• Anonym (LA)

    Förvärkar eller något på gång?

    Sedan tre timmar tillbaka har jag kraftiga sammandragningar/förvärkar. Började med att det var ca 15 minuter emelllan och de höll i sig runt en minut. Nu är det kanske 7-8 minuter emellan och håller i sig runt två och en halv minut.

    Varit igång med olika projekt hemma hela dagen och detta började när jag lade mig på soffan...

    Bebisen har varit väldigt aktiv under hela kvällen också.

    Med första barnet gick vattnet utan förvarning och sedan hade jag tre minuter mellan värkarna efter bara 30-45 minuter så har ingen erfarenhet av att det smyger sig på.

    Vet också att man kan ha förvärkar i flera veckor utan att det behöver betyda något.

    Och ja, självklart kan jag ringa förlossningen men tänkte höra om någon har erfarenheter att dela med sig av

  • Svar på tråden Förvärkar eller något på gång?
  • Anonym (LA)

    Efter att jag skrev inlägget tog jag ett bad och sedan blev det tvärlugnt haha. För min del tror jag att det var resultatet av en intensiv och aktiv dag utan vila och att det blev som en reaktion när jag äntligen slappnade av.

    Idag känns allt som vanligt men jag lyssnar på kroppen och tar det lite lugnare.

    Jobbigt att det kan hålla på så länge som i tre veckor? När har du bf?

  • Fia 28

    Så får jag också om jag är mer igång, men tyvärr ingen bebis ännu. Bf imorgon.

  • fixaochdona

    Okej :)

    Jag har en månad till bf!


    Anonym (LA) skrev 2019-03-31 13:51:27 följande:

    Efter att jag skrev inlägget tog jag ett bad och sedan blev det tvärlugnt haha. För min del tror jag att det var resultatet av en intensiv och aktiv dag utan vila och att det blev som en reaktion när jag äntligen slappnade av.

    Idag känns allt som vanligt men jag lyssnar på kroppen och tar det lite lugnare.

    Jobbigt att det kan hålla på så länge som i tre veckor? När har du bf?


Svar på tråden Förvärkar eller något på gång?