• Fri 29 Mar 2019 01:12
    1197 visningar
    6 svar
    6
    1197

    Hur många dagar kan det ta innan mensen kommer efter provera kur?

    Jag har börjat med provera som skulle ätas i 10 dagar. Jag tog sista tabletten 19 mars. Menigen är att jag ska ta letrozol på dag 3 till 7. Men jag får ingen mens/blödning.

    Hur länge ska man vänta och vad kan ha hänt?

  • Svar på tråden Hur många dagar kan det ta innan mensen kommer efter provera kur?
  • Fri 29 Mar 2019 08:22
    #1

    För mig har det som längst tagit 7 dagar men har hört att det för en del dröjt ungefär två veckor. Hoppas din kommer snart!

  • Fri 29 Mar 2019 11:49
    #2

    Ojj två veckor, min gyn ringde idag o sa att jag kunde börja med letrozol iaf så det är väl bara o testa :) någpn som vet hur det funkar att ta letrozol utan att man blöder?

  • Fri 29 Mar 2019 12:18
    #3
    mumma skrev 2019-03-29 11:49:20 följande:

    Ojj två veckor, min gyn ringde idag o sa att jag kunde börja med letrozol iaf så det är väl bara o testa :) någpn som vet hur det funkar att ta letrozol utan att man blöder?


    Hmm, det som kanske skulle kunna bli ett problem eventuellt är väl om slemhinnan är för tjock för att den inte blötts (blödits?) ut? Vet dock inte exakt hur det funkar med slemhinnan så.

    Om du inte har sett det så finns det flera Letrozoltrådar här som du skulle kunna kolla i

    Jag tog Primolut Nor visserligen, men tog min sista tablet på en fredag och fick min bortfallsblödning följande tisdag morgon, så tre dagar tog det för mig.
  • Fri 29 Mar 2019 12:59
    #4

    Hur kollar man sådanna trådar? Man kan väl inte bli gravid när man äter provera? Funderar på om man kanske redan blivit gravid, fast jag tror ju inte det, för vad jag förstått kan man inte bli gravid när man äter proveran.

  • Fri 29 Mar 2019 13:36
    #5
    mumma skrev 2019-03-29 12:59:30 följande:

    Hur kollar man sådanna trådar? Man kan väl inte bli gravid när man äter provera? Funderar på om man kanske redan blivit gravid, fast jag tror ju inte det, för vad jag förstått kan man inte bli gravid när man äter proveran.


    Ingenting är omöjligt, men Provera (precis som Primolut Nor) är ett syntetiskt hormonliknande preparat som ska fungera som progesteron i kroppen; dvs förhindra ägglossning. Så chansen är inte speciellt stor.
  • Fri 29 Mar 2019 13:38
    #6
    mumma skrev 2019-03-29 12:59:30 följande:

    Hur kollar man sådanna trådar? Man kan väl inte bli gravid när man äter provera? Funderar på om man kanske redan blivit gravid, fast jag tror ju inte det, för vad jag förstått kan man inte bli gravid när man äter proveran.


    Och det är bara att söka efter Letrozol här på forumet så kommer de upp. Annars kan du gå in på "Svårt att få barn" på forumet och så tror jag de finns där. Jag är med i en som heter något i stil med "Letrozol - följas åt?".
Svar på tråden Hur många dagar kan det ta innan mensen kommer efter provera kur?