• Anonym (Är detta början av kärlek­?)
    Äldre 29 Mar 07:06
    978 visningar
    9 svar
    9
    978

    Jag kan inte sluta tänka på henne - Men jag känner inga kärleks känslor för henne

    Vad är det egentligen med mig?

    Jag kände mig så glad för några månader sedan och allt flöt på i mitt liv med volontärsarbeten och studier. Jag gör massa andra aktiviteter på fritiden också.

    Jag har brutit kontakten med min biologiska familj för mer än ett år sedan. Sedan dess har alltid bara känts bra.

    Jag bor på ett skyddad boende. - Jag vill bara skriva den korta information.

    Men sen kom någonting som jag inte tror är kärleken och jag vet inte riktigt vad det är med mig.

    En personal som förvirrar mig med hennes agerade. Hon kallade mig snygging efter att hon börjat där, i början under hennes arbetstider/uppdrag sa hon diverse saker som tydde på att jag var en attraktiv man. Jag kände mig speciell för henne.

    Jag befinner mig inte så ofta på boendet. Jag pluggar och mycket tid går åt andra saker utomhus.

    Men någonting har hänt och under hennes uppdrag/arbetstider på boendet så får jag en känsla av ''kyla''. Det är inte samma sak som förut. Jag känner mig då att jag har gjort någonting.

    Men om det sker aktiviteter som socialen bjuder på. Råkar hon följa med, så kan hon återkomma till det där som hon tidigare gjort. Det är inte så att hon raggar, och jag kan inte heller säga i detalj. För det känns som om jag har givit ganska mycket information, så om jag skulle skriva i detalj vad hon gör/gjort så skulle jag nog outa mig.

    Men det är inte direkt raggningar. Men det är någonting annat som jag inte kan hjälpa att det signalerar att hon skulle vilja träffas på fritiden. Jag önska att jag kunde skriva i detalj eller vad hon gjort, men jag är rädd att outa mig.

    Men efter dessa aktiviteter, så återkommer vi till boendet och det kan bli ''kyla'' återigen. Självfallet kan det bli trevliga hälsningar ändå, men det är liksom inte detsamma som förut. Och jag begriper inte heller hennes karaktärs förändring som sker när vi blir så få på dessa aktiviteter.

    I början var allting okej, men efter att jag har känt mig speciell, så antar jag att jag känner en saknad för uppmärksamheten kanske. Eller om det är en kombination av en förtvivla på sig själv att man kanske gjort någonting eller blivit mindre attraktiv. Men varför övergår hon i sådan fall till det som hon gjort tidigare när vi är på utflykter.

    Jag blir förvirrad.

    Jag vet inte om jag börjar falla in i någon form av crush precis när jag skall flytta iväg.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-03-30 11:45
    Nu skall jag komma med en uppdatering där jag har insett att detta har visst att göra med någon form av positiva känslor där det har med kärleken att göra. Kanske inte förälskelse men på mycket god väg till det.

    Läs gärna inlägg #5.

  • Svar på tråden Jag kan inte sluta tänka på henne - Men jag känner inga kärleks känslor för henne
  • Anonym (?)
    Äldre 29 Mar 07:28
    #1

    Du tror inte det är så att hon faktiskt tycker om dig /finner dig attraktiv men antingen har kommit på själv att det är oproffsigt att flirta, eller har blivit tillsagt av sin chef/medarbetare?

  • Anonym (Är detta början av kärlek­?) Trådstartaren
    Äldre 29 Mar 13:15
    #2
    Anonym (?) skrev 2019-03-29 07:28:36 följande:

    Du tror inte det är så att hon faktiskt tycker om dig /finner dig attraktiv men antingen har kommit på själv att det är oproffsigt att flirta, eller har blivit tillsagt av sin chef/medarbetare?


    Nej, jag vet inte om jag har fått den tanken. Inte heller har hennes kollegor eller någon annan fått veta om detta.

    Men om det nu skulle handla om att hon kom på sig själv och bestämt sig för att vara mer ''professionell'', så förklarar det inte varför hon ger ibland ''kyliga'' hälsningar och får en annan inställning vid utflykter med henne.

    Tack för ditt inlägg.
  • Anonym (Troli­gen)
    Äldre 29 Mar 13:29
    #3

    Sånt märks mer än man tror så det är troligen så att hon blivit tillsagd att skärpa sig. Jag jobbar inte på skyddat boende men annat liknande arbete och det är strikt förbjudet att bete sig så eller att bli tillsammans med någon man 'vårdar'.

    Som personal ska vi meddela om vi fattar tycke för nån för då ska vi förflyttas.

    Lägg ingen vikt vid hur hon beter sig. Om hon är intesserad av dig kommer hon att ta kontakt när du har flyttat.

  • Anonym (Är detta början av kärlek­?) Trådstartaren
    Äldre 29 Mar 14:43
    #4
    Anonym (Troligen) skrev 2019-03-29 13:29:43 följande:

    Sånt märks mer än man tror så det är troligen så att hon blivit tillsagd att skärpa sig. Jag jobbar inte på skyddat boende men annat liknande arbete och det är strikt förbjudet att bete sig så eller att bli tillsammans med någon man 'vårdar'.

    Som personal ska vi meddela om vi fattar tycke för nån för då ska vi förflyttas.

    Lägg ingen vikt vid hur hon beter sig. Om hon är intesserad av dig kommer hon att ta kontakt när du har flyttat.


    Men hur skulle det märkas egentligen när ingen personal eller någon annan varit närheten vid hennes agerade?

    Jag tycker samtidigt det är lite märkligt med hennes ''kyliga'' hälsningar. Men då och då kan tänka sig att ändra sin karaktär när man är på utflykt. Jag blir jätteförvirrad. Och tack vare hennes positiva inställning emot mig förr i tiden, vart vi än befann oss, så tror jag att det har gått över till några positiva känslor för henne. Jag vet bara inte hur jag skall hantera de för att jag vet inte vart hon befinner sig.
  • Anonym (Är detta början av kärlek­?) Trådstartaren
    Äldre 30 Mar 07:47
    #5

    Jag tror det är någon typ av förälskelse. Jag vet inte. Jag känner igen mitt egna beteende när jag tycker någon är attraktiv för mig när det kommer attraktivitet för deras personlighet alltså. För utseende, kan jag bete mig mer klokt om man säger så.

    När det kommer till denna punkt där jag finner personen så pass speciell för mig att jag vill ha dennes uppmärksamhet. Kan jag helt plötsligt försöka vara sträng emot mig själv och inte be om att hälsa allt för mycket på människan, om jag råkar gå förbi henne i korridoren flera gånger under en dag. Så kan jag känna ibland att det bästa kanske vore att inte säga hej utan bara blicka blicken framåt, även om jag vill titta på personen när jag går förbi. Så får jag en känsla av att jag kanske irriterar henne om jag säger hej varenda gång jag går förbi henne.

    Så himla typiskt när jag är förälskad i någon eller finner någon väldigt attraktiv för dennes personlighet.

    Om jag kanske skulle ha en kompis med mig. Då vill jag så gärna att hon skall lägga märka till min sociala förmåga och umgänge med min kompis. Lite löjlig tanke, men så går mina tankegångar. All fokus går till människan.

    Så jag tror att jag i alla fall kommit fram till att jag känner massa positiva känslor för människan. Om inte det är förälskelse, så är det början av det. Om det nu inte kommer hinna sjunka ner när jag flyttar ut. Fast jag tror jag kommer känna känslor för henne mer och mer snarare än att det kommer sjunka.

    Jag fattar inte, jag brukar känna känslor för någon och veta i alla fall redan i början att jag kommer känna känslor för den här människan, när jag har träffat människan för första gången. Då kan jag veta i förväg att känslor kommer att dyka upp, för att jag har redan känt några minimala känslor redan i början när jag träffade människan första gången.

    Men i det här fallet, så verkar känslor dykt upp senare. Men mest troligt beror det på att hon fick mig att känna mig speciell. Hon gav även min komplimanger. Men jag kände inga känslor då heller,  tror jag. Mer än att det var trevligt med komplimanger och hennes beteende emot mig.

    Men när hon väl börjande bli ''kall'' och hon på utflykter övergick till sin ''vanliga jag''. Det gjorde mig väldigt förvirrad och med tidens gång och frågor och åter frågor. Så börjande jag känna saker som jag idag kommit fram till att det är nog helt enkelt så att jag finner hennes personlighet så himla attraktivt. Dock gör det väldigt ont med henne ''iskalla'' hälsningar. De är fortfarande förvirrade, speciellt när det kommer till utflykter där hon beter sig på ett visst sätt men på boendet väldigt kallt.

    Ursäkta för min grammatikproblem och stavningsfel!

    Tack för att ni orkade läsa det här långa inlägget!.

    Tack i förväg för eran eventuella respons!

  • Anonym (Lökri­ng)
    Äldre 30 Mar 08:13
    #6

    Kan det vara så att hon känner sig mer bekväm med att vara sig själv utanför boendet? Att hon kan släppa lite av den professionella masken och bjuder mer på sig själv?

    Alternativet kan ju vara att hon märkt att du börjar utveckla känslor för henne och att hon därför vill hålla distans?

  • Anonym (Är detta början av kärlek­?) Trådstartaren
    Äldre 30 Mar 08:24
    #7
    Anonym (Lökring) skrev 2019-03-30 08:13:32 följande:

    Kan det vara så att hon känner sig mer bekväm med att vara sig själv utanför boendet? Att hon kan släppa lite av den professionella masken och bjuder mer på sig själv?

    Alternativet kan ju vara att hon märkt att du börjar utveckla känslor för henne och att hon därför vill hålla distans?


    Som jag skrev inlägget ovanför dig, så kände jag inga känslor för henne efter att hon blev lite små ''kylig''.
  • Äldre 30 Mar 11:32
    #8
    Anonym (?) skrev 2019-03-29 07:28:36 följande:

    Du tror inte det är så att hon faktiskt tycker om dig /finner dig attraktiv men antingen har kommit på själv att det är oproffsigt att flirta, eller har blivit tillsagt av sin chef/medarbetare?


    Tänker också att det kan vara så, kan också ha att göra med det du signalerar.
  • Anonym (Är detta början av kärlek­?) Trådstartaren
    Äldre 30 Mar 11:44
    #9
    Chattisen skrev 2019-03-30 11:32:35 följande:
    Tänker också att det kan vara så, kan också ha att göra med det du signalerar.
    Vad signalerar jag?

    Om hon nu skulle finna mig attraktiv och kommit på sig själv och bestämt sig för att vara mer proffsig. Så undrar jag varför hon har blivit mer ''kall''. Ena stunden är det någonting annat och andra stunden är ''iskalla'' hälsningar.. Men när det blir utflykter är det någonting annat. Nu har det i för sig inte varit utflykter på länge.
Svar på tråden Jag kan inte sluta tänka på henne - Men jag känner inga kärleks känslor för henne