• Äldre 28 Mar 15:15
    626 visningar
    4 svar
    4
    626

    Låneförmedlare, vilka är bra?

    Hej,

    Jag och min fru behöver fixa taket på vårt nya hus då detta inte gjorts då fukt trängt in och förstört undertaket.
    Vår bank meddelar att vi i dessa tider är överbelånade på huset och inte kan låna något mer på huset. Vi är tvungna att ta ett blanco lån för att betala för denna reparation. Är det någon här som använt sig av en låneförmedlare för att ta ett blancolån på typ 200 000 kr?
    Hur fungerar det och vad är era synpunkter på det?

    Nån som berättade att det är bättre att gå till en låneförmedlare istället än att gå gå direkt till bankerna stämmer det?

  • Svar på tråden Låneförmedlare, vilka är bra?
  • Äldre 28 Mar 15:36
    #1

    Kanske inte riktigt svar på din fråga men i alla fall. Om banken säger att ni redan har lånat för mycket, har ni tänkt igenom hur ni ska betala av både bolån och blancolån? Glöm inte all blanco lån kostar mycket mer än bolån. Har ni råd att ha detta nya huset iöht?

  • Anonym (Medle­mslån)
    Äldre 28 Mar 15:37
    #2
    +1

    Min erfarenhet är att det är svårt att få bättre ränta och avgifter än vid medlemslån. Så är du medlem i facket är det troligtvis ditt bästa alternativ. Räntan på medlemslån ligger nog strax under 5% för närvarande.

    Annars är det väl bara att försöka med Lendo eller liknande.

  • Äldre 28 Mar 17:30
    #3

    Tack för svaren,

    Vi har råd med ett blancolån om räntan är under 9% men helst vill vi ju inte betala för mer än 5%.

    Medlemslån har jag tagit någon gång för många år sedan och det var smidigt vid det tillfället. Dock är ingen av oss medlem i facket längre, vart för många skandaler på kort tid så vi gick ur.
    Ska nog prova hos någon låneförmedlare först först och sedan vända mig till min egen bank.

Svar på tråden Låneförmedlare, vilka är bra?