• Anonym (Orkar inte.)

    Jag blir GALEN!!!

    Behöver få ut det jag går och bär på.

    Min partner retar gallfeber på mig. Hen försvarar sig i ALLA sammanhang, pratar oavbrutet, ljuger om ALLT, framhäver sig själv som en fantastiskt person som i princip aldrig gör fel och klankar ner på mig och allt jag gör som är fel.

    Jag är inte den lättaste att leva med, det vet jag. Jag har hett temperament och en explosion av känslor till och från , speciellt när bägaren rinner över.

    Vi pratat hela tiden i mun på varandra tills jag inte orkar mer, och låter hen prata hur länge som helst. Jag blir galen.

    Det blir pajkastning hela tiden .

    Vi gick på familjerådgivning men avslutade det efter 2 träffar eftersom jag gick in på en känslig punkt. Så det gick inte, hen ville inte mer.

    Vi har småbarn men jag har påtalat att det är viktigt att vi hittar tid tillsammans med varandra. Vi är båda dåliga på att ta oss tid. Men är det alltid jag som ska se till att vi gör något tillsammans? Hen vill för det mesta enbart ha sex, och sen hålla på med sina hobbys och inte ta så stort ansvar i övrigt. Hens egentid på kvällarna är otroligt viktiga så hen pysslar med sin hobby eller pillar med telefonen mestadels..

    Vad gör man? Har ni något bra kommunikationstips? Annat tips eller vinkel....?

    Det kanske är mig det är fel på? Jag börjar tro att det är mig det är fel på?

  • Svar på tråden Jag blir GALEN!!!
  • Anonym (Stina)

    Kanske ska du till en början bara se till att bygga upp ditt eget liv så att du slipper bli galen? Fokusera inte på att få honom med på noterna, att ni ska samtala och ha tid ihop. Utan se istället till att du får lika mycket egentid som han. Det behöver du inte diskutera så mycket med honom utan säg t ex att han får göra vad han vill på måndag kväll så har du tisdag kväll t ex. Börja där! Se till att få vila, tänka och andas. Du måste inte kämpa ihjäl dig för att få din man att prata med dig på ett bra och konstruktivt sätt. Du kan faktiskt släppa det och gärna prata med andra istället. Ventilera!

    Och nej, du är inte galen. Du är antagligen bara fast i ett vanligt mönster där du tar allt känslomässigt ansvar i relationen och dessutom får skit för det. Det är dessvärre så det ofta är. Lösningen är inte att kämpa mer - ta dig rätt att ha egen tid istället, tid som inte ägnas åt din man. Att ha diskussioner med en man som ser en diskussion som ett sätt att vinna ett slag är bara tröstlöst. Ha mer givande diskussioner med andra istället.

  • Anonym (Höna)

    Är du ihop med någon som saknar könstillhörighet?

  • Anonym (NARCISSIST)

    Låter som att du råkat ut för en manipulativ narcissist.. din stackare!!!!! Det är ett helvete utan dess like.

    Du kan väl googla på narcissist och återkomma om du tycker det stämmer?!

    Jag har levt med en. Det finns inget att göra för att få det bättre men jag kan ge dig råd att orka leva så eller om du vill avsluta så kan jag råda dig hur du bäst går till väga.

    Styrkekram

  • Anonym (Orkar inte.)

    Jag tror kanske att det kan finnas drag. Men inte en fullfjädrad narcissist.

  • Anonym (jävla höns)

    Dessa jävla höns...Demon kan bli galen för mindre...

Svar på tråden Jag blir GALEN!!!