• Lillamy94

    Chans att va preggo direkt efter pillmermens

    Jag har ätit p-piller i ca 8år, men har enl bm mycket egna hormoner, kan tex inte hoppa över ?mens? utan kommer av sig SJ även om jag fortsätter på ny karta. Vi har nu bestämt oss gör att skaffa barn och har prickat in ÄL direkt efter pillermens. Är nu bim-2 och förstår att det är naivt men finns chanserna till en ev graviditet redan nu? Isf kommer det öka risken för missfall? Har inga symtom dock dålig hy och lite mensvärk men tänker att det är pga pillerstopp. Har några av er plussat direkt efter pillermens och utan symtom innan Bim. Tacksam för svar

  • Svar på tråden Chans att va preggo direkt efter pillmermens
  • oshark
    Lillamy94 skrev 2019-03-28 13:42:49 följande:

    Jag har ätit p-piller i ca 8år, men har enl bm mycket egna hormoner, kan tex inte hoppa över ?mens? utan kommer av sig SJ även om jag fortsätter på ny karta. Vi har nu bestämt oss gör att skaffa barn och har prickat in ÄL direkt efter pillermens. Är nu bim-2 och förstår att det är naivt men finns chanserna till en ev graviditet redan nu? Isf kommer det öka risken för missfall? Har inga symtom dock dålig hy och lite mensvärk men tänker att det är pga pillerstopp. Har några av er plussat direkt efter pillermens och utan symtom innan Bim. Tacksam för svar


    Hur har du bekräftat att du prickat in ÄL?

    Chansen finns absolut, men det är tyvärr oftast troligare att man inte har en "normcykel", speciellt inte så tidigt inpå pillerstopp, och att hormonerna fortfarande påverkar kroppen. Men det händer ju absolut!

    BIM-2 kan ju dock, om du har haft ÄL när du tror du har haft ÄL och har en normallång lutealfas, vara tillräckligt sent för att få plus på gravtest om du vill testa
Svar på tråden Chans att va preggo direkt efter pillmermens