och kollar vem det är och personens profil stämmer in med det lilla som din partner har berättat om hen(exet)

    Vänförslaget kom alltså upp på din facebook för att din partner är vän med exet där. Skulle ni konfrontera partnern? Du litar på din partner och är inte svartsjuk men situationen känns inte rätt och jag känner mig sviken när hen innan berättat att han inte är vän med någon av sina ex och inte har dem kvar på facebook vilket inte stämmer.

    Hur skulle ni göra/reagera??

  • Svar på tråden Partnern ljög för dig
  • Anonym (emma)

    Eftersom han nu nämnt att han inte har några ex på sin Facebook så skulle bara lite lättsamt frågat Vem är Sofie på Facebook? Är inte hon ditt ex?

  • Anonym (H)

    Jag hade tagit upp det, ja. Fast jag känner mig själv och vet att jag redan innan det ens kommit upp på tal kollat om de var vänner på Facebook. Dels är jag nyfiken på hur hon ser ut, så då söker jag ju upp och då ser man ju om de är vänner. Det hade inte stört mig om de var de, men om han hade påstått att de INTE var vänner trots att jag sett det med egna ögon så ja, då hade jag blivit irriterad.

  • Anonym (ace)

    Går det att se när de blev vänner på FB? Det finns ju en vag möjlighet att de vid er konversation inte var vänner men har blivit det sedan dess.

  • Anonym (Kluven)

    Min partner sa aldrig vad hon heter men allt jag har fått höra stämmer in så är 99% på att det är rätt person

  • sextiotalist

    Hade inte ens brytt mig. Hade inte heller satt varken mig eller sambon i en sådan situation så någon av oss behövt dölja detta

  • Anonym (Kluven)

    Jag vill inte låta svartsjuk när jag frågar honom men det är ändå konstigt att ha kvar ex:et som dumpade en och de skildes inte åt som vänner då. Försöker förstå anledningen till att han undanhöll detta från mig samt varför man skulle vilja ha kvar en sån person på fb.

  • Anonym (Bettan)
    Anonym (Kluven) skrev 2019-03-26 14:47:36 följande:

    Jag vill inte låta svartsjuk när jag frågar honom men det är ändå konstigt att ha kvar ex:et som dumpade en och de skildes inte åt som vänner då. Försöker förstå anledningen till att han undanhöll detta från mig samt varför man skulle vilja ha kvar en sån person på fb.


    Han kanske anade hur du skulle reagerat om han sade sanningen. Och det fick han rätt i. Så han gjorde det som kändes bäst för stunden, utan en tanke på risken att du skulle få reda på det. Behöver inte betyda något.
  • Fjäril kär
    Anonym (Kluven) skrev 2019-03-26 14:47:36 följande:

    Jag vill inte låta svartsjuk när jag frågar honom men det är ändå konstigt att ha kvar ex:et som dumpade en och de skildes inte åt som vänner då. Försöker förstå anledningen till att han undanhöll detta från mig samt varför man skulle vilja ha kvar en sån person på fb.


    Man kan förändras. Livet går vidare och man får perspektiv på saker och ting och man kan förlåta, acceptera och gå vidare. Efter en lång tid kan saker läka och det kännas okej att ha lite ytlig kontakt.

    Att man ville klösa ögonen ur varandra DÅ betyder inte att det alltid kommer kännas så för all evighet.
  • Bjoer
    Anonym (Kluven) skrev 2019-03-26 04:54:12 följande:

    Min partner sa aldrig vad hon heter men allt jag har fått höra stämmer in så är 99% på att det är rätt person


    Fast om han kort beskrivit henne så kan det väl finnas flera personer som stämmer in på beskrivningen, eller? Så det behöver ju inte vara exet. Jag skulle gjort som emma skriver i första inlägget, bara fråga vem det är utan att göra det anklagande.
  • Anonym (Kluven)

    Fast jag tvingade aldrig honom att berätta att han klippt all band med sina ex. Det är något han själv nämnt flera gånger och även i början av vår relation. Jag har inget emot att man är vänner med sitt ex och har kvar henne på fb men han fick det att låta att han blivit dumpad helt plötsligt en dag och aldrig riktigt fick en förklaring till varför det tog slut väldigt abrupt. Han har fått det att låta som att han var ledsen när han fick sitt hjärta krossat och att det var sista gången han hört från henne osv och att de inte har kontakt. Så det är det som gör mig kluven, hur kan han säga att han har klippt alla band med alla ex? Då har man väl inte dem kvar på facebook?

  • Anonym (Kluven)
    Bjoer skrev 2019-03-26 15:45:56 följande:

    Fast om han kort beskrivit henne så kan det väl finnas flera personer som stämmer in på beskrivningen, eller? Så det behöver ju inte vara exet. Jag skulle gjort som emma skriver i första inlägget, bara fråga vem det är utan att göra det anklagande.


    Nej det är detaljer som är väldigt ovanliga, hennes ålder var hon växte upp, var hon pluggade och vad hon jobbar med. Allt stämmer in. Min magkänsla säger mig att det är hon!
  • Bjoer
    Anonym (Kluven) skrev 2019-03-26 15:54:31 följande:
    Nej det är detaljer som är väldigt ovanliga, hennes ålder var hon växte upp, var hon pluggade och vad hon jobbar med. Allt stämmer in. Min magkänsla säger mig att det är hon!
    Ok, då kan det nog vara så. Min strategi hade ändå varit densamma. Ta upp det som att du undrar på ett icke anklagande sätt och se vad svaret är. Börjar du anklaga är det lätt att han går in i försvarsställning och sen får du inga ärliga svar. Bättre att bara vara nyfiken och se vad som är bakgrunden. Det kanske inte är något konstigt.
  • Kjell2
    Anonym (Kluven) skrev 2019-03-26 15:54:31 följande:
    Nej det är detaljer som är väldigt ovanliga, hennes ålder var hon växte upp, var hon pluggade och vad hon jobbar med. Allt stämmer in. Min magkänsla säger mig att det är hon!
    Eftersom du redan tänker som du gör finns det inget sätt du kan ta upp detta utan att låta anklagande. Mycket stor risk att detta leder till någon form av konflikt och bråk.

    Du får fundera lite på vad du vill ha ut av detta och vad du tror kommer hända om du tar upp det? 


Svar på tråden Partnern ljög för dig