• Carolaline

    Gravid i Halland

    Hejsan!

    Finns det någon mer Mom to be i Halland?

    Jag har BF kring 24 juli 2019 och är gravid med första barnet. 30 år, gift och bor vid havet :)

    Planerar att fortsätta träna genom graviditeten så länge det går och ser fram emot att ha ett aktivt liv under föräldraledigheten. Kanske känner du igen dig eller precis raka motsatsen, oavsett vore det roligt att följas åt :)

  • Svar på tråden Gravid i Halland
  • Anonym (Amanda)

    Hej vad kul! Jag bor i Halmstad och är 26 år, gravid med första barnet och bor med min kille.

    Jag har BF 12 juli och det är en liten flicka. Ska bli så roligt och jag längtar efter vårt mirakel. Har ett aktivt liv med ett aktivt jobb och hoppas kunna hålla igång precis som du =)

    Vet ni vad ni väntar? Har ni skaffat några bebissaker än?

  • Carolaline

    Hej Amanda!

    Tack för svar, vad roligt att ni väntar en liten flicka! Stort grattis! Vi väntar en liten pojke :) känns som att jag måste läsa på om ett helt nytt liv, vi har inga pojkar i släkten förutom min pappa och man haha.

    Har du blivit satt i en mammagrupp av MVC än? Jag vet inte riktigt hur det fungerar.

    Ha en fin lördag!

  • Johannamari

    Hej Tjejer! 
    Jag är gravid med Nr 2. BF slutet av september. Än så länge har vi gjort KUB men vet inte kön utan hoppas att få reda på det under RUL i början av Maj. 

    Jag vill gärna följas åt under graviditeten. Är dock inte superaktiv här. 
    Kram på er!

  • Carolaline

    Hej Johannamari!

    Vad underbart med en liten goding lagom till hösten :) hoppas du på något speciellt kön? Vet att det är lite tabu att önska men jag som har en prins i magen nu kan lätt erkänna att jag önskar en prinsessa som nästa, om man är så lycklig att kunna skaffa ett syskon framöver.

    Hur gammal är ditt första barn? Förväntansfull? Kul att följas åt så trillar svaren in när de gör :)

  • Johannamari

    Hej Hej! 

    Jag vet inte om jag hoppas på något kön men tror det blir en dotter, medan sambon önskar en son. 
    Min dotter är nu 6 år och är mycket förväntansfull på att få bli storasyster. Av olika anledningar har det dröjt men nu kändes det som rätt läge för oss att försöka utöka familjen vilket känns helt fantastiskt även om denna graviditet har skiljt sig på många vis från min första. 

    Hur känner ni? Hur mår ni? 
    Var det planerat sedan länge? 

  • Anonym (Amanda)

    Hej! Jag tänkte inte vara med i en mammagrupp faktiskt. Jag har många syskon så jag känner att jag kan vara utan det :)

    Tack, jag är så lycklig över detta! Haha kul att detta blir första pojken i släkten, vi har lite blandat så det kunde verkligen bli vad som. Mycket nytt som händer nu inte minst med magens form. Har ni haft några speciella cravings? :) jag har ätit många sura äpplen!

  • Carolaline

    Hej!

    Det är så märkligt ändå att kroppen skriker efter vissa saker men smäller av utav andra :) äpplen känns som en vanlig craving under graviditeten, du får inte halsbränna av det?

    Idag går vi in i vecka 25! Inga cravings än så länge, jag bara fortsätter att äta min fantastiskt goda frukt (melon, ananas, bär, jordgubbar osv). Så dyrt att hålla på så men jag ser det som en investering för oss båda! ;)

    Känner ni av att det sträcker vid typ äggstockarna? Det drar liksom från insidan där och nästan svider. Trycker jag så gör det lite ont, på båda sidor. Har ni haft det? :)

    Ha en fin dag!

Svar på tråden Gravid i Halland