• LBP91

    Vi som försöker bli gravida med oregelbunden mens

    Känns som att det är större chans att vinna på lotto än att pricka in ägglossning och lyckas få ett plus, speciellt när man inte ens har en regelbunden menscykel. Jag använder Natural Cykels och tempar mig varje morgon, har använt appen i 6 månader men den har ändå svårt att förutse ÄL så den brukar ge mig ett tidsspann på, vad som upplevs av en som bara vill bli gravid nu, nu, nu, som en evighet. Nej men skämt åsido, jag verkar kunna ha ÄL på allt från dag 15 till dag 40 med en genomsnitt på dag 22(+-10 dagar). Denna månaden har dessutom kroppstemperaturen spelat mig ett spratt med dippar och toppar vart om varannat. Men igår fick jag förutom en dipp i tempen även ÄL flytningar så nu hoppas vi på att detta försöket tar sig och det blir ett plus i början på april.

    Nån annan med oregelbundna cykler som vill följas åt, diskutera och ventilera. Häng på :)

  • Svar på tråden Vi som försöker bli gravida med oregelbunden mens
  • Ellie21

    Hej! Hur har det gått? ???? Jag har också väldigt oregelbunden mens och ingen aning om när min mens ska komma så inte heller nån koll på när äl blir. Har bara försökt några månader men känns så menlöst när det inte finns någon logik i äl. Hoppas kunna få hjälp från gyn även om vi inte försökt ett år ????

  • LBP91

    Hej!

    Jag blev gravid i april men fick dessvärre missfall i v. 7 så nu är vi inne på försök nr 4. Hoppas det går bra för dig, jag håller tummarna!

  • Anonym (Safiren)
    LBP91 skrev 2019-03-26 09:55:52 följande:

    Känns som att det är större chans att vinna på lotto än att pricka in ägglossning och lyckas få ett plus, speciellt när man inte ens har en regelbunden menscykel. Jag använder Natural Cykels och tempar mig varje morgon, har använt appen i 6 månader men den har ändå svårt att förutse ÄL så den brukar ge mig ett tidsspann på, vad som upplevs av en som bara vill bli gravid nu, nu, nu, som en evighet. Nej men skämt åsido, jag verkar kunna ha ÄL på allt från dag 15 till dag 40 med en genomsnitt på dag 22(+-10 dagar). Denna månaden har dessutom kroppstemperaturen spelat mig ett spratt med dippar och toppar vart om varannat. Men igår fick jag förutom en dipp i tempen även ÄL flytningar så nu hoppas vi på att detta försöket tar sig och det blir ett plus i början på april.

    Nån annan med oregelbundna cykler som vill följas åt, diskutera och ventilera. Häng på :)


    Det är verkligen inte lätt.. har som ovan, haft missfall för drygt två månader sen. Inne på "andra" försöket. Eller första från den riktiga mensen.. beror på hur man ser det. Fick positivt ÄL test på rätt dag så som jag haft innan graviditeten och missfallet och hoppas såklart att det stämmer.. men man har ju ingen aning!
  • Lillamiia

    Hej på er! Här har vi en till med oregelbunden menscykel. Kan vara allt från dag 44- dag 158 som jag är på idag. Slutade med mini piller för ca ett år sedan och jag har tyvärr inte blivit gravid än. Tror dock att jag kan ha haft ägglossning nu helgen som var (på dag 155). Jobbigt läge för oss jag förstår vad ni går igenom tjejer! Kram

  • Ellie21
    LBP91 skrev 2019-07-09 21:05:16 följande:

    Hej!

    Jag blev gravid i april men fick dessvärre missfall i v. 7 så nu är vi inne på försök nr 4. Hoppas det går bra för dig, jag håller tummarna!


    Håller tummarna för dig ????
  • Ellie21
    Ellie21 skrev 2019-07-10 09:26:30 följande:

    Håller tummarna för dig ????


    Skulle såklart vara en smiley och inte ???? :)
Svar på tråden Vi som försöker bli gravida med oregelbunden mens