• Äldre 26 Mar 06:55
    95 visningar
    9 svar
    9
    95

    Gravid ? Behöver hjälp

    Är ca bim + 6 ( misstänker att min ägglossning var sen denna månaden )

    Igår morse tog jag ett gravtest som var positivt ( tror jag )

    Men imorse visade clear blue digital - inte gravid



    Lägger in en Bild på mitt test från igår.

    Vad tror ni?

  • Svar på tråden Gravid ? Behöver hjälp
  • Äldre 26 Mar 07:54
    #1

    Vänta ett par dagar till. Kan vara x dvs utomkvedshavandeskap de kan dröja med hcg ökning för gravtest. Du kan även vara sen i din hcg ökning. Låter ändå konstigt.

    Jag tog digitalt igår med BIM +8 och fick gravid 3+ på min.

    Kontakta barnmorskan för svar ??

  • Äldre 26 Mar 08:34
    #2

    Testet är positivt! Grattis om det är det du önskar <3

    Var det CB med veckoindikator eller det som visar +/-

    Jag har fått för mig att det med veckoindikator visar positivt mycket senare.

  • Äldre 26 Mar 08:58
    #3

    Testet på bilden är definitivt positivt i alla fall, men ser rätt svagt ut för att vara bim+6.. men om ägglossningen varit sen kan det ju ändå vara rimligt. Kan ju vara missfall på g eller så får du helt enkelt vänta ett par dagar och ta ett nytt digitalt (och/eller ny sticka och se om det är starkare). Skulle inte nödvändigtvis misstänka X som någon nämnde. Har haft det och stegringen av hcg är absolut långsammare, men ändå tydlig, så att gå från streck till inte gravid låter orimligt med X (om det inte redan skulle ha reabsorberats av kroppen då, men i mina ögon är det väl mer att betrakta som ett missfall).

    Mest troligt är väl bara att testen är olika känsliga, så testa en ny sticka imorgon och se om strecket blir tydligare.

  • Äldre 26 Mar 14:22
    #4

    Jag väntar några dagar. Jag jag gravid så är jag, det kommer ju komma fram någon gång isåfall haha ; )

    Tack för svar


    Glädje5 skrev 2019-03-26 07:54:38 följande:

    Vänta ett par dagar till. Kan vara x dvs utomkvedshavandeskap de kan dröja med hcg ökning för gravtest. Du kan även vara sen i din hcg ökning. Låter ändå konstigt.

    Jag tog digitalt igår med BIM +8 och fick gravid 3+ på min.

    Kontakta barnmorskan för svar ??


  • Äldre 26 Mar 14:23
    #5

    Blir så osäker. Vi vara jätte glad med vågar inte ta ut något i förskott. Har exakt samma känningar som när jag väntade mitt första barn.

    Ja med veckoindinator.

    Hoppa på detta

    Tack för att du tog dig tid och skriva


    Hallonpaj skrev 2019-03-26 08:34:58 följande:

    Testet är positivt! Grattis om det är det du önskar <3

    Var det CB med veckoindikator eller det som visar +/-

    Jag har fått för mig att det med veckoindikator visar positivt mycket senare.


  • Äldre 26 Mar 14:25
    #6

    Väldigt skumt. Dock känner jag inget som skulle tyda på att det är ett missfall på G.

    Har exakt samma känningar som när jag väntade mitt första barn. Mensvärk, värk ner i benen, vita flytningar.

    Jaja det som händer det händer och det kommer inom snar framtid visa sig. Men jag är ju så ivrig och nyfiken haha : D


    litenlinjal skrev 2019-03-26 08:58:54 följande:

    Testet på bilden är definitivt positivt i alla fall, men ser rätt svagt ut för att vara bim+6.. men om ägglossningen varit sen kan det ju ändå vara rimligt. Kan ju vara missfall på g eller så får du helt enkelt vänta ett par dagar och ta ett nytt digitalt (och/eller ny sticka och se om det är starkare). Skulle inte nödvändigtvis misstänka X som någon nämnde. Har haft det och stegringen av hcg är absolut långsammare, men ändå tydlig, så att gå från streck till inte gravid låter orimligt med X (om det inte redan skulle ha reabsorberats av kroppen då, men i mina ögon är det väl mer att betrakta som ett missfall).

    Mest troligt är väl bara att testen är olika känsliga, så testa en ny sticka imorgon och se om strecket blir tydligare.


  • Äldre 26 Mar 16:59
    #7

    Hör av dig när du vet vilket

  • Äldre 26 Mar 18:01
    #8

    Såklart : D köpt flera vanliga test nu tills imorgon bitti.

    Förresten, STORT grattis till + ! Vilken lycka !


    Glädje5 skrev 2019-03-26 16:59:34 följande:

    Hör av dig när du vet vilket


  • Äldre 26 Mar 22:43
    #9
    Tjingtjing skrev 2019-03-26 18:01:54 följande:

    Såklart : D köpt flera vanliga test nu tills imorgon bitti.

    Förresten, STORT grattis till + ! Vilken lycka !


    TACK ja det är en chock <3
Svar på tråden Gravid ? Behöver hjälp