• brallison

    Håller på att bli galen!

    Hej!
    Jag var i v. 10 i lördags när jag plötsligt kände mensvärk och började blöda. Jag har haft blödning hela lördag och söndag (inte mer än vanlig mens med färskt blod och lite blodklumpar) och under lördag e.m. hade ett par timmar med kramper i mage. Så, jag har förstått att det var ett missfall. Jag hade haft ett MF för 9 år sen i v.6 (började blöda, sen kom kraftiga värkar som höll i sig i två dagar, dock symptomer är inte exakt lika).
    Skulle till BM på måndag, så bestämde att gå och prata med henne nu när det ändå var redan bokat. Hon tyckte dock att vi behandlar som om jag är fortfarande gravid (då det är många som blöder i början av gravidideten). Skulle jag få mer blödning eller ont i mage tills på onsdag, skulle jag åka till gynakuten, annars har vi bokat en tid för NIPT nästa måndag. Hela blödningen (förutom de två timmarna med värk) kändes precis som vanlig mens - t o m det att jag blir bajsnödig under den tiden.
    Det är torsdag idag och vad har vi - blödning är nästan över (lite bruna spottings som efter vanlig mens), molvärk i mage ibland (antigen pga fortsatt graviditet eller för att livmoder drar sig ihop), ömhet i brösten som jag hade tidigare har forsvunnit, känner mig uppblåst i mage (trodde först att det var förstoppning men det är mer gaser i mage). Jag hade inte haft andra symptomer första 10 veckor än molvärk och ömma bröst, så inget annat jag kan jämföra nu.
    Och nu håller jag på att bli galen, då ibland känns det som att allting är över och ibland som att det fortsätter som det skaSkrikandes
    Gravtest kan visa positivt i flera veckor framöver trots MF, då det är så pass sent. Tänkte på privat UL, men också läst att flera läkare kunde se tickande hjärta medan den sista såg inget (dvs inget garanti där heller).
    Hur ska jag klara mig till måndag utan att bli tokig? Försöker att vänja mig vid tanke att det var ett MF och allt är över nu (jag är 40 nu och vet att risken för MF är större nu än tidigare), men sen sticker det till i livmoder och då väcks hoppet igen. Så jobbigt!
    Tror inte att jag kan få några riktiga råd här - ville mest bara skriva av mig.

Svar på tråden Håller på att bli galen!