• Äldre 28 Mar 11:02
    458 visningar
    4 svar
    4
    458

    Har ni testat mindfulness?

    Här kan ni diskutera om Familjelivs nylanserade onlinekurs med Maria Helander inom mindfulness! 

    Är det någon som har erfarenhet av mindfulness och vill dela med sig?

    Länk till kursen hittar ni här: https://app.coursio.com/store/familjeliv/aatta-lektioner-i-mindfulness

    Om ni vill lära er mer om mindfulness: http://www.familjeliv.se/start/1.6004725

  • Svar på tråden Har ni testat mindfulness?
  • Äldre 28 Mar 12:00
    #1

    Hej jag har inte provat men skulle gärna vilja göra det. Hoppas någon delar med sig av sina erfarenheter av det

  • Äldre 28 Mar 17:05
    #2
    +2

    Ja, det är något jag praktiserar varje dag. Det är ett förhållningssätt så det blir ganska svårt att "dela med sig". Är det något specifikt du tänker på TS?

    Skulle aldrig falla mig in att gå en "onlinekurs" hos det forum som låter oändliga mängder näthat och pöbelmentalitet stå kvar trots otaliga anmälningar. Min poäng är att trovärdigheten för er "onlinekurs" är oändligt låg. Jag tar föregivet att det bara är ett sätt ni försöker få in mer pengar på. Ska ni bli trovärdiga i en sån här sak måste ni se över modereringen.

  • Fri 29 Mar 2019 15:39
    #3
    +1

    Många försöker mjölka pengar ur begreppet mindfulness: handböcker, weekendkurser, onlinekurser osv.
    I själva verket är det fråga om att en kort stund en eller flera gånger per dag stänga av den yttre verklighetens ljus, ljud och störande signaler för att försjunka i sig själv. En stunds catnap är utmärkt om man kan ordna det så. 
    Vårdguiden 1177 har en kostnadsfri liten kurs om övningar man kan tillämpa i vardagen. Mindfulness är inget märkvärdigt som man behöver beta dyra pengar för. Byt ut det hajpade engelska ordet mot "lugnstund" så fattar man bättre vad det är fråga om.
    Nu ska jag sätta mig ner och under fem minuter och med lugn andning betrakta en akvarell som jag är mycket förtjust i. Min lugnstund som jag vet att mår bättre av när jag reser mig från stolen för att åka hem och ta helg.

  • Fri 29 Mar 2019 23:02
    #4
    +1

    Ska detta inte vara reklammarkerat?

Svar på tråden Har ni testat mindfulness?