• Anonym (Otur i kärlek­)
    Äldre 26 Mar 07:43
    240 visningar
    44 svar
    44
    240

    Dejta??

    Hej.

    Jag har aldrig haft lätt att bli kär, men när jag blir det, blir jag det rejält. Oftast i sådana som inte vill ha mig. Jag funderar över detta med att dejta, hur länge ska man dejta någon för att ge det en chans? Det känns som plågeri. Jag tycker att det känns så påklistrat och forcerat, det förväntas av en att man ska bli kär. Jag vill träffa någon i verkligheten, betrakta honom på avstånd och sedan kan man närma sig varandra. Dejting känns så kravfyllt på något sätt.

    Någon som förstår? Jag vill bli kär, men dejting går för fort... Det känns som om killarna jagar mig när vi dejtar. De vill, men inte jag. Förresten vill många bara ligga, men det går jag inte med på.

    Jag har träffat players, trott att jag varit speciell men sedan blivit sårad. Även en Player måste väl kunna bli kär någon gång??

  • Svar på tråden Dejta??
  • Äldre 26 Mar 08:01
    #1

    Tycker att dejtande med i stort sett okända personer (som man möt på nätet ex.) är rätt krystat! Liksom, "nu ska vi träffas för att se om vi kommer bli kära" eller i alla fall gillar varandra tillräckligt mycket för att vilja ses igen.. Per automatik så funkar det inte för mig! Gillar ju de flesta personer som jag möter och är bra på att se saker som jag tycker om, men blir inte förälskad eller kär så lätt!
    Gillar den där spänningen som byggs upp när man ser någon person som man blir lite nyfiken på och det tar tid att närma sig! Man går och sneglar på varandra och försöker hitta anledningar till att prata..
    Eller så inser man helt plötsligt att man redan ÄR förälskad i någon som man har i sin närhet och undrar hur det har gått till!

    Så, internetdejting passar nog inte alla!

  • Anonym (Otur i kärlek­) Trådstartaren
    Äldre 26 Mar 08:12
    #2
    CitronTulo skrev 2019-03-26 08:01:32 följande:

    Tycker att dejtande med i stort sett okända personer (som man möt på nätet ex.) är rätt krystat! Liksom, "nu ska vi träffas för att se om vi kommer bli kära" eller i alla fall gillar varandra tillräckligt mycket för att vilja ses igen.. Per automatik så funkar det inte för mig! Gillar ju de flesta personer som jag möter och är bra på att se saker som jag tycker om, men blir inte förälskad eller kär så lätt!

    Gillar den där spänningen som byggs upp när man ser någon person som man blir lite nyfiken på och det tar tid att närma sig! Man går och sneglar på varandra och försöker hitta anledningar till att prata..

    Eller så inser man helt plötsligt att man redan ÄR förälskad i någon som man har i sin närhet och undrar hur det har gått till!

    Så, internetdejting passar nog inte alla!


    Jaaaa! Precis så! Krystat till tusen, helt enkelt. Jag reggade mig på en dejtingsajt för en tid sedan bara för att se hur det funkar numera, nu har jag kommit i kontakt med en som uppenbarligen brukar vara på mitt jobb ibland. Jag kissade på mig! Bildligt talat då. Jag är absolut inte ute efter att träffa någon just nu, så detta känns inte bra. Jag har inte ett rent hjärta heller, så jag vill bara springa och gömma mig.
  • Äldre 26 Mar 08:16
    #3
    Anonym (Otur i kärlek) skrev 2019-03-26 08:12:55 följande:
    Jaaaa! Precis så! Krystat till tusen, helt enkelt. Jag reggade mig på en dejtingsajt för en tid sedan bara för att se hur det funkar numera, nu har jag kommit i kontakt med en som uppenbarligen brukar vara på mitt jobb ibland. Jag kissade på mig! Bildligt talat då. Jag är absolut inte ute efter att träffa någon just nu, så detta känns inte bra. Jag har inte ett rent hjärta heller, så jag vill bara springa och gömma mig.
    Varför är du på en datingsite om du inte är ute efter att träffa någon?
  • transp­arent
    Äldre 26 Mar 08:25
    #4

    Träffa killar som inte är players. Finns massor av killar som är som dig.

  • Anonym (Otur i kärlek­) Trådstartaren
    Äldre 26 Mar 08:32
    #5
    Kjell2 skrev 2019-03-26 08:16:30 följande:

    Varför är du på en datingsite om du inte är ute efter att träffa någon?


    För att se om jag fortfarande tyckte att det är lika jobbigt som jag tyckte för 15 år sedan. I rent studiesyfte, helt enkelt. Man förändras ju som person över tid. Uppenbarligen inte mycket i detta fall, åtminstone inte jag.

    Jag tänker att speeddejting kanske är bättre, då behöver man inte känna sig tvingad att hänga med någon en hel evighet. Och förstås omvänt... Man riskerar att bli stående i något hörn och smula efter att själva speeddejtinggrejen är avklarad. Men då kan man ju gå hem om man vill.
  • Anonym (Otur i kärlek­) Trådstartaren
    Äldre 26 Mar 08:34
    #6
    transparent skrev 2019-03-26 08:25:33 följande:

    Träffa killar som inte är players. Finns massor av killar som är som dig.


    Det är ju bara det att man inte vet att de är just players förrän det är för sent. Bara för att någon är snygg måste han eller hon inte vara en player, tänker jag.

    Klart att det måste finnas killar som är som jag, frågan är bara under vilken sten de ligger. Inte under samma som jag i alla fall.
  • Äldre 26 Mar 08:39
    #7
    Anonym (Otur i kärlek) skrev 2019-03-26 08:32:27 följande:
    För att se om jag fortfarande tyckte att det är lika jobbigt som jag tyckte för 15 år sedan. I rent studiesyfte, helt enkelt. Man förändras ju som person över tid. Uppenbarligen inte mycket i detta fall, åtminstone inte jag.

    Jag tänker att speeddejting kanske är bättre, då behöver man inte känna sig tvingad att hänga med någon en hel evighet. Och förstås omvänt... Man riskerar att bli stående i något hörn och smula efter att själva speeddejtinggrejen är avklarad. Men då kan man ju gå hem om man vill.
    Är du inte ute efter någon så är det väl bara att lägga ner och avvakta nya tider.


  • transp­arent
    Äldre 26 Mar 08:45
    #8
    Anonym (Otur i kärlek) skrev 2019-03-26 08:34:35 följande:
    Det är ju bara det att man inte vet att de är just players förrän det är för sent. Bara för att någon är snygg måste han eller hon inte vara en player, tänker jag.

    Klart att det måste finnas killar som är som jag, frågan är bara under vilken sten de ligger. Inte under samma som jag i alla fall.
    Tycker nog man kan avgöra till viss del om en person kan tänkas passa, när man läser i profilen och kollar bilder. Inte till 100%, men får en känsla i alla fall. Sen finns det aldrig nån garanti.
    Den du letar efter kanske inte ligger under en sten. Han kanske sitter uppe i nåt träd Skrattande
  • Anonym (Otur i kärlek­) Trådstartaren
    Äldre 26 Mar 08:56
    #9
    transparent skrev 2019-03-26 08:45:22 följande:

    Tycker nog man kan avgöra till viss del om en person kan tänkas passa, när man läser i profilen och kollar bilder. Inte till 100%, men får en känsla i alla fall. Sen finns det aldrig nån garanti.

    Den du letar efter kanske inte ligger under en sten. Han kanske sitter uppe i nåt träd


    Ah, Tarzan!

    På dejtingsajter är det relativt lätt att sålla, de som bara vill ligga brukar skriva "äventyrslystna", inte ange några personliga data samt vilja att man visar bilder och addar dem på Kik.

    Jag tänkte IRL, hur vet man då om någon är en player... Någon gång måste ju även en sådan tröttna på det ytliga.
  • Äldre 26 Mar 08:59
    #10
    Anonym (Otur i kärlek) skrev 2019-03-26 08:56:53 följande:
    Ah, Tarzan!

    På dejtingsajter är det relativt lätt att sålla, de som bara vill ligga brukar skriva "äventyrslystna", inte ange några personliga data samt vilja att man visar bilder och addar dem på Kik.

    Jag tänkte IRL, hur vet man då om någon är en player... Någon gång måste ju även en sådan tröttna på det ytliga.
    Man vet inte utan går fram försikigt och gör inte saker man senare skulle ångra.

    Problemet är att en del uppfattas som players när det i själva verket är frågan om att avbryta efter ett tag när man inser att det inte kommer funka.


Svar på tråden Dejta??