• Anonym (Anonym)

    Någon som gjort sigmoidoskopi undersökning?

    Hej

    Är det någon som gjort en sigmoidoskopi undersökning? Hur går det till? Gör det ont? Är så rädd och orolig.

    Är även rädd för att ta de där 4 pilllrena man ska ta innan och även stolpiller. För jag fick SÅ ont av microlax en gång. Men dulcolax funkar bättre. Det där är någon annan sort och jag vill egentligen knappt ens ta dom. Men man är väl tvungen. Är bara så rädd att magen ska bli kaos och så jag får jätte ont. Brukar inte bli så av dulcolax utan bara som att den kommer igång ordentligt av den men lugnare. Tror ni man kan ta dom istället? Jag menar dom har ju också tabletter och stolpiller.

    Vill verklige inte. Men det är väl lika bra. Har alltid haft problem med förstoppning nämligen.

  • Svar på tråden Någon som gjort sigmoidoskopi undersökning?
  • Anonym (Anonym)

    Får inte äta mer än flytande mat dagen innan heller. Vad ska man då äta? Mer än soppa då. Kan man äta tex kräm, yoggi osv? Samma dag får jag inte äts nåt alls.

  • Anonym (Anonym)

    Kan man få lugnande? Nedsövd? Har gjort rektoskopi, läkaren sa det är värre än detta men jag vet inte vad jag ska tro. Vad finns det för olika sorter? Kan inget om sånt här.

  • Anonym (Anonym)

    Har generaliserad ångest annars och panikångest osv så det gör inte saken bättre.

  • Anonym (E)

    I och med din ångest och de många frågor du har så tror jag du blir bättre hjälpt av atr ringa kliniken. Skriv ner alla frågor så du minns att fråga.

    Jag har sett att det är lite olika i olika landsting. Är ju skönast för dig om du preppat rätt så undersökningen kan utföras.

    Lycka till! :)

Svar på tråden Någon som gjort sigmoidoskopi undersökning?